През миналата година Honda разшири гамата си от SUV-та с нов модел, наречен ZR-V. Това е напълно ново име в гамата на японската компания. Новият ZR-V е компактен SUV, базиран на платформата на Honda Civic, който е доста по-голям от настоящия HR-V и е само една идея по-малък от новото CR-V, но в същото време не отстъпва на предишното поколение на CR-V. В крайна сметка новата Honda ZR-V е с дължина 4,57 метра, широчина 1,84 метра, височина 1,62 метра, а междуосието достига 2,66 метра.

Вижте как изглежда в детайли новата Honda ZR-V  >>  >>  >>

Новият модел е ориентиран към клиентите, търсещи стилен, пъргав, икономичен, но и забавен за управление компактен SUV, който е достатъчно адаптивен за всяка ситуация от разнообразния им живот. Новият ZR-V е базиран на платформата на последното поколение Civic и се отличава със стилен екстериорен дизайн.

Снимка: Honda

Моделът използва същата хибридна технология за задвижване e:HEV, която комбинира бензинов двигател, електромотор, стартер-генератор и батерия, със системна мощност от 184 к.с. Новата Honda ZR-V ще се стреми да се хареса на потребителите, за които Civic не е достатъчно просторен и висок, като предлага перфектна комбинация от изискан стил, практичност и удоволствие от управлението.

Интериорът е направен от материали с много добро качество и има прецизна сглобка на отделните детайли. В оборудването още от базовото ниво са включени високотехнологичните системи за безопасност и асистенция на шофьора от най-новото поколение на пакета Honda Sensing. Новата Honda ZR-V вече се продава у нас, а до края на март моделът ще се предлага с гаранция от 7 години, както и със 7 години безплатно сервизно обслужване в рамките на 150 000 км.

Снимка: Honda

Дизайн, вдъхновен от Maserati Grecale и Porsche Macan

На външен вид новата Honda ZR-V изпъква с дръзкия дизайн на предната част с овална радиаторна решетка, релефен преден капак с мускулести форми, LED светлини, уникална предна броня с масивен въздухозаборник и черни акценти. Тесните фарове и стилната гланцирана черна решетка създават изтънчен и естетичен вид на ZR-V. Новият японски кросоувър има силно присъствие на пътя със своя целеустремен силует и заоблени повърхности.

Всеки панел и компонент на ZR-V е оптимизиран за подпомагане на видимостта и подобряване на аеродинамичните характеристики. Новата Honda ZR-V се различава от останалите модели в гамата на марката и дори наподобява на някои спортни SUV-та. Овалната радиаторна решетка с вертикални ламели напомня на Maserati Grecale, а отстрани наклонената линия на задното стъкло със скосен покрив има излъчване, вдъхновено от Porsche Macan.

Снимка: Honda

Първокласна атмосфера в интериора с удобни бутони и дисплеи

Влизайки в новата Honda ZR-V ще се озовете в интериор с впечатляващо качество, който е почти изцяло заимстван от Civic. Материалите във вътрешното пространство са меки и приятни на допир. По цялото табло се простира металната решетка тип пчелна пита за отворите на вентилационната система. Стилното осветление в купето допринася за наистина първокласната атмосфера.

Водещото в класа интериорно оборудване на този SUV е допълнено от високи нива на комфорт. Най-новата технология HMI поддържа приложенията Apple CarPlay и Android Auto. Шофьорът и пътниците са свързани с външния свят чрез мултимедийната система с 9-инчов сензорен дисплей в центъра на таблото, който е изнесен нагоре, за да може водачът да следи показанията му с минимално отклоняване на погледа.

Снимка: Honda

Навсякъде ще откриете точки за зареждане на мобилни устройства. Под повдигнатата централна конзола има прилично място за съхранение на дребни вещи или мобилен телефон. Всички функции се управляват чрез сензорния екран и физическите бутони, запазени на централната конзола. Пред водача е поставен 10,2-инчов дигитален цветен информационен дисплей с висока разделителна способност. В нивата на оборудване Elegance и Sport аудиосистемата е с 8 високоговорителя, докато при Advance те са 12, а музиката е от марката Bose.

