Новите лекотоварни модели на Peugeot стават електрически
Обновената гама от модели за бизнеса Partner, Expert и Boxer минават на ток, но запазват и дизеловите двигатели
След като Opel обнови лекотоварната си гама, сега и Peugeot представи новите си модели, предназначени за бизнеса. Цялата гама от лекотоварни автомобили Partner, Expert и Boxer получиха нов дизайн, нови технологии и подобрения в интериора. Все още в гамата на Peugeot са налични версиите с двигатели с вътрешно горене, но в центъра на вниманието са новите ванове с електрическо задвижване.
Като част от автомобилния концерн Stellantis, компанията Peugeot иска да предложи поне една електрическа версия на всеки модел през 2025 г., а от 2030 г. нататък, поне в Европа, французите искат да преминат изцяло към електрическо задвижване. Това често е по-лесно с вановете и микробусите, отколкото с много автомобили, тъй като средното дневно разстояние с шофиране за повечето фирми е по-малко от 200 км.
С оглед на оперативните разходи, данъчните облекчения и предстоящите ограничения за навлизане в центровете на големите градове, все повече автомобилни компании обмислят преминаване от дизелови към електрически модели. Трите нови електрически модела E-Partner, E-Expert и E-Boxer са привлекателни с тези предимства. Peugeot също предлага пълна гама от договори за обслужване и поддръжка за тях до 8 години и 200 000 км.
Концернът Stellantis очаква половината от европейския пазар на ванове да бъдат електрифицирани до 2025 г. Новото Peugeot E-Partner се предлага в два варианта с дължина 4,40 или 4,75 метра. Новият електрически ван се задвижва от електромотор на предната ос с мощност 136 к.с. и въртящ момент 270 Нм. E-Partner е оборудван с батерия с капацитет от 50 кВтч и има изцяло електрически пробег от 330 км. Батерията може да се зарежда на станция с мощност 100 кВт за 30 минути, а на станция Wallbox с мощност 11 кВт са необходими 5 часа.
Максималната скорост на модела е 130 км/ч. С монтирането на батериите под пода се запазва товарният обем до 4,4 куб.м. Полезният товар от 780 кг се компенсира от капацитет на теглене от 750 кг. Вътре има подобрена ергономичност, волан с възможност за смяна на степента на рекуперация, различни системи за подпомагане и нов 10-инчов сензорен екран. Като алтернатива на електрическото задвижване, Peugeot Partner се предлага и с бензинов двигател със 110 к.с. или дизелови двигатели със 100 и 130 к.с.
Същият електромотор със 136 к.с. задвижва и големия му брат Peugeot E-Expert. Транспортният ван е с дължина 4,98 метра или 5,33 метра, предлага 6,6 куб.м товарен обем, полезен товар от 1263 кг и товар на ремарке до един тон. Клиентът може да избере малката батерия от 50 кВтч или по-голямата версия от 75 кВтч, която разширява обхвата съответно от 224 до 350 км.
Новото Peugeot E-Expert се предлага в няколко версии с кабина за водача, стандартна или удължена с 5 или 6 места, стандартна кабина и стандартна или дълго комбинирано пространство с 9 места. Водородната версия на новия E-Expert вече има пробег до 400 км. Той съчетава предимствата на водорода, батериите и електрическата тяга. Peugeot предлага широка гама от варианти на Expert, оборудвани с дизелови двигатели BlueHDi със 120 к.с. или 145 к.с., комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия, и BlueHDi 180 к.с. с 8-степенна автоматична трансмисия.
Най-големият лекотоварен ван Peugeot E-Boxer се предлага в няколко версии, базирани на две междуосия от 3,45 метра и 4,04 метра. Фургоните се предлагат в две дължини L2 и L4 за общо четири силуета, предлагащи товарно пространство от 13 до 17 куб.м. За да служи като основа за конкретни конверсии, Peugeot E-Boxer с междуосие 4,04 м се предлага и в шаси L3 или L4 с единична кабина и L3 или L4 шаси с двойна кабина.
Новото Peugeot E-Boxer се задвижва от електромотор с мощност 270 к.с. и въртящ момент от 400 Нм. Неговият пакет батерии в долната част му осигурява електрически пробег от 420 км и максимален товарен обем до 17 куб.м. Максималната скорост на микробуса е 130 км/ч. Електрическият E-Boxer има три режима на шофиране, които могат да бъдат избрани от арматурното табло, за да се адаптират производителността и автономният пробег на автомобила в зависимост от ситуацията. В режим Normal, предназначен за многостранна употреба, мощността е 160 кВт, в режим Eco мощността е 120 кВт, а в режим Power е 200 кВт.
С помощта на бутоните на волана могат да се управляват четири нива на регенеративно спиране. Максимална скорост на зареждане е 150 кВт. Новото Peugeot E-Boxer е оборудвано с трифазно вградено зарядно устройство с мощност 11кВт и се зарежда от обществена точка със 150 кВт за 55 минути от 0 до 80%, а от станция с мощност 11кВт пълното зареждане с вграденото зарядно устройство отнема почти 12 часа. Предлагат се и няколко дизелови версии с мощност 120, 140 и 180 к.с., съчетани стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия или по желание с 8-степенен автоматик.