Отрицателните температури се отразяват зле на способността на литиевите батерии, не само да отдават заряд, но и да го получават, така че времето за зареждане при ниски температури се увеличава, тъй като батерията първо трябва да се загрее до оптимални градуси. Китайската компания Greater Bay Technology е разработила батерия, на която това отнема не повече от пет минути.

Както обяснява Electrek, Greater Bay Technology се отдели от автомобилния концерн майка GAC Motor още през 2020 г., но дори за толкова кратко време на съществуване успя да пусне на пазара батерии