Традиционната трилъчева звезда отново ще блести на предния капак на обновения Mercedes EQS, а вместо черния панел в бъдеще ще има нещо като класическа решетка, въпреки че тя не пропуска въздух. Освен това електрическият флагман на марката е добавил още до 82 км пробег.

Вижте обновения Mercedes-Benz EQS  >>  >>  >>

Както се очаква, обновеният Mercedes-Benz EQS сега ще получи по-голяма батерия от EQS SUV с капацитет 118 кВтч вместо 107,8 кВтч, използвана досега. Това увеличава максималния автономен пробег на EQS 450 4Matic от 717 на 799 км. Това е увеличение на обхвата от повече от 11%. Версията с най-голям обхват, EQS 450+, дори надхвърля границата от 800 км и достига 822 км.

Снимка: Mercedes

При представянето на водещия електрически автомобил EQS през 2021 г. Mercedes-Benz специално подчерта, че този модел бележи нов крайъгълен камък в развитието на моделната гама. Отличителният дизайн, който със сигурност е благоприятен за аеродинамиката, не беше по вкуса на клиентите на Mercedes-Benz. До момента EQS не се възприема като S-класа, захранвана на батерии.

Ето защо не е изненадващо, че планираният фейслифт даде на електрическия автомобил разпознаваемите черти на класическия Mercedes-Benz S-класа. Основната характеристика на актуализирания модел е имитацията на традиционна радиаторна решетка. Вместо голяма емблема в предната част са вградени характерните лайстни. Трилъчевата звезда вече е монтирана на ръба на капака, въпреки че първоначално това решение беше изоставено в полза на аеродинамиката. Освен това стандартно са включени агресивни брони от пакета AMG Line.

Снимка: Mercedes

Запазена е архитектурата на технологичния интериор с предния панел MBUX Hyperscreen. В салона обаче са добавени хромирани акценти върху въздуховодите на вентилационната система. Ревизирана е тапицерията на седалките, като има опция с кожа напа, задният ред е получил допълнителни подплънки, включително на подлакътниците, за да направи пътуването на основните пътници още по-комфортно.

Снимка: Mercedes

Основната техническа актуализация е увеличаването на капацитета на батерията от 107,8 на 118 кВтч. Mercedes-Benz изостави основната батерия от 91 кВтч по-малко от година след началото на продажбите на модела EQS, тъй като почти никой не купи такива версии. Благодарение на актуализирания софтуер на батерията, системата за възстановяване вече е подобрена.

Всичко това направи възможно увеличаването на пробега. Например за модификацията EQS 450 4Matic той се увеличи с 11% - от 717 на 799 км по цикъла WLTP. Допустимото тегло на тегленото ремарке за версиите със задвижване на всички колела е увеличено от 750 на 1700 кг.

Снимка: Mercedes

Гамата от модификации остава същата от 2023 г. Базовият Mercedes-Benz EQS 450+ има един електрически мотор на задната ос с мощност 360 к.с. и 568 Нм въртящ момент. Следват версиите с двойно задвижване на четирите колела EQS 450 4Matic с мощност 360 к.с. и 800 Нм въртящ момент, EQS 500 4Matic с 449 к.с. и 828 Нм и EQS 580 4Matic с 544 к.с. и 858 Нм.

На върха на гамата е Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+, който по подразбиране разполага с 658 к.с. и 950 Нм, а с пакет AMG Dynamic Plus вече развива 761 к.с. и 1020 Нм. Поръчките за обновените електрически автомобили Mercedes-Benz EQS ще се приемат от 25 април. Цените не са се променили, но в момента у нас се продават десетина автомобила от настоящия модел, които струват от 245 000 до 286 000 лева.