Вътрешното пространство в новата Honda ZR-V е значително по-голямо в сравнение със Civic, както за пътниците на предните седалки, така и за хората, които пътуват отзад, дори и да са по-високи. Салонът осигурява голямо пространство, практичност и комфорт за четирима пътници, а за кратки разстояния дори и на пет човека. В автомобила ще откриете огромен набор от ниши и джобове за съхранение на вещи, като има специално място за смартфон, на което той може да се зарежда чрез индукция.

Снимка: Honda

В подлакътника и в панелите на вратите има места за бутилки и други предмети. Заради хибридната система багажникът с обем от 380 литра е сравнително малък за SUV. Багажното пространство включва преграда и място за съхранение под пода. При сгъване на задните облегалки, багажното пространство нараства до 1300 литра, което повишава възможностите на ZR-V при превоз на обемисти товари. Всички версии са оборудвани с електрически капак на багажника.

Ефективна хибридна система и адекватно работеща автоматична кутия

Новата Honda ZR-V се задвижва от хибридна система, наречена e:HEV, която се състои от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене и с директно впръскване, работещ по цикъла на Аткинсън, както и два електромотора. Комбинацията между бензиновия двигател и по-мощния електромотор със 184 к.с. осигурява отзивчиво ускорение и максимален въртящ момент от 315 Нм.

Снимка: Honda

Тягата се предава към предните колела чрез безстепенна автоматична скоростна кутия e-CVT с едно фиксирано съотношение, която се управлява с бутони. Хибридната задвижваща система сменя режимите между чисто електрически, хибриден и изцяло на бензинов двигател неусетно за шофьора. Преходите между двата източника на захранване винаги са незабележими.

В градска среда в по-голямата част от времето активно работи електромоторът с нулеви вредни емисии и разход. Ако е необходимо пъргаво ускорение, се активира хибридният режим, при който се съчетават усилията на 2,0-литровия бензинов двигател с мощност 143 к.с. и на по-мощния електромотор със 184 к.с. Тогава новата Honda ZR-V ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди, което е доста пъргав спринт за тежащия 1,6 тона автомобил.

Снимка: Honda

За хибридната система на колата се използва и батерия с капацитет от 1,05 кВтч, която се зарежда както от рекуперацията на енергия, така и от работата на бензиновия двигател. При движение в града с ниска скорост, Honda ZR-V се задвижва само от електромотора и се държи идентично с електрическа кола. В крайна сметка японските инженери са успели да направят много ефективно хибридно задвижване за Honda ZR-V и благодарение на 57-литровия резервоар за гориво, колата има автономност от 1000 км при официален среден разход от 5,7 л/100 км.

Рекуперацията на спирачната енергия също допринася за икономичното шофиране. В града Honda ZR-V харчи едва 4,5 л/100 км, а по време на теста, консумацията на гориво на извънградски маршрут, включващ национални пътища и магистрала, според бордовия компютър беше 6,1 л/100 км.

Пътно поведение и управление като спортен хечбек

На пътя новата Honda ZR-V успява да достави на водача постоянна доза удоволствие. В града японският SUV се движи пъргаво, особено с помощта на електрическия мотор, а на дълъг път комфортът е на първо място. Шумът от вятъра и търкалянето на колелата са туширани много добре с отлична шумоизолация на салона. Шофьорът може да избира между четири режима на управление - икономичен (Econ), хибриден (Hybrid), спортен (Sport) и за зимни условия при сняг (Snow).

Снимка: Honda

Ако искате по-пъргаво темпо, в спортния режим Honda ZR-V е динамична, но не е толкова спокойна, когато я карате в режим Econ и пестите гориво. Олекотеното, но твърдо шаси е вдъхновено от платформата на Civic. То е проектирано да осигури динамични характеристики, обикновено свързвани със спортния хечбек. Окачването осигурява комфортно пътно поведение, като долавя само грубите неравности на пътя. Honda ZR-V преодолява повечето дефекти на платното гладко, като пази максимално и комфорта в купето и е възможно най-внимателна към пътниците.

