Nissan Z Nismo се сдоби с повече мощност и режим на шофиране Sport+
Японският спортен модел се сдоби с 420 конски сили, но се предлага само с 9-степенна автоматична скоростна кутия
След като през 2022 година Nissan представи новото поколение на спортния си модел Fairlady Z или само Z, както е популярен на повечето пазари, сега японците показаха още по-мощна версия на модела, която очаквано носи името Nismo.
Новият Nissan Z Nismo се сдоби с повече мощност, по-добра аеродинамика и повече сцепление при движение в завои. Под предния капак все още е монтиран 3,0-литров V6 бензинов мотор с двоен турбокомпресор, но инженерите на Nissan са добавили още 15 конски сили и 45 Нм въртящ момент над стандартния модел Z.
По-конкретно мощността се повишава от 405 до 420 к.с., а максималният въртящ момент е увеличен от 475 Нм до 520 Нм и е наличен от 2000 до 5200 об/мин. Новият Nissan Z Nismo се предлага само с 9-степенна автоматична трансмисия със специфична за Nismo настройка. Предаването е задно, джантите са 19-инчови Rays, обути с гуми Dunlop SP Sport Maxx GT600s.
Новият Nissan Z Nismo има няколко промени в дизайна, които изглеждат фини на пръв поглед, но служат за подобряване както на охлаждането, така и на притискащата сила. Най-голямата промяна има в предната част, където е премахната правоъгълната решетка на Z, подобно на стария Fairlady 240 Z. В резултат на това Z Nismo е приблизително 2 см по-дълъг в сравнение със стандартния модел.
В основата на предната част има спойлер, а над него е поставена най-тънката мрежа, използвана някога, покриваща отвора на решетката. Ъглите на предната част разполагат с дефлектори, които са едновременно стилистични и функционални. Те добавят притискаща сила и се сливат със страничните прагове на Nismo.
Отзад Nissan Z Nismo е получил по-голям заден спойлер от три части, който е едновременно по-широк и по-висок. Страничните прагове и задната част са вдъхновени от Nissan GT-R. Силата на притискане се увеличава, като същевременно се намалява повдигането и въздушното съпротивление.
Надстройките на окачването и спирачките също са преработени. Инженерите от Nissan са поставили уникални стабилизатори, пренастроени амортисьори и по-твърди пружини.
Шасито е заздравено, за да се справя по-добре с трудностите на атакуващите състезателни писти, като се фокусира върху укрепването на пода и множеството втулки в системите за окачване и управление.
Nissan казва, че подобренията правят Z Nismo с 2,5% по-твърд, но също така изостря управлението. Спирачната система е подобрена с 15-инчови дискове отпред и 13,8-инчови дискове отзад.
За да подпомогне управлението на тези надстройки, Nissan добавя нов режим на шофиране Sport+, предназначен да помогне на водачите да се възползват максимално от времето, прекарано на писта.
Седалките Recaro задържат водача и пътника на място. Специфичните за Nismo анимации за дигиталния дисплей и изобилието от червени елементи придават на интериора спортен привкус.
Отвън Nissan Z Nismo се предлага в пет цвята: Passion Red TriCoat, Brilliant Silver, Black Diamond Pearl, Everest White Pearl TriCoat и Stealth Grey - нюанс, запазен изключително за Nismo.