Ксенон или LED?
Любопитен експеримент дава отговор на въпроса дали ксеноновите или LED фаровете са по-добрият избор.
Популярният сред феновете на Porsche влогър и собственик на 991.2 Carrera 4S Ник Мъри е решил да разбере кои фарове са по-добри, предава Факти.
Той сравнява 911-ка с ксенонови ($780) и светодиодни фарове ($2 800), добавяйки и доста по-скромен Volkswagen Golf VI с халогенни светлини в ролята на лакмус за експеримента.
ВИДЕО >> >> >>
Макар и извършен в домашни условия, тестът дава нелоша представа за качествата на различните типове фарове. Колите са паркирани на 3 метра пред гаража на Ник, който измерва интензитета на светлината в луксове (един лумен, падащ върху повърхност един квадратен метър, 1 lx = 1 lm/m²).
До голяма степен лесно предвидими, резултатите все пак крият някои изненади.
Оказва се, че разликата между интензитета на светлинния поток при къси светлини е много по-голяма от очакваното - 1 100 срещу 1 600 лукса в полза на LED-фаровете. Въпреки това във видеото от теста се забелязва, че ксеноновите светлини покриват по-обширна зона в долната част на лъча.
Пълен обрат в съотношението на силите настъпва при измерването на интензитета на дългите светлини. Тук светодиодите отстъпват с поне 200 лукса на ксенона, който свети "грее" с 3 800 лукса.
Ник Мъри обаче обективно отбелязва, че щатското законодателство ограничава мощността на LED-фаровете.
Той сравнява 911-ка с ксенонови ($780) и светодиодни фарове ($2 800), добавяйки и доста по-скромен Volkswagen Golf VI с халогенни светлини в ролята на лакмус за експеримента.
ВИДЕО >> >> >>
Макар и извършен в домашни условия, тестът дава нелоша представа за качествата на различните типове фарове. Колите са паркирани на 3 метра пред гаража на Ник, който измерва интензитета на светлината в луксове (един лумен, падащ върху повърхност един квадратен метър, 1 lx = 1 lm/m²).
До голяма степен лесно предвидими, резултатите все пак крият някои изненади.
Оказва се, че разликата между интензитета на светлинния поток при къси светлини е много по-голяма от очакваното - 1 100 срещу 1 600 лукса в полза на LED-фаровете. Въпреки това във видеото от теста се забелязва, че ксеноновите светлини покриват по-обширна зона в долната част на лъча.
Пълен обрат в съотношението на силите настъпва при измерването на интензитета на дългите светлини. Тук светодиодите отстъпват с поне 200 лукса на ксенона, който свети "грее" с 3 800 лукса.
Ник Мъри обаче обективно отбелязва, че щатското законодателство ограничава мощността на LED-фаровете.