В същото време колата избягва люлеенето на каросерията върху вълните по асфалта и се държи стабилно на пътя дори при влизане в завой с по-висока скорост. Благодарение на ниската каросерия, новата Honda ZR-V не се накланя осезаемо, което напомня повече на хечбек, отколкото на висок кросоувър. При управление воланът със средна острота много лесно и естествено предава към колелата усилието от ръцете на водача. В резултат на това ще получите динамичен кросоувър, който е много приятен и удобен за шофиране.

Снимка: Honda

Готова за бъдещето с куп системи за автономно шофиране

Новата Honda ZR-V разполага с общо 10 въздушни възглавници, сред които и централна, между водача и пътника до него. Както и при всички останали модели на японската марка, безопасността е издигната до съвършенство чрез най-новият набор от технологии, обединени под името Honda Sensing. Системата за предотвратяването на напускането на пътното платно вече е част от стандартното оборудване. Допълнена е от система за спазване на пътната лента, която сама коригира волана в случай, че автомобилът не е позициониран както трябва.

Най-новото попълнение при Honda Sensing е асистентът при задръстване, който снема част от напрежението от шофьора при движение с ниска скорост в натоварен градски трафик. Наскоро подобрената система за разпознаване на пътни знаци вече автоматично разпознава над 90% от тях и ги показва чрез пиктограма на разположения зад волана интерфейс за шофьора. Благодарение на всички тези системи, Honda ZR-V е готова за автономно шофиране.

Снимка: Honda

7-годишна гаранция и 7 години безплатно обслужване

На българския пазар новата Honda ZR-V се предлага в три в нива на оборудване - Еlegance, Sport и Advance, като и трите са с една и съща хибридна система за задвижване, само с предно предаване и с автоматична трансмисия. Версиите Sport и Advance са с двойни спортни ауспуси, а версията Sport се отличава от другите две по дизайна на радиаторната решетка тип пчелна пита. Първото ниво на оборудване Elegance включва 18-инчови алуминиеви джанти, отопляеми предни седалки, текстилна тапицерия, дигитално табло със 7-инчов екран пред водача, безжична връзка чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Във второто ниво Sport са добавени тапицерия от текстил и синтетична кожа, спортни педали и безжично зареждане на смартфон, а най-високото ниво Advance получава още 10,2-инчов инструментален екран пред водача, панорамен стъклен покрив, отопляем волан, отопляеми задни седалки, първокласна аудиосистема Bose с 12 високоговорителя и субуфер, проекционен Head-up дисплей, както и интелигентни LED фарове с адаптивни дълги светлини и система за осветяване на завой.

Снимка: Тони Тончев

Базовият вариант Elegance е с начална цена от 84 990 лева, следва Sport, който започва от 87 990 лева, а най-високата версия Advance струва от 92 990 лева. Доплаща се и цветът металик (1490 лева). До края на март новата Honda ZR-V се предлага у нас със 7-годишна гаранция и 7 години безплатно сервизно обслужване, като и двете са в рамките на 150 000 км пробег.

Технически характеристики

Honda ZR-V 2.0 e:HEV e-CVT

Размери

Дължина: 4568 мм

Широчина: 1840 мм

Височина: 1620 мм

Междуосие: 2657 мм

Собствено тегло: 1589 кг

Обем на резервоара: 57 литра

Задвижване

Тип: 4-цилиндров бензинов + два електромотора

Работен обем: 1997 куб. см

Системна мощност: 184 к.с.

Системен въртящ момент: 315 Нм

Скоростна кутия: e-CVT безстепенна автоматична

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 173 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 7,8 секунди

Среден разход: 5,7 л/100 км

Емисии на СО2: 130 г/км

Цена на модела с ДДС: 84 990 лева (Еlegance)