Изцяло електрическият кросоувър Ford Explorer спечели престижна награда Red Dot в категорията "Продуктов дизайн". Международното жури на конкурса за дизайн отличи дръзкия външен вид на Explorer и оцени изтънчения му интериор. От юни месец тази година заводът на Ford в Кьолн започна масово производство на новия изцяло електрически Explorer, предназначен за европейския пазар. Наградата идва в момент, когато новият Ford Explorer набира скорост на европейските пазари и автомобилите вече са налични в дилърските центрове за тестови шофирания и доставки.

Вижте снимки на новия Ford Explorer  >>  >>  >>

Наградата Red Dot се връчва в един от най-известните и най-престижни конкурси за дизайн в света. Професори, дизайнери, журналисти и други експерти от 24 държави са поканени да участват в журито. Всеки член оценява независимо всеки подаден продукт въз основа на многобройни критерии, включително ниво на иновации, функционалност, ергономичност, издръжливост и екологична съвместимост.

Снимка: Ford

Това е третото отличие Red Dot на Ford, след като Ford Fiesta спечели в категорията "Продуктов дизайн" през 2009 г., а аудиосистемата B&O на Mustang Mach-E спечели в категорията "Автомобилна аудиосистема" през 2021 г. Според изявление на журито: "Ford Explorer впечатлява отвън със своя отличителен дизайн на SUV и отвътре с висококачествено техническо оборудване".

"Заложихме на минималистичен дизайн с впечатляващи графични елементи, който възприема и интерпретира дизайнерските елементи на емблематичния американски Ford Explorer. Той съчетава модерна, изчистена естетика с безпрецедентна функционалност", сподели Мурат Гюлер, главен дизайнер в отдела "Пътнически автомобили" на Ford Европа.

Снимка: Ford

Новият изцяло електрически Explorer е първият електрически автомобил на Ford, разработен и произведен в Европа, който съчетава германско инженерство, американски стил и отлично стандартно оборудване, включващо електрически задвижвания с батерии за нулеви емисии по време на движение и автономен пробег до 602 км с едно зареждане.

Новият Ford Explorer е с изцяло нов дизайн, който в пълна степен интерпретира уверения облик и солидно излъчване на емблематичната серия от SUV на Ford. Докато внушителният външен вид и независим дух подсказват американското наследство на офроуд легендата, неговите плавни, футуристични и атлетични линии следват принципите на аеродинамичната ефективност.

Снимка: Ford

Черните А-колони създават ефект на плаваща над купето покрив. Това предизвиква асоциация за козирка, което подчертава свързаната с начина на живот привлекателност на кросоувъра. Отличителна линейна графика, хармонично интегрирана в стъклото, характеризира забележителния дизайн на С-колоните.

Отзад външният вид на Explorer се възползва от компактни, динамични пропорции. В съчетание с тесните задни стъкла те изтъкват широчината на автомобила, а вертикално оформените задни светлини подчертават характера на SUV.

Снимка: Ford

Приветливият интериор на новия Ford Explorer създава спортна атмосфера, благодарение на обгръщащия кокпит, който хармонично интегрира арматурното табло в панелите на вратите, сякаш те са едно цяло. Техническите характеристики също се вписват в тази минималистична естетика, с изключително тънки вентилационни отвори и форма на високоговорителя.

В допълнение към приблизително 470 литра общо пространство за съхранение на вещи, включително 17-литровата мега конзола и заключващото се отделение зад екрана My Private Locker, всеки Ford Explorer разполага с информационно-развлекателна система SYNC Move с регулируем 14,6-инчов централен сензорен екран, който може плавно да се плъзга нагоре и надолу според нуждите на водача под 30-градусов ъгъл.

Снимка: Ford

Стандартни са също отопляемите предни седалки и волан, масажиращата седалка на водача и безжично зареждане на телефона. Модерният интериорен дизайн включва спортни седалки и стилен саундбар, за да се наслаждавате на музиката, възпроизвеждана чрез безжично свързани устройства с Android Auto и Apple CarPlay.

Във Ford Explorer Premium са добавени аудиосистема B&O с 10 високоговорителя и амбиентно осветление в интериора, за да се гарантира доброто настроение по време на път, както и обновените характерни за Ford Explorer фарове от LED с автоматични матрични динамични LED светлини с дълги светлини без да заслепяват останалите участници в движението.

Снимка: Ford

Опционалните екстри са ограничени до панорамен покрив с повече от 1 квадратен метър стъклена повърхност и пакет за асистенция на водача. Достъпът до автомобила е улеснен с безключово отваряне. Капакът на багажното отделение е с функция "свободни ръце", което означава, че собствениците могат да получат достъп до 450-литровия багажник, когато ръцете им са заети, като протегнат крак под задната броня.

Усъвършенстваните системи в помощ на водача включват асистент при смяна на лентата за плавно и безопасно престояване, head-up дисплей и 360-градусова камера с изглед от птичи поглед. Тези функции са в допълнение към повече от 15 стандартни технологии за подпомагане на водача с акценти, включително интелигентен адаптивен круиз контрол с функция "Спри и тръгни", както и система за предупреждение при излизане, предназначена да помогне за предотвратяване на злополуки с велосипедисти при отваряне на вратите.

Снимка: Ford

Новият изцяло електрически Ford Explorer е първото превозно средство, което се сглобява в центъра за електромобили на Ford в Кьолн след инвестиция от 2 милиарда долара в завода. Новият Ford Explorer се предлага в две нива на оборудване - Explorer и Explorer Premium и в две модификации - със задно предаване RWD и задвижване на четирите колела AWD. Първата версия е с използваем капацитет на батерията от 77 кВтч, а втората - със 79 кВтч. Времето за зареждане на батерията от 10 до 80% е съответно 26 и 28 минути. Максимална мощност на зареждане е съответно 135 и 185 кВт.

Мощността на версията със задно предаване RWD е 286 к.с., а моделът със задвижване на четирите колела AWD е с мощност 340 к.с. Максималният въртящ момент на задния електромотор е 545 Нм, а на предния при модела AWD е 134 Нм. Автономният пробег на Ford Explorer със заден електромотор е 602 км според WLTP, а с два задвижващи електромотора се ограничава до 566 км. Разходът на електроенергия при RWD е между 13,9 и 14,4 кВтч/100 км, а при AWD е между 15,7 и 16,6 кВтч/100 км. Максималната скорост и за двата модела е 180 км/ч.

Снимка: Ford

Новият Ford Explorer се предлага с възможност за избор на задвижване на задните колела с един електромотор RWD или задвижване на всички колела с два електромотора AWD. И двете версии използват литиево-йонна батерия с удължен пробег, избрана заради енергийната си плътност, мощността и експлоатационните си качества в европейския климат от Норвегия до Средиземно море.

На по-късен етап ще се предлага и задвижване с един електромотор RWD с батерия със стандартен обхват. Зареждането от 10 до 80% отнема приблизително 26 минути при използване на бързо зареждане с постоянен ток с мощност до 185 кВт за модела със задвижване на четирите колела AWD.

Снимка: Ford

Новият Ford Explorer AWD с мощност 340 к.с. и със задвижване на четирите колела AWD достига 100 км/ч от място за 5,3 секунди. Европейският SUV със задвижване на задните колела RWD може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди. Новият Ford Explorer AWD също така може да тегли прикачен товар до 1200 кг. И всичко това се постига с безпроблемно електрическо задвижване за максимална изтънченост, направена още по-приятна с луксозната стандартна спецификация.