Mercedes-Benz въвежда дигитален близнак за да избягва грешки
Изкуственият интелект ще ускори значително производството на новите автомобили и ще повиши качеството им
Mercedes-Benz се готви да произведе изцяло ново поколение електромобили, базирани на новата платформа MMA (Mercedes Modular Architecture). Вече видяхме първия продукт от тази нова гама. Концептуалният електрически седан CLA беше показан на изложението в Мюнхен.
До 2025 г. новият електромобил ще се превърне в първият сериен модел, базиран на новата платформа MMA, който също така ще стане съперник на Tesla Model 3 и бъдещия електрически седан на BMW, разкрит донякъде чрез прототипа Neue Klasse на изложението в Мюнхен.
За да пусне тази нова кола в производство, Mercedes-Benz се обръща към най-новите дигитални производствени инструменти, които ще ускорят драстично процеса между дизайна и първите автомобили, слезли от поточната линия.
Три фабрики са предназначени за модели, използващи ММА - Ращат в Германия, Кечкемет в Унгария и Пекин в Китай. И трите ще използват това, което се нарича новата производствена система на Mercedes-Benz MO360, което води до създаване на така наречения дигитален близнак на производствения процес във всеки завод.
Mercedes-Benz работи с технологичната компания NVIDIA за да проектира този процес, който основно създава перфектен модел на завода, автомобилите и системите, използвани за изграждането на автомобилите в глобалната мрежа.
По този начин перфектният дигитален модел може да бъде сравнен с несъвършената физическа реалност и всички потенциални грешки да бъдат изгладени, преди да причинят проблеми в реалния свят, или поне така гласи теорията.
Mercedes-Benz смята, че използването на дигиталния близнак може да намали броя на стъпките и етапите, необходими за подготовка на трите фабрики за производство на MMA с около 50%.
"Използването на дигитален близнак удвоява скоростта за преобразуване или изграждане на хале за монтаж, като същевременно подобрява качеството на процесите. С данните, събрани във виртуалния свят, процесите на монтаж могат да бъдат оптимизирани още по-бързо и потенциалните грешки могат да бъдат открити на ранен етап, без намеса от реалния свят", каза говорител на Mercedes-Benz.
В допълнение към цялата идея за дигитален близнак, Mercedes-Benz ще пусне изкуствен интелект, за да помогне за ускоряване и изглаждане на своите процеси във фабриката. Според Mercedes-Benz заводът в Ращат се използва за пионер в дигиталното производство в цеха за боядисване.
Изглежда, че изкуственият интелект е помогнал за повишаване на ефективността в камерите за боядисване, където шаситата на превозните средства получават своята боя и защитни слоеве.
Вместо да използва конвенционални компютърно контролирани системи, Mercedes-Benz остави изкуственият интелект да поеме дейността, което доведе до спестяване на енергия от 20% в сравнение с конвенционалните настройки. Той дори използва проект ChatGPT, за да помогне за идентифициране и маркиране на възможни производствени дефекти.
Всичко това се подава и към софтуера, който ще се използва в автомобилите на новата платформа MMA. Това ще бъде новата вътрешна операционна система на Mercedes-Benz (MB.OS) и новите заводи ще могат постоянно да актуализират софтуера в автомобилите, докато се изграждат, така че всяка от тях да излиза от края на производствената линия с възможно най-актуалния софтуер.
На теория MB.OS може не просто да се актуализира по въздуха, което така или иначе се превръща в стандартна практика, но може да се актуализира много по-бързо, почти непрекъснато, което позволява на Mercedes-Benz бързо да коригира и поправи всички потенциални грешки, както и да пусне нови функции в движение.
Всичко е свързано с Mercedes Intelligent Cloud или MIC, който има интерфейс за интелигентен анализ, така че всеки служител да може да чете и анализира текущото състояние на софтуера на всяко превозно средство в мрежата, използвайки платформата за данни MO360.
Това се поддържа от приложение за интелигентна диагностика на дефекти или предсказуема превенция на грешки. Приложението открива потенциални грешки на ранен етап и използва интелигентен алгоритъм по време на производствения процес, за да предостави инструкции за осигуряване на качеството.
"Mercedes-Benz поставя началото на нова ера в автомобилното производство благодарение на интегрирането на изкуствения интелект, MB.OS и дигиталния близнак, базиран на NVIDIA Omniverse, в платформата за данни MO360. С нашия нов подход, наречен Digital First ние отключваме потенциала за ефективност дори преди пускането на нашите модели на новата платформа MMA в нашата глобална производствена мрежа и може да ускорим значително нарастването", каза Йорг Бърцер, ръководител на управлението на качеството и веригата за доставки на Mercedes-Benz.