"80% от фирмите са малки и не могат да си позволят разходи между 800 и 1 500 лева за закупуването на необходимата техника, чрез която да направят това мултимедийно теоретично обучение". Това заяви председателят на Съюза по обучение по автотранспорт (СОАТ) Емил Харалампиев, предаде "Фокус". По думите му това задължително обучение ще спре работата на много негови колеги. Харалампиев смята, че обучението с мултимедийни продукти е добро като помощно средство на кандидат-шофьорите, но то не трябва да е задължително и в изискващата го наредба 37 трябва да е записано обучението с мултимедия като пожелателен елемент. Наредбата е въведена от 1 януари, като мултимедийното обучение трябва да бъде въведено задължително в програмата на всички инструктурите най-късно до 1 юли. "Този срок е изключително малък", смята Харалампиев и затова с негови колеги днес ще проведат среща с транспортната комисия в Народното събрание, където ще помолят този срок да бъде удължен с поне още 6 месеца. Според Харалампиев се спекулира прекалено много с цените на шофьорските курсове. В страната те варират различни цени на курса – от 500 до 700 лева, в зависимост от вида на колата. Той прогнозира, че ако наредбата остане в сила, няма да има драстично увеличение на цените на шофьорските курсове – в зависимост от регионите увеличението ще бъде в рамките на 50-150 лева. По думите му по-малките населени места автоинструкторите работели с двойно по-ниски цени спрямо техните колеги от по-големите градове.