Mercedes-Benz продължава дългата традиция да проектира и произвежда спортни, елегантни и бързи коли-мечти. Сега германците представят новата моделна серия, наречена Mercedes-Benz CLE. Новото CLE Coupe използва концептуалните и технически иновации на новите поколения на C- и E-класата.

С новата серия автомобили CLE Coupe и CLE Cabriolet, компанията Mercedes-Benz заменя едновременно два модела в сегментите на C-класата и E-класата. Новите поколения на C-класата (W206) и E-класата (W214) няма да имат версии с две врати. Вместо тях ще има отново само един модел Mercedes-Benz CLE, който заменя купето C205 и модела C238.

Снимка: Mercedes-Benz

Новият Mercedes-Benz CLE Coupe съчетава спортните и елегантни пропорции с модерния дизайнерски език на марката. Емблематичният дизайн на новото CLE Coupe се подчертава от дългото междуосие, силно наклонената предна колона на покрива, късия преден надвес и малко по-дългия заден надвес на каросерията. Новият модел стандартно разполага с LED фарове, а срещу доплащане се предлагат и матрични светлини Digital Light. Диаметърът на колелата е от 18 до 20 инча.

Снимка: Mercedes-Benz

В предната част LED фаровете с уникален дизайн и новата триизмерна радиаторна решетка придават атлетичен и елегантен външен вид на автомобила. В профила на новото купе Mercedes-Benz CLE се виждат характерни елементи от C-класата с две врати от поколението C205 като контура на страничните прозорци, вратите и формата на покрива. Всички външни панели на каросерията са нови, като освен това дизайнерите и инженерите са положили много усилия, за да направят модела по-голям и по-солиден.

Снимка: Mercedes-Benz

Дължината на Mercedes CLE достига 4850 мм и по този показател изпреварва не само оригиналната С-класа, но и настоящето E-класа Coupe с дължина 4835 мм. Колата е станала с 50 мм по-широка и достига широчина 1860 мм без огледалата, а височината е увеличена с 23 мм до 1428 мм. Междуосието на Mercedes-Benz CLE е удължено с 25 мм до 2865 мм. Предният надвес е увеличен с 98 мм, задният надвес е увеличен с 41 мм и в резултат на това общото увеличение на дължината е 164 мм.

Снимка: Mercedes-Benz

Благодарение на удълженото междуосие, новият Mercedes-Benz CLE Coupe предлага значително повече пространство от C-класата Coupe и е най-голямото купе в сегмента. В багажника нивото на пода е понижено и в резултат на това обемът на товарното отделение е увеличен е 420 литра, което е с 60 литра повече от преди и може лесно да побере три чанти за голф.

Снимка: Mercedes-Benz

Интериорът на Mercedes-Benz CLE наподобява на новата C-класа W206. В кокпита пред водача има 12,3-инчов инструментален дигитален екран, 11,9-инчов ориентиран към водача централен сензорен екран на информационно-развлекателната система MBUX, прожекционен дисплей и същия набор от вентилационни дефлектори, наподобяващи на турбини.

Предлагат се три варианта за аудиосистема, като най-скъпата е Burmester със 17 високоговорителя, включително два в подглавниците. Голямо впечатление прави спортният дизайн на предните седалки, разработен ексклузивно за CLE и динамичното интериорно осветление с 64 цвята.

Снимка: Mercedes-Benz

Новият Mercedes-Benz CLE Coupe приема многобройните иновации от новата E-класа. Това е най-интелигентното купе на Mercedes-Benz с вграденото трето поколение на информационно-развлекателната система MBUX и новата архитектура на електрониката. Автомобилът ще зарадва водача и пътниците си с интерактивни развлечения с помощта на приложения като TikTok или Angry Birds, които могат да бъдат инсталирани, както и с персонализация на автоматизираните функции за удобство.

Снимка: Mercedes-Benz

Предните седалки са с пневматична камера за регулиране на лумбалната опора, отопление и памет. Срещу доплащане има възможност за вентилация и масаж. За сгъване на облегалките за първи път Mercedes-Benz има не дръжка, а стилна кожена халка, която трябва да дърпате. На втория ред седалки новият Mercedes-Benz CLE е по-просторен от предишната C-класа, така че е възможно да се осигури допълнително пространство за краката и главата.

Снимка: Mercedes-Benz

Първоначално новият Mercedes-Benz CLE ще се предлага в четири модификации. Всички двигатели за модела са електрифицирани меки хибриди с интегриран стартер-генератор и 48-волтова електрическа система, която произвежда още 23 к.с. и 200 Нм, помагащи в първите секунди на ускорението. Има избор от 4-цилиндрови агрегати и един 6-цилиндров бензинов двигател. Всички варианти на Mercedes-Benz CLE са комбинирани с 9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-Tronic.

Снимка: Mercedes-Benz

Дизеловият Mercedes-Benz CLE 220 d се задвижва с 2,0-литров 4-цилиндров двигател с мощност 200 к.с. и 440 Нм, и може да има само задвижване на задните колела. Бензиновият CLE 200 се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор с мощност 204 к.с. и 320 Нм, като предлага избор между задвижване на задните колела и задвижване на четирите колела 4Matic.

Останалите две версии са оборудвани със задвижване на всички колела по подразбиране. Mercedes-Benz CLE 300 се задвижва с 2,0-литров бензинов турбодвигател с мощност 258 к.с. и 400 Нм. На върха на гамата е Mercedes-Benz CLE 450, задвижван с 3,0-литров 6-цилиндров редови турбомотор с мощност 381 к.с. и 500 Нм, способен да ускори до от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди.

Снимка: Mercedes-Benz

Новият Mercedes-Benz CLE се предлага стандартно със спортно шаси с 15 мм по-нисък просвет. Срещу доплащане можете да поръчате не само по-твърдо окачване AMG, но и адаптивно шаси със завиващи задни колела под ъгъл до 2,5 градуса.

При скорост до 60 км/ч те завиват в посока, обратна на посоката на предните колела, подобрявайки маневреността, а при надвишаване на 60 км/ч завиват в посоката на предните колела и повишават стабилността. Въпреки по-големите си размери, CLE Coupe със задно задвижване има по-малък диаметър на завой от едва 10,7 метра.

Снимка: Mercedes-Benz

Новото купе Mercedes-Benz CLE Coupe ще излезе на европейския пазар през ноември тази година, а през 2024 година ще последва и версията CLE Cabriolet. Той е запазил мекия покрив, а екранът на мултимедийната система е допълнен с механизъм за регулиране на наклона на екрана, за да намали отблясъците при шофиране без покрив.