McLaren разкри новия GTS, който се присъединява към гамата на марката като наследник на GT. Суперлекият модел GTS е проектиран да зарадва шофьорите, които искат динамичното съвършенство и вълнение от шофирането на McLaren, но в същото време желаят да получат и комфорта на возене, финеса и багажното пространство, подходящи за ежедневните маршрути и дълги пътувания. Новият McLaren GTS вече е наличен за поръчка, а първите автомобили ще бъдат доставени през 2024 г.

Вижте как изглежда новият McLaren GTS  >>  >>  >>

"Новият McLaren GTS предлага несравнима комбинация от динамика и представяне на McLaren, с финес и практичност. Когато искате истинско изживяване при шофиране на суперкола, GTS ви осигурява това. Когато искате да се отпуснете по време на по-дълго пътуване или с багаж за един уикенд, GTS е идеален спътник. Това е кола, която е вярна на състезателната ДНК на McLaren, но с множество нива на способности", каза Майкъл Лейтерс, главен изпълнителен директор на McLaren.

Снимка: McLaren

Запазвайки основните атракции на McLaren на красив, но функционален дизайн, водещо в класа си съотношение мощност/тегло, благодарение на олекотената конструкция от карбонови влакна, центрирана върху уникално монококово шаси и несравнима динамика на шофиране, новият McLaren GTS също е визуално още по-мощен и предлага увеличен избор на спецификации.

Елегантните външни линии на McLaren GT остават в основата на аеродинамичния пакет и профил на автомобила, но новите визуални подобрения означават, че GTS е още по-уверен. В предната част на GTS, характерният стил с главата на чук е актуализиран с нова долна част на предната броня. Тази част на колата разполага с нови въздухозаборници, които са по-изразени, с по-широки всмукателни отвори, за да насочат повече въздух към радиаторната система на автомобила.

Снимка: McLaren

Предните перки на всмукателните отвори могат да бъдат допълнени с лъскави визуални карбонови влакна, отразяващи състезателната ДНК на McLaren и придаващи на GTS по-агресивен вид. На задните калници има нови, по-високи въздуховоди, също налични в гланцови визуални карбонови влакна, които са разположени на раменете на автомобила.

Подобно на преработения преден край, подобренията на задните калници са функционални, позволявайки по-голям въздушен поток към задвижващия 4,0-литров V8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Мускулестите визуални елементи и повърхността на McLaren GTS включват голям заден дифузьор и двойни ауспуси, които са част от пакет, който доставя суров саундтрак на суперколата при поискване с опционалната спортна изпускателна система.

Снимка: McLaren

Стандартно McLaren GTS се предлага с лъскаво черно покритие на ауспуха, капаците на огледалата и рамката на прозорците, за скрит вид по подразбиране. Новите емблеми на GTS, включително новите странични емблеми, могат да бъдат оцветени в черно, като изберете опцията Stealth Badge Pack. Опциите от визуални карбонови влакна включват карбонов пакет за дъното, който обхваща предния сплитер, страничните прагове и долната част на задната броня и дифузьора. Външните детайли като предните лопатки на отворите за въздух, въздухозаборниците на задните калници и капаците на огледалата също могат да бъдат завършени с карбонови влакна.

Новият McLaren GTS е подкрепен от монококовото шаси от карбонови влакна MonoCell II-T, което може да се похвали със здрава и ултралека конструкция и твърдост. Стандартният композитен покрив е направен от рециклирани карбонови влакна, едно от многото решения за спестяване на тегло в конструкцията на GTS, което допринася за оптимално представяне и динамика на автомобила. Тези избори играят важна роля, за да позволят на GTS да достави вълнуващо изживяване при шофиране на лек суперавтомобил, без влошаване на качеството на возене или ненужен шум и вибрации.

