В неделя Mercedes-Benz представи дългоочакваната концепция на CLA върху изцяло електрическата платформа MMA, която трябва да осигури редица значителни предимства. На първо място, автомобилът е впечатляващо икономичен, като консумира не повече от 12 kWh електроенергия на 100 км пробег, което в еквивалент на гориво означава не повече от 1 литър гориво на 100 км пробег.

Вижте как изглежда колата >> >> >>

В същото време 800-волтовата система позволява тяговата батерия да бъде заредена за 15 минути за да измине 400 км. С всичко това CLA обещава да използва сравнително евтини LFP батерии в началната си конфигурация, въпреки че за по-високите конфигурации се предлага по-скъпа версия с анод от силициев оксид. Друго нововъведение ще бъде използването на специално лепило за фиксиране на акумулаторните пакети в корпуса вместо традиционните метални крепежни елементи.

Това ще намали както теглото, така и размера на тяговата батерия. В CLA ще бъдат използвани много от познанията, получени от концепцията VISION EQXX. Най-малкото, високоефективното задвижване, съчетано с оптимизирана аеродинамика и повишена плътност на съхранение на енергията в батерията, ще позволи да се постигне комбинация от голям пробег и умерени производствени разходи.

Такъв автомобил ще влезе в серийно производство едва към края на следващата година, но показателите, заявени за концепцията CLA, ще бъдат присъщи на много представители на платформата MMA. Сега предлаганият от компанията съпоставим по размери кросоувър EQA 350 осигурява разход на енергия от 17 до 18 kWh на 100 км, така че CLA със своите 12 kWh на 100 км ще се отличава благоприятно по икономичност.

Ако преведем тази цифра в еквивалент на разхода на гориво, ще получим не повече от 1 литър на 100 км. Сега Tesla Model 3 осигурява разход на електроенергия от 13,1 kWh на 100 км пробег, така че Mercedes-Benz ще се опита да се конкурира в тази област и с лидера на пазара на електрически автомобили. Същевременно VISION EQXX осигурява консумация на не повече от 8,3 kWh енергия на 100 км пробег, така че Mercedes-Benz има възможност за по-нататъшно подобряване на икономичността. Поддръжката на 800V напрежение на бордовата система ще позволи на CLA да се зарежда от станции с капацитет до 250kW.

В този случай ще бъде възможно да се изгради заряд, достатъчен за изминаване на 400 километра за 15 минути. Архитектурата предвижда и захранване на външни консуматори от тяговата батерия. Благодарение на високата плътност на съхранение на електроенергията е осигурен пробег от 750 километра по цикъла WLTP, но капацитетът на тяговата батерия не е уточнен. Той обаче лесно може да се изчисли по декларираното ниво на потребление на енергия - не повече от 62,5 kWh.

От концепцията VISION EQXX седанът CLA е наследил пълноразмерния дисплей на развлекателната система MBUX. Кръглите дисплеи, показващи настройките на системата за управление на климатика, са интегрирани в големите кръгли дефлектори на вентилацията и също така са оборудвани с управляема подсветка. Седалките са оформени така, че да побират четирима души.

Автомобилът трябва да използва новата операционна система MB.OS, която е предназначена за взаимодействие с облака на компанията. Елементи на машинно обучение и изкуствен интелект ще направят тази софтуерна платформа постоянно развиваща се.

Самият CLA ще дебютира на пазара в началото на 2025 г. с второто ниво на автономно управление, но платформата е технически готова и за третото ниво. Бордовите системи ще следят и за наличието на деца и домашни любимци, оставени без надзор на паркинга, както и ще следят състоянието на водача въз основа на ритъма на дишането му. В случай на нарушения в ритъма системата ще спре автомобила на безопасно място и ще извика линейка.