Някога легендарните спортни модели Opel Commodore GS/E и Monza GSE носеха етикета GSE, който беше абревиатура от Grand Sport Einspritzung, където Einspritzung означава инжекцион от немски език или по-точно електронен бензинов инжекцион. Днес същите букви GS/E стават GSe, но в нов правопис и с нов смисъл, в който Grand Sport Einspritzung става Grand Sport Electric.

Вижте новите спортни модели на Opel - Astra GSe и Grandland GSe  >>  >>  >>

В новите спортни модели на Opel електрификацията заменя бензиновия инжекцион за мобилност без вредни емисии, като при Astra GSe и Grandland GSe германската марка съчетава удоволствието от шофирането и отговорността към околната среда. Новите спортни модели от гамата GSe всъщност са plug-in хибриди за по-динамично шофиране, които комбинират силата на бензинов турбодвигател и мощен електромотор с батерия за изцяло електрически пробег в рамките на около 60 км.

Opel Astra GSe

Снимка: Opel

През миналата година Opel стартира продажбите на новата Astra GSe с пет врати и Grandland GSe. Най-спортните модели в гамата на германската марка предлагат всичко, което отговорните шофьори желаят - вълнуващо изживяване, прецизно шаси и електрифицирани plug-in хибридни задвижвания за шофиране без вредни емисии.

И двата модела се предлагат с ярък дизайн за серията GSe с уникални алуминиеви джанти с размер 18 и 19 инча, както и характерна предна броня и оригинално изписване на модела на задния капак. Седалките на моделите GSe са разработени специално за да гарантират комфорт, стабилност и безопасност за водача и пътника на предните седалки в автомобила. Пълна гама от най-съвременни асистиращи системи на Opel завършва картината, предлагайки перфектния избор на клиентите.

Opel Astra GSe и Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

Новият Opel Astra GSe е базиран на платформата EMP2 и идва с мощност 225 к.с., 8-степенен автоматик и задвижване само на предните колела, докато Grandland GSe който всъщност също е базиран на EMP2, но макар и на малко по-стара версия, получава втори електромотор на задната ос за неговата plug-in хибридна система, осигуряваща общо 300 к.с. и за задвижване на всички колела.

Белият цвят осигурява силен контраст с черните компоненти като покрива, вложките в престилките, а при Grandland GSe също и черен преден капак. Джантите са вдъхновени от Opel Manta GSe и се предлагат с размер от 18 инча за Astra GSe и 19 инча за Grandland GSe. Ще забележите съответното лого GSe на капака на багажника и ако се вгледате внимателно, няма да пропуснете факта, че и двата модела са с 10 мм по-ниски.

Opel Astra GSe

Снимка: Opel

Задвижването на Opel Astra GSe се състои от plug-in хибридна система, комбинираща 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с., електромотор с мощност 110 к.с. и батерия с брутен капацитет 12,4 кВтч. Системната мощност на хибрида достига впечатляващите 225 к.с., а системният въртящ момент е 360 Нм. С тази тяга колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди.

В действителност автомобилът се усеща по-бърз, благодарение на първоначалния тласък от електромотора. Тягата се предава на предните колела чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin. Днес това е най-спортният вариант на Astra, като новият GSe се отличава със солидно шаси и с адаптивно окачване, което осигурява отлично управление, без да вози прекалено твърдо.

Opel Astra GSe

Снимка: Opel

Адаптивните амортисьори изглаждат почти всички малки неравности на пътната настилка и през повечето време колата вози приятно меко. Пресичането на трамвайни линии обаче е съпроводено с леки тласъци на шасито. Кормилното управление е много прецизно и помага на водача да насочва правилно колата в завоите. Воланът е добре калибриран и дава възможност за динамично темпо на шофиране, а спортните предни седалки придържат тялото на водача неподвижно, когато иска да вземе завой със значително по-висока скорост.

Новият Opel Astra GSe има и своята друга страна. Ако зареждате батерията редовно, ще можете да изминавате около 60 км изцяло на ток, така че Astra GSe се превръща в икономична и екологична градска кола. Когато шофирате в града, от дома до работното място например, в чисто електрически режим, колата се превръща в чист електромобил. В режим Hybrid приоритетът е върху ефективността, така че ако имате достатъчно заряд в батерията, системата редува задвижването на бензин и ток според начина на натискане на газта.

Opel Astra GSe

Снимка: Opel

Когато зарядът свърши, хибридната система може да възстанови електрическата енергия по време на спиране, така че тя от време на време ще превключва на електричество. Преминаването от ток към двигател с вътрешно горене става без да се усеща нищо, почти незабележимо, без вибрации. На дълъг път, когато зарядът в батерията свърши, Astra GSe работи като пълен хибрид. Има моменти, когато се чува звукът на бензиновия двигател и моменти, когато работи само електромоторът, така че да поддържа ниска консумация. Тогава колата харчи 5,6 л/100 км на извънградски пътища и 4,8 л/100 км в градски условия.

Във външни вид на Opel Astra GSe изпъква по-агресивната решетка, която е оцветена изцяло с гланцово черно покритие, вместо с хром. За съжаление Astra GSe трудно се отличава от стандартните версии - липсват по-широки калници или големи спойлери.

Opel Astra GSe

Снимка: Opel

Най-забележителната разлика в интериора на Opel Astra GSe са спортните цели седалки, които са много удобни, тапицирани в комбинация от кожа и микрофибър. Предните седалки имат лумбална настройка в две посоки, а облегалката има разширение, което ще оценят по-високите шофьори. В салона има четири удобни места, като на втория ред седалки е достатъчно просторно за хора с ръст до 1,95 метра.

