Спортният кросоувър Mercedes-AMG GLE 53 дебютира през 2019 г., а в началото на годината беше модернизиран заедно с другите модификации от гамата. Сега и двата варианта Mercedes-AMG GLE 53 и Mercedes-AMG GLE 53 Coupe получиха поредна техническа модернизация и вече няма да бъдат с технология мек хибрид, а зареждащ се в контакта Plug-in хибрид.

Снимка: Mercedes

Под капака на Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4Matic+ и Mercedes-AMG GLE 53 Coupe HYBRID 4Matic+ остава 3,0-литровият 6-цилиндров редови бензинов турбодвигател от серията M256, но новата програма за управление и модифицираната охладителна система позволиха мощността му да се увеличи от 435 к.с. до 449 к.с., въпреки че въртящият момент не се е променил и остава 560 Нм.

Стартер-генераторът и допълнителното електрическо усилване са премахнати, като тяхната работа вече се извършва от електромотор с мощност 136 к.с. и 480 Нм, вграден в 9-степенната автоматична скоростна кутия AMG Speedshift TCT 9G и произвеждащ максимално сцепление още при стартиране.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe HYBRID 4Matic+

Снимка: Mercedes

Общата мощност на хибридната система е 544 к.с. и 750 Нм, в комбинация със задвижване на четирите колела 4Matic+ със съединител на предния мост. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е намалено от 5,0 на 4,7 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

Въздушното окачване и на двата модела е подобрено, тъй като Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4Matic+ е станал забележимо по-тежък заради инсталирането на батерия с капацитет 31,2 кВтч. На задния мост са монтирани нови адаптивни амортисьори, а на предните носачи са сменени буферите за еластичност. Добавени са два режима на шофиране - Electric и Battery Hold.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe HYBRID 4Matic+

Снимка: Mercedes

В първия автомобилът е напълно електрически и може да ускори до 140 км/ч. Пробегът в този режим е между 80 и 87 км. Втората програма осигурява запазване на заряда на батерията и ограничава мощността на електромотора до 25% от максимума, за да запази заряда на батерията.

Новият Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4Matic+ е качен на 21-инчови колела със спирачки AMG, състоящи се от 400-милиметрови предни дискове с 6-бутални апарати и 370-милиметрови задни дискове с 1-бутални апарати. Освен емблемите HYBRID, има някои фини аеродинамични настройки, които го различават от конвенционалния вариант. Направени са промени в информационно-развлекателната система MBUX, за да се отрази добавената нова Plug-in хибридна настройка.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe HYBRID 4Matic+

Снимка: Mercedes

Цените на Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4Matic+ са меко казано нескромни. Стандартният кросоувър в Германия струва от 125 515 евро, а версията Mercedes-AMG GLE 53 Coupe HYBRID 4Matic+ започва от 133 851 евро. Доплащането за електромотора и при двата типа каросерия възлиза на 13 000 евро.

Като се има предвид повишената мощност, новият GLE 53 HYBRID 4Matic+ вероятно е предназначен да замени частично моделът GLE 63 с 571 к.с., който беше изключен от гамата в началото на тази година. Към момента в гамата остава само най-мощният GLE 63 S.