Най-бързият и най-мощен вариант на луксозния спортен всъдеход Range Rover Sport спринтира от 0 до 100 км/ч само за 3,6 секунди. Под капака на новия Range Rover Sport SV е монтиран 4,4-литров V-образен 8-цилиндров битурбо двигател, оборудван с 48-волтова система със стартер-генератор, който доставя чудовищните 635 конски сили и 750 Нм въртящ момент.

Скоростната кутия е 8-степенна автоматична на ZF, задвижването е на всички колела със съединител на предния мост, активен заден диференциал и напълно контролирано шаси. Новият модел е получил механизъм за завиване на задните колела. Благодарение на тази система на задвижване, новият Range Rover Sport SV може да постигне максимална скорост от 290 км/ч.

Снимка: Land Rover

Външно новият Range Rover Sport SV се отличава с аеродинамичен спортен пакет за каросерията с масивна броня и карбонов преден капак. Освен това новият SUV е първият сериен модел в света с карбонови джанти.

Благодарение на по-широкото използване на леки материали, теглото на автомобила е намалено със 76 кг. От карбон са направени предният капак, рамката на решетката, страничните отвори за въздух, обвивката на изпускателната тръба, вътрешният декор и още много детайли.

Снимка: Land Rover

Новият Range Rover Sport SV е оборудван със спирачки Brembo, а на предния мост са монтирани масивни 8-бутални спирачни механизми. Срещу доплащане за първи път се предлагат карбоново-керамични спирачки, които позволяват да се намали теглото с още 34 кг. Предлагат се и 23-инчови джанти от карбонови влакна, които спестяват още 35,6 кг в сравнение с подобни лети джанти.

Снимка: Land Rover

В салона на новия спортен всъдеход са поставени спортни седалки с карбонова рамка и интегрирани подлакътници, нов селектор на скоростната кутия и множество карбонови акценти. Седалките могат да анализират музиката, възпроизвеждана от аудиосистемата Meridian с мощност 1430 вата и 29 високоговорителя, и да създават необходимите вибрации, които позволяват на пътниците на предните седалки да усетят звука. Задните седалки също имат интегрирани странични подглавници.

Снимка: Land Rover

В новия Range Rover Sport SV за първи път е внедрено хидропневматично окачване, при което са запазени обичайните въздушни маншони, но амортисьорите са свързани с хидравлична система, която замества стабилизиращите щанги с регулируеми по височина пневматични възглавници в пружините за контрол на накланянето напред.

Тази революционна система драстично намалява наклоняването настрани и напред, като поддържа почти хоризонтална позиция на каросерията по време на екстремно завиване и ускорение. Системата намалява общото тегло, увеличава сцеплението и подобрява значително комфорта на возене.

Снимка: Land Rover

Продажбите на новия Range Rover Sport SV ще започнат през есента. Автомобилите от ексклузивната първа серия Edition One ще имат съответните надписи и табели на каросерията и в купето.