Новият Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+ е готов за състезания на писта
Най-динамичната версия на модела използва познат двигател, но с увеличена мощност до 612 к.с. и нова охладителната система
Германският концерн Mercedes-Benz представи най-динамичната версия на спортно купе Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+. В основата на модела е серийният Mercedes-AMG GT 63 4Matic+, задвижван от 4,0-литров V8 битурбо двигател, съчетан с 9-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител AMG Speedshift MCT 9G и задвижване на четирите колела.
Вижте новия Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+ на пистата >> >> >>
Мощността на двигателя M177 е увеличена от 585 к.с. до 612 к.с., а максималният въртящ момент от 800 Нм сега е достигнал 850 Нм, тоест мощността му е равна на двигателя на хибрида GT 63 SE Performance, въпреки че версията Pro няма електрически мотор. Това почти не се отразява на динамиката. Ускорението от място до 100 км/ч отнема същите 3,2 секунди като оригиналната версия на GT 63, а максималната скорост е увеличена от 315 на 317 км/ч.
Новият GT 63 Pro 4Matic+ се отличава не само по мощността и въртящия момент. За да се адаптира за състезателната писта, е необходима издръжливост. Инженерите на AMG са подсилили охладителната система на двигателя и сега тя не трябва да прегрява дори при пълно натоварване. Два допълнителни радиатора са монтирани пред арките на колелата, така че допълнителни въздухозаборници се появяват отстрани на бронята. Устойчивостта на топлина на трансмисията за задвижване на всички колела 4Matic+ е подобрена.
Трансферната кутия и двата междуосеви диференциала имат система за течно охлаждане с електрически помпи. Спирачките с 6-бутални апарати и карбоново-керамични дискове с диаметър 420 мм вече са монтирани отпред, а за подобряване на охлаждането са ревизирани щитовете и накладките под дъното, като те насочват повече постъпващ въздух към спирачките. Стандартно за версията Pro са стационарното задно крило, което е опция за други модификации, и леките ковани джанти, обути с гуми Michelin Pilot Sport 5 с размери 295/30 ZR21 отпред и 305/30 ZR21 отзад.
Ревизираната аеродинамична конфигурация на задната част е довела до намалено повдигане на предната ос с 30 кг, а притискащата сила на задната ос е увеличена с 15 кг. Предният сплитер, дифузьорът и задното крилото са изработени от въглеродни влакна, а спирачните механизми са боядисани в черно.
Интериорът включва седалки AMG Performance, а воланът е тапициран с комбинация от кожа Nappa и микрофибър. Доставките на новия Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+ са планирани за началото на следващата година, когато ще стане известна и цената. Едва ли ще е по-ниска от 189 000 евро, колкото сега искат в Германия за обикновен GT 63 без добавка Pro.