Снимка: McLaren

С тегло от само 1520 кг, новият McLaren GTS е най-лекият автомобил в своя клас и има най-добро съотношение мощност/тегло в сегмента от 418 к.с. на тон. Мощността на 4,0-литровия V8-образен бензинов двигател с двоен турбокомпресор е повишена до 635 к.с. при 7500 об/мин, като допълнителните 15 к.с. идват от увеличен въртящ момент на коляновия вал, активиран от по-агресивна фаза на горене и ревизиран момент на запалване. Функцията за контрол на стартирането е стандартна. Когато е активирана, McLaren GTS достига от 0 до 100 км/ч само за 3,2 секунди и от 0 до 200 км/ч само за 8,9 секунди. Максималната скорост на McLaren GTS е 326 км/ч.

McLaren GTS има 7-степенна трансмисия с двоен съединител SSG, която осигурява плавни, безпроблемни и бързи предавки в режим Comfort от стартиране по подразбиране, осигурявайки релаксиращо, но бързо ускорение. Освен това водачът може да подобри изживяването си с два допълнителни режима на шофиране - Sport и Track, чрез панела Active Dynamics.

Спортният режим въвежда повишен драматизъм и неотложност с технологията за моментално прекъсване на запалването, осигуряваща по-бързо и по-агресивно превключване на предавките. Режимът Track издига това на по-високо ниво, увеличавайки максимално производителността на скоростната кутия с минимална загуба на въртящ момент между смените на предавките. Ръчното управление на превключването на скоростите е възможно с помощта на лостчетата, монтирани на волана, във всеки от режимите на задвижване.

Снимка: McLaren

Настройката на електрохидравличната кормилна система, стандартното окачване с адаптивни амортисьори с проактивен контрол и мощната карбоново-керамична спирачна система са уникални за McLaren GTS. Тези елементи оптимизират монтираната в средата позиция на двигателя V8 и олекотената конструкция на автомобила за автентично изживяване при шофиране на суперавтомобил, с приоритет на баланса и пъргавината, но не на цената на комфорта и качеството на возене, когато това е от полза.

Кормилното управление на McLaren GTS осигурява ниво на обратна връзка и усещане, несравнимо с конкурентите. Изключително прецизна и точна, системата автоматично повишава нивото си на помощ при ниски скорости, за лесна употреба по време на маневри с ниска скорост, като успоредно паркиране или паркиране в залив.

Новият McLaren GTS е оборудван със спирачни дискове с диаметър 390 мм отпред и 380 мм отзад, изцяло карбоново-керамични. С леки 6-бутални алуминиеви апарати отпред и с 4-бутални отзад, спирачната система осигурява огромно усещане и производителност, способна да спре автомобила от 100 км/ч само за 32 метра.

Снимка: McLaren

Безстепенните хидравлични амортисьори с двоен клапан от официалния доставчик на интелигентно окачване Monroe са основна част от лекото алуминиево окачване с двойни носачи. С технологията на McLaren за адаптивни амортисьори, Proactive Damper Control, характеристиките на окачването се променят между трите режима - Comfort, Sport и Track. Това варира от максимално съответствие в Comfort, идеално за по-спокойно шофиране, до много по-стабилно управление на амортисьорите в режим Track за динамично шофиране.

Новият McLaren GTS също е в рамките на своята зона на комфорт в градска среда. Видимостта отпред е отлична, докато голямата стъклена задна врата, остъклените C-колони и големите задни прозорци осигуряват първокласна видимост назад. Пътният просвет под каросерията от 110 мм може да бъде увеличен до 130 мм с помощта на функцията за повдигане на автомобила. Новият McLaren GTS вече може да повдига или спуска носа само за 4 секунди, което е повече от два пъти по-бързо от преди.

Задна горна конструкция от карбонови влакна в монококовото шаси дизайнът позволява създаването на голямо и многофункционално пространство за багаж зад пътническата клетка с обем от 420 литра. Достъпът до товарното пространство се осъществява чрез стъклена задна врата с предни панти, която е с електрическо управление и включва функция за плавно затваряне. Багажното пространство се допълва от 150-литров багажник в предната част на автомобила. Общото товарно пространство от 570 литра прави McLaren GTS най-практичната нова суперкола.

