Японската компания Toyota представи новия спортен модел GR Corolla с подобрени технически компоненти, актуализиран дизайн на предната част на купето и вместо стандартната 6-степенна ръчна скоростна кутия, сега можете да изберете 8-степенна автоматична. Спортният хечбек Toyota GR Corolla дебютира през 2022 г. и още през 2023 г. претърпя малка техническа модернизация, а сега получи нови актуализации, отнасящи се за хечбека за моделна година 2025 за САЩ.

Вижте новата Toyota GR Corolla  >>  >>  >>

Версиите за други пазари може да имат някои различия. За задвижването отново се използва 1,6-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, монтиран напречно под капака, който произвежда същите 304 к.с., но максималният въртящ момент е увеличен от 370 на 400 Нм. Двигателят на Toyota GR Yaris претърпя абсолютно същата модернизация в началото на годината.

Снимка: Toyota

От същия модел новият хечбек Toyota GR Corolla получи опционална спортна 8-степенна автоматична трансмисия Gazoo Racing Direct с възможност за ръчна смяна на предавките с помощта на лостчета на волана и функцията Launch Control за максимално ускорение при стартиране. Автоматичната скоростна кутия има четири режима на работа - Sport, Normal, ECO и Custom. Все още са налични за поръчка версиите с 6-степенна механична скоростна кутия.

Автоматичната трансмисия Gazoo Racing Direct е оборудвана стандартно със собствен охлаждащ радиатор, като се предлага и допълнителен радиатор, за да може трансмисията да издържи по-дълго на пистата, преди да прегрее. Към двигателя може да се поръча и допълнителен радиатор за охлаждане. Усъвършенстваната система за охлаждане изисква редизайн на предната броня, която сега има повече отвори за подаване на въздух към радиаторите.

Снимка: Toyota

Освен това каналите за подаване на въздух към спирачните дискове са модифицирани, а отстрани се появяват въздуховоди за намаляване на турбуленцията в областта на арките на предните колела. Това леко подобрява управлението. Освен това, за да подобрят точността на управлението и сцеплението на колелата, инженерите са добавили пружини за отскок към предното и задното окачване. Ревизирани са характеристиките на стабилизаторите и задните амортисьори. Освен това при задното окачване точките на закрепване на задните рамена са изместени нагоре, за да се намали провисването на задната част по време на интензивно ускорение.

Снимка: Toyota

Няма промени в системата за задвижване на всички колела. Мощността в Toyota GR Corolla се предава традиционно към задните колела, но при липса на сцепление, се прехвърля от електронно контролиран многодисков съединител към предните колела. Съединителят винаги работи с предварително натоварване, така че спортният хечбек има постоянно задвижване на всички колела във всеки режим на шофиране - нормален, за чакъл и за писта.

Самозаключващият се диференциал между осите Torsen вече е включен в стандартно оборудване. Стандартните гуми за всички версии са Michelin Pilot Sport 4 с размери 235/40 R18. Интериорът на Toyota GR Corolla по същество остава същият, но използваните материали са леко подобрени, по-специално основните бутони и превключватели са станали по-тъмни.

Снимка: Toyota

Новато Toyota GR Corolla ще се предлага в три нива на оборудване - Core, Premium и Premium Plus. В най-високото ниво на оборудване Premium Plus покривът и извитият капак с два вентилационни отвора са от карбонови влакна. Новата Toyota GR Corolla ще бъде пусната в продажба преди края на текущата календарна година.