Новият Opel Astra GSe представлява един много балансиран автомобил, който може да бъде динамичен на пътя в повечето ситуации и в същото време да предлага изцяло електрически пробег. Ако този Opel Astra GSe ви хареса, ще трябва да платите значителна сума. Богато оборудваният модел е с редуцирана цена от 84 435 лева.

Opel Astra GSe и Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

Значително повече струва новият спортен Opel Grandland GSe с цена от 112 950 лева. Оборудването включва отопляеми предни седалки и отопляем волан, предни и задни сензори за паркиране и 360-градусова система от камери и система за нощно виждане, която открива хора и животни в тъмното. Новият Opel Grandland GSe е проектиран в Германия и се произвежда в завода на Opel в град Айзенах. Новият Opel Grandland GSe изпъква със своя дързък и изчистен от излишни детайли дизайн, носещ новото лице на марката Vizor.

Характерните за Grandland GSe акценти придават на модела специфична острота на дизайна и уникален външен вид. Opel добавя 19-инчови алуминиеви джанти Monza, които изглеждат привлекателно. Като опция се предлага и контрастен черен преден капак, който напомня за легендарните спортни модели на Opel. Надписът GSe на капака на багажника издава спортния характер, а черният дифузьор подсилва динамичната стойка на кросоувъра. Черният контрастен покрив на модела сякаш прелива към каросерията в задната колона.

Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

В интериора на Opel Grandland GSe водачът и пътникът отпред могат да се настанят удобно на ексклузивните седалки с тапицерия от алкантара, сертифицирани от германското "Дружество за здрави гърбове" (AGR). Спортните ергономични седалки са запазени за модела GSe и осигуряват на водача и пътника отпред висок комфорт, стабилност и безопасност по време на динамично шофиране. Отоплението на седалките и волана осигурява приятна атмосфера дори в студените дни.

Снимка: Opel

На задния ред седалки има комфортно място за двама пътници, но при необходимост могат да седнат дори трима пасажери. Багажникът обаче е с намален капацитет от 390 литра, поради батерията и електромотора на задната ос. Новият Opel Grandland GSe разполага с мултимедийна навигационна система, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Широкият дигитален кокпит, наречен Pure Panel, включва 12-инчов дисплей с информация за водача, интегриран без видимо прекъсване с 10-инчов цветен сензорен екран, който дава възможност за бърз и лесен достъп до всички функции. В централната конзола има поставка за безжично зареждане на смартфони.

Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

Новият Opel Grandland GSe обединява 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 200 к.с. и два електромотора - по един на всяка ос. Електромоторът на предната ос доставя 110 к.с., а на задната ос - 113 к.с. Системната мощност на plug-in хибридната система достига 300 к.с. и прави Opel Grandland GSe уникален SUV с постоянно електрическо задвижване на всички колела 4х4, отлично сцепление и спортно шаси.

Новият Opel Grandland GSe с монтирана литиево-йонна батерия с брутен капацитет от 13,2 кВтч изминава до 60 км без вредни емисии, а в града е възможно изцяло електрическият пробег да достигне 75 км. Това ще е достатъчно за ежедневното шофиране, като зареждането на тази батерия отнема само 2 часа на зарядна точка от 7,4 кВт. Официалният разход на гориво от 1,4 л/100 км е постижим само когато батерията е заредена. В останалите случаи Opel Grandland GSe харчи между 6,2 и 7,9 л/100 км в зависимост от релефа на пътя и скоростта на движение.

Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

На пътя шофирането на Opel Grandland GSe предизвиква наистина приятни емоции, тъй като колата е бърза и динамична. В изцяло електрически режим подаването на газ води до пъргаво ускорение, независимо дали потегляте от място или ускорявате за изпреварване. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 6,1 секунди. В електрически режим максималната скорост е 135 км/ч, затова е важно батерията винаги да бъде заредена. Когато зарядът в батерията свърши, бензиновият двигател превключва в хибриден режим, а динамиката значително намалява.

Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

Окачването на Opel Grandland GSe не е прекалено твърдо и се справя добре с неравностите на пътя, макар че в завоите колата леко се наклонява, типично дори за спортен SUV. Променливото кормилно управление осигурява прецизен контрол на пътища със завои и комфортно пътуване на магистрала. Задвижването на всички колела дава стабилност на пътя и осигурява оптимално сцепление през зимните месеци и в по-екстремни условия.

Технически характеристики

Opel Astra GSe

Размери

Дължина: 4374 мм

Широчина: 1860 мм

Височина: 1441 мм

Междуосие: 2675 мм

Собствено тегло: 1678 кг

Обем на резервоара: 42 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов с турбо + електромотор

Работен обем: 1598 куб. см

Системна мощност: 225 к.с.

Системен въртящ момент: 360 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 235 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 7,5 секунди

Среден разход: 1,2 л/100 км

Емисии на СО2: 26 г/км

Цена на модела с ДДС: 84 435 лева

Opel Astra GSe и Opel Grandland GSe

Снимка: Opel

Opel Grandland GSe

Размери

Дължина: 4477 мм

Широчина: 1906 мм

Височина: 1609 мм

Междуосие: 2675 мм

Собствено тегло: 1807 кг

Обем на резервоара: 43 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов с турбо + два електромотора

Работен обем: 1598 куб. см

Системна мощност: 300 к.с.

Системен въртящ момент: 520 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Динамика

Максимална скорост: 235 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 6,1 секунди

Среден разход: 1,4 л/100 км

Емисии на СО2: 32 г/км

Цена на модела с ДДС: 112 950 лева