Снимка: McLaren

В съответствие с присъщата практичност на McLaren GTS, интериорът е проектиран да съчетава нивото на производителност на автомобила с изискано и луксозно пространство. Това е удобна кабина за пътувания на дълги разстояния, като същевременно осигурява платформа, от която водачът може да се възползва напълно от изключителните динамични възможности на автомобила. Изисканият салон използва комбинация от материали, подбрани за осигуряване на атмосфера на производителност и лукс.

Машинно полираните и назъбени алуминиеви превключватели и контроли са разположени около интериора, включително монтираните на волана пера за смяна на скоростите, заедно с лъскави черни рамки за екрана на информационно-развлекателната система, селектора на скоростите на централната конзола, корпусите на вентилационните отвори и превключвателите на прозорците. Опционалните визуални пакети от карбонови влакна включват закопчалка на волана със сатенено-карбоново покритие и разширени лостчета за превключване на скоростите, както и вътрешни облицовки, заедно с праговете с марката McLaren.

Снимка: McLaren

Стандартно комфортните седалки на GTS са тапицирани с тапицерия от кожа Nappa заедно с тапициран с кожа волан. Новата интериорна схема TechLux олицетворява класическата елегантност, макар и с модерен привкус на McLaren. Изборът на интериори от мека анилинова кожа включва изискани цветни акценти с уникален и нововъведен модел с двойни тръби на седалките.

10,25-инчовият дигитален инструментален дисплей със своите ясни и отчетливи графики, осигурява ясен изглед на жизненоважна информация за водача, като скорост, избор на предавка и обороти на двигателя, и се интегрира със стандартната навигационна система, за да предостави насоки завой по завой. Новият McLaren GTS разполага и със 7-инчов централен сензорен екран на информационно-развлекателната система, портретна ориентация.

Остър и отзивчив благодарение на своя мощен 10-ядрен процесор, той е лесен за използване, със своето меню и метод за въвеждане в стил на смартфон. Сателитна навигация с навигационно картографиране и информация за трафика в реално време, Bluetooth телефонна връзка и поточно предаване на медии, плюс DAB цифрово радио приемане е стандарт. Като опция се предлага премиум аудиосистема Bowers & Wilkins с 12 високоговорителя, заедно с нискочестотни високоговорители от карбонови влакна и задвижващи модули от кевлар.

Снимка: McLaren

Предлага се вътрешно амбиентно осветление в шест цвята, докато естествената светлина, осигурена от стъклен панорамен покрив, е налична с електрохромен остъклен панел, който замества стандартния композитен черен покрив. Панелът позволява на водача да избере едно от петте нива на пропускливост на светлина с натискането на бутон.

Наред с разширена и освежена палитра от екстериорни бои, включително нови опции като зелен Mantis, син Tanzanite и бял Ice, има нов цвят, ексклузивен за McLaren GTS от пускането на пазара - сив Lava. Това метално покритие включва блестящо червено петно, което улавя светлината, за да създаде отличителен ефект, който го отличава от другите нюанси на сивото. Допълнителни опции включват нови олекотени алуминиеви джанти Turbine с 10 спици, налични в сребристо, гланцово черно, гланцово черно с ефект на диамантено изрязване.

Стандартните колела за McLaren GTS са ковани алуминиеви джанти с 10 двойни спици, предлагани също в сребристо, гланцово черно или лъскаво черно диамантено изрязване, заедно с изключителна опция от волфрам. И двата дизайна на колелата могат да се комбинират с нови опционални титаниеви заключващи болтове на колелата, които са с 35% по-леки от стандартните болтове, намалявайки теглото. Техническият партньор на McLaren Pirelli доставя гуми P Zero, разработени специално за GTS, предлагащи висока производителност и нива на сцепление, заедно с финес в еднаква степен.

Новият McLaren GTS се предлага със стандартна 3-годишна гаранция за автомобила с неограничен пробег, както и 3-годишна гаранция на боята и 10-годишна гаранция против ръжда. McLaren GTS отговаря на условията за разширената гаранция на McLaren, която може да бъде закупена за периоди от 12 или 24 месеца до обща гаранция от 12 години. Тригодишно обслужване на автомобила е включено в сервизния план на McLaren.