Месец с рекордни доставки за китайския конкурент на Tesla
Американската компания също се похвали с високи доставки.
Тримесечният отчет на Tesla ще бъде публикуван скоро, но компанията заяви, че юни е бил най-продуктивният ѝ месец досега по отношение на доставените електромобили. XPeng, NIO и Li Auto в Китай са най-близките конкуренти на Tesla и заедно са доставили 41 280 електромобила през юни, поставяйки нов месечен рекорд.
Според анализите, NIO постоянно увеличава доставките си на електромобили през юни от 7 024 на 12 961 единици. Това не само надмина собствената ѝ прогноза, но и ѝ помогна да поднови рекорда си за юни. През второто тримесечие компанията е доставила общо 25 059 електромобила, което е малко по-малко от 25 768-те автомобила, доставени през първото тримесечие.
Както и в случая на Tesla, отрицателното въздействие върху обема на производството на електрически автомобили през второто тримесечие беше причинено от блокирането на производството в Китай, което ограничи режима на работа на заводите и наруши логистиката на компонентите.
През юни Li Auto успя да пусне на пазара 13 024 електромобила, което е повече от 11 496 през май. За този производител юни не е рекорден, но е третият по големина резултат. Ноември и декември миналата година те заеха двете най-високи позиции от тази гледна точка. На тримесечна база доставките на електромобили на Li Auto са намалели по-рязко от тези на NIO - от 31 716 на 28 687 автомобила. В същото време резултатът за второто тримесечие надхвърли собствената прогноза на производителя.
XPeng се представи най-добре от "китайската тройка". През юни тя последователно увеличи броя на доставените електромобили от 10 125 на 15 295, а в края на второто тримесечие като цяло запази обема на доставките на 34 422 електромобила, което е само малко по-малко от 34 561 електромобила, доставени през първото тримесечие.
Според анализите, NIO постоянно увеличава доставките си на електромобили през юни от 7 024 на 12 961 единици. Това не само надмина собствената ѝ прогноза, но и ѝ помогна да поднови рекорда си за юни. През второто тримесечие компанията е доставила общо 25 059 електромобила, което е малко по-малко от 25 768-те автомобила, доставени през първото тримесечие.
Както и в случая на Tesla, отрицателното въздействие върху обема на производството на електрически автомобили през второто тримесечие беше причинено от блокирането на производството в Китай, което ограничи режима на работа на заводите и наруши логистиката на компонентите.
През юни Li Auto успя да пусне на пазара 13 024 електромобила, което е повече от 11 496 през май. За този производител юни не е рекорден, но е третият по големина резултат. Ноември и декември миналата година те заеха двете най-високи позиции от тази гледна точка. На тримесечна база доставките на електромобили на Li Auto са намалели по-рязко от тези на NIO - от 31 716 на 28 687 автомобила. В същото време резултатът за второто тримесечие надхвърли собствената прогноза на производителя.
XPeng се представи най-добре от "китайската тройка". През юни тя последователно увеличи броя на доставените електромобили от 10 125 на 15 295, а в края на второто тримесечие като цяло запази обема на доставките на 34 422 електромобила, което е само малко по-малко от 34 561 електромобила, доставени през първото тримесечие.