Mercedes-Benz стана първият производител на автомобили в света, който получи разрешителни за специални външни габаритни светлини в тюркоазен цвят за автоматизирано шофиране в щатите Калифорния и Невада.

Вижте тестовите автомобили Mercedes-Benz EQS  >>  >>  >>

Разрешителното за тестване на превозни средства в Калифорния първоначално е ограничено до две години. Разрешителното за Невада важи за произведените автомобили Mercedes-Benz от моделна година 2026 и ще остане валидно, докато законодателната промяна не бъде постигната с щатския законодателен орган.

Снимка: Mercedes

И двете разрешителни позволяват на Mercedes-Benz да получи важна представа за взаимодействието на автоматизираните превозни средства и другите участници в движението. Включването на габаритни светлини има за цел да подобри значително общественото приемане на автоматизираното шофиране и да допринесе за безопасността на пътя, тъй като светлините правят състоянието на автоматизираната система за шофиране ясно видимо отвън.

Това също така позволява на правните органи за движение по пътищата и полицейските служители да идентифицират състоянието на системата и да определят дали на шофьорите е разрешено да участват във вторични дейности по време на условно автоматизираното пътуване. Тюркоазените габаритни светлини за автоматизирано шофиране в Калифорния са интегрирани в предните и задните светлини, както и в двете външни огледала в тестовите автомобили Mercedes-Benz EQS.

Снимка: Mercedes

Габаритните светлини за автономно шофиране първоначално ще бъдат интегрирани в тестови автомобили в Калифорния, оборудвани с Drive Pilot, която е първата в света система за автономно шофиране от трето ниво за условно автоматизирано шофиране с международно валидно типово одобрение.

Системата Drive Pilot получи сертификат през 2021 г. в Германия и през 2023 г. в Невада и Калифорния, САЩ. Всеки щат изисква отделно сертифициране. В Германия системата Drive Pilot вече е достъпна за поръчки от 2022 г., а в САЩ първите производствени автомобили наскоро направиха своя дебют по магистралите на Калифорния и Невада.

Снимка: Mercedes

Тюркоазеният цвят отговаря на два основни критерия, допринесли за този избор на цвят - неговата видимост позволява надеждно и бързо откриване за други участници в движението и предлага разграничаване от съществуващите светлини на превозни средства и пътни сигнали като светофари или аварийно осветление.

В резултат на това възможността за объркване с вече съществуващи цветове на осветлението може да бъде значително намалена. Освен това, според резултатите от многобройни тестови проучвания, тюркоазът е оптималният цвят за автоматизирано шофиране.

Снимка: Mercedes

Както физиологичните, така и психологическите фактори свидетелстват за по-високи стойности на тюркоаза в почти всички области, отколкото в случая с други цветове. Тюркоазът също е описан в препоръчаната от индустрията практика за габаритни светлини за използване при показване на активиране на система за автоматизирано шофиране.

Разработването и одобрението на новата концепция за осветление включва съвместни усилия на разнообразен екип, включващ инженери, мениджъри, експерти по защита на данните и експерти по етика.

Снимка: Mercedes

Mercedes-Benz се ангажира да стандартизира тюркоазения цвят като средство за визуализиране на автоматизираното състояние на шофиране, насърчавайки глобалното разбиране и приемане на тази технология. Досега няма обща рамка в САЩ, Китай или Икономическата комисия за Европа на ООН за използване на тюркоазени светлини в производствени превозни средства.

Калифорния и Невада направиха първата важна стъпка с вече предоставените изключения. Бъдещият глобален регламент за тюркоазени габаритни светлини за автоматизирано шофиране ще формира основата за повишена безопасност за всички участници в движението и ще задвижи допълнителни технически иновации.