Германската компания Mercedes-Benz обяви, че ще разработва електрическа суперкола още през 2021 г., когато пазарът на автомобили с батерии нарастваше със завидни темпове. По това време беше обявено създаването на отделна платформа AMG.EA, специално за мощни и бързи електрически автомобили. И въпреки че тези очаквания от електрическата мобилност се оказаха преувеличени, разработването на електрическите модели AMG с батерии не е спряно. Сега Mercedes-AMG представя първия модел на новата платформа - прототипа Mercedes-AMG GT XX, който би трябвало да се конкурира с коли като Porsche Taycan.

Вижте новия прототип Mercedes-AMG GT XX  >>  >>  >>

Засега обаче това е само прототип, представен във формален статут на концептуален модел. Това е голяма и ниска суперкола с дължина 5,20 метра, ширина 1,95 метра и височина 1,32 метра. Каросерията е направена максимално обтекаема, почти всички въздухозаборници са оборудвани с активни клапи. Колата няма задно стъкло, а в петата врата е вграден прибиращ се спойлер, който може да работи в режим на въздушна спирачка.

Новият Mercedes-AMG PureSpeed няма покрив и предно стъкло

Специални аеродинамични тунели в долната част осигуряват ефекта на Вентури, който създава допълнителна притискателна сила без обемисти антикрила. Дори кованите джанти с диаметър 21 инча са оборудвани с активни щори с автономни задвижвания в главините. В резултат на това инженерите успяха да постигнат впечатляващ аеродинамичен коефициент Cd 0,198 с челна проекционна площ от 2,24 квадратни метра.

Специалният емайл, в който е боядисан прототипът, има луминесцентни свойства. Във фаровете са вградени компактни високоговорители за звуков съпровод и предупреждение на пешеходците. Между задните светлини има панел с повече от 700 светодиода, като те са способни да показват информация за електрическия автомобил,- например състоянието на зареждане.

Mercedes-AMG GT XX

Снимка: Mercedes

В интериора са използвани иновативни рециклирани материали, произведени от използвани състезателни гуми с помощта на биотехнологии. Подобни синтетични материали са способни да имитират кожа, велур и дори коприна, а новият материал е и по-здрав и по-лек от естествените аналози. Седалките от въглеродни влакна с интегрирани облегалки за глава са оборудвани с възглавници, които предполагат индивидуално регулиране според телосложението на пътниците. Подобно на 6-точковите предпазни колани, тази концепция идва директно от моторните спортове.

Mercedes-AMG GT XX

Снимка: Mercedes

Пред водача има волан с множество физически бутони и мигачи, както и въртящи се превключватели за регулиране на рекуперацията. В един блок на предния панел са разположени 10,25-инчовия инструментален екран и 14-инчовият сензорен екран на мултимедийната система MBUX. Последната е базирана на патентованата операционна система MB.OS. Прозрачният централен тунел има вградено осветление, напомнящо за високоволтови проводници, а наблизо са разположени метални декоративни елементи. За спортна атмосфера в цялата кабина се виждат въглеродни влакна.

Mercedes-AMG GT XX

Снимка: Mercedes

Основната техническа характеристика на новата платформа AMG.EA е използването на аксиални електромотори с аксиален магнитен поток. Тези електромотори са разработени от британската компания Yasa, която е собственост на Mercedes-Benz от 2021 г., въпреки че доставя такива двигатели на трети страни, например за хибридите на Ferrari. Аксиалните електродвигатели са с две трети по-леки и с една трета по-компактни от конвенционалните радиални двигатели и следователно имат три пъти по-голямо съотношение мощност-тегло.

Такива електромотори имат по-висока постоянна мощност и сцепление, които са постижими, благодарение на масленото охлаждане. Предният мост на концепцията AMG GT XX е оборудван с един двигател в блок със скоростна кутия и силова електроника на базата на силициев карбид. Задният модул за сцепление има едновременно два електромотора - по един за всяко колело. Общата мощност на тримоторната система надхвърля 1360 к.с. Максималната скорост на електрическия автомобил е повече от 360 км/ч.

Mercedes-AMG GT XX

Снимка: Mercedes

Батерията е изработена по технология NCMA (никел, кобалт, манган и алуминий), а в анода е използван силиций. Батерията е сглобена от тънки цилиндрични клетки (около 3000 броя) в алуминиев корпус, нейният специфичен енергиен капацитет достига 300 Вч/кг, но капацитетът все още не е уточнен. Друга характеристика е системата за директно охлаждане на клетките с помощта на диелектрично масло.

В резултат на това за 800-волтовата батерия са декларирани високо ниво на енергиен обмен, включително дългосрочен, дълъг експлоатационен живот и ултрабързо зареждане с мощност 850 кВт. За 5 минути можете да попълните заряда за пробег от 400 км. Компанията Mercedes-Benz е особено горда с факта, че AMG GT XX е разработен в самата компания, включително с участието на специалисти от състезателния отбор на Формула 1. Производствената версия на електрическия автомобил ще се появи на пазара едва през 2026 г. Ще последва и кросоувър AMG, който споделя платформата.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.