Новата Toyota GR Corolla получава още тяга и автоматична трансмисия
Подобренията в окачването добавят стабилност при завой, а преработената предна броня подобрява охлаждането и аеродинамиката
Японската компания Toyota представи новия спортен модел GR Corolla с подобрени технически компоненти, актуализиран дизайн на предната част на купето и вместо стандартната 6-степенна ръчна скоростна кутия, сега можете да изберете 8-степенна автоматична. Спортният хечбек Toyota GR Corolla дебютира през 2022 г. и още през 2023 г. претърпя малка техническа модернизация, а сега получи нови актуализации, отнасящи се за хечбека за моделна година 2025 за САЩ.
Вижте новата Toyota GR Corolla >> >> >>
Версиите за други пазари може да имат някои различия. За задвижването отново се използва 1,6-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, монтиран напречно под капака, който произвежда същите 304 к.с., но максималният въртящ момент е увеличен от 370 на 400 Нм. Двигателят на Toyota GR Yaris претърпя абсолютно същата модернизация в началото на годината.
От същия модел новият хечбек Toyota GR Corolla получи опционална спортна 8-степенна автоматична трансмисия Gazoo Racing Direct с възможност за ръчна смяна на предавките с помощта на лостчета на волана и функцията Launch Control за максимално ускорение при стартиране. Автоматичната скоростна кутия има четири режима на работа - Sport, Normal, ECO и Custom. Все още са налични за поръчка версиите с 6-степенна механична скоростна кутия.
Автоматичната трансмисия Gazoo Racing Direct е оборудвана стандартно със собствен охлаждащ радиатор, като се предлага и допълнителен радиатор, за да може трансмисията да издържи по-дълго на пистата, преди да прегрее. Към двигателя може да се поръча и допълнителен радиатор за охлаждане. Усъвършенстваната система за охлаждане изисква редизайн на предната броня, която сега има повече отвори за подаване на въздух към радиаторите.
Освен това каналите за подаване на въздух към спирачните дискове са модифицирани, а отстрани се появяват въздуховоди за намаляване на турбуленцията в областта на арките на предните колела. Това леко подобрява управлението. Освен това, за да подобрят точността на управлението и сцеплението на колелата, инженерите са добавили пружини за отскок към предното и задното окачване. Ревизирани са характеристиките на стабилизаторите и задните амортисьори. Освен това при задното окачване точките на закрепване на задните рамена са изместени нагоре, за да се намали провисването на задната част по време на интензивно ускорение.
Няма промени в системата за задвижване на всички колела. Мощността в Toyota GR Corolla се предава традиционно към задните колела, но при липса на сцепление, се прехвърля от електронно контролиран многодисков съединител към предните колела. Съединителят винаги работи с предварително натоварване, така че спортният хечбек има постоянно задвижване на всички колела във всеки режим на шофиране - нормален, за чакъл и за писта.
Самозаключващият се диференциал между осите Torsen вече е включен в стандартно оборудване. Стандартните гуми за всички версии са Michelin Pilot Sport 4 с размери 235/40 R18. Интериорът на Toyota GR Corolla по същество остава същият, но използваните материали са леко подобрени, по-специално основните бутони и превключватели са станали по-тъмни.
Новато Toyota GR Corolla ще се предлага в три нива на оборудване - Core, Premium и Premium Plus. В най-високото ниво на оборудване Premium Plus покривът и извитият капак с два вентилационни отвора са от карбонови влакна. Новата Toyota GR Corolla ще бъде пусната в продажба преди края на текущата календарна година.