Новата британска компания Longbow Motors планира да пусне два много леки електрически спортни автомобила, наречени Roadster и Speedster. Ако всичко върви по план, двете електрически коли, ще се появят на пазара във Великобритания през 2026 г. Новите коли Speedster и Roadster ще тежат по-малко от 1000 кг всяка, което е значително по-малко от Lotus Elise например, което е възхитителна цел за нещо напълно електрическо.

Всъщност Longbow Speedster без покрив ще има собствено тегло от само 895 кг. Той ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и да изминава около 440 км с едно зареждане. Моделът Longbow Roadster, който по ирония на съдбата не е роудстър поради неподвижния си покрив, ще тежи 995 кг, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и ще има по-дълъг пробег от 450 км.

Longbow Roadster

Снимка: Longbow

За моделите Speedster и Roadster се разработва оригинална олекотена алуминиева архитектура, но компанията дори не планира да разработва собствени електрически компоненти. Вместо това инженерите възнамеряват да избират подходящи части и компоненти от доставчици, тъй като това ще бъде много по-лесно и по-бързо.

Засега е ясно, че спортните автомобили Longbow ще имат един електрически мотор с мощност около 330 к.с. на задната ос. Планираните цени са 84 995 британски лири за Speedster и 64 995 лири за Roadster, което означава, че суперколите няма да са евтини. Всички екземпляри ще бъдат изработени ръчно, като от всеки модел са планирани за производство по 150 броя.

Longbow Speedster

Снимка: Longbow

Компанията Longbow Motors е основана през 2023 г. от инженерите Даниел Дейви и Марк Тапскот, които имат опит в автомобилния сектор. Даниел Дейви започна в Tesla в ранните години на компанията и в крайна сметка се върна за пускането на Model 3. Марк Тапскот също има опит с Tesla, заедно с кариера в Lucid и BYD, а преди това е работил с инженерните си умения върху Lotus Elise.

В Tesla двамата инженери не успяха да реализират основната си мечта - да създадат лек електрически спортен автомобил на атрактивна цена. Джени Кейсу внася бизнес и лидерски умения в компанията, особено като бивш изпълнителен директор на производителя на електрически лодки X Shore. Тримата съоснователи на Longbow са оптимисти, че съществува пазар за малки, леки, електрически спортни автомобили.

Longbow Roadster

Снимка: Longbow

"С революцията в електронната мобилност загубихме нещо важно", каза Даниел Дейви, който е главен изпълнителен директор на Longbow. "Много съвременни спортни автомобили вече тежат около 1500 кг, а електромобилите могат да достигнат почти двойно повече. Има нужда от по-ориентирана към шофьора, лека, електрическа спортна кола - такава, която да е постижима и достъпна, за тези, които обичат шофирането и местата, които ги отвежда. Ето защо създадохме Longbow", допълни Даниел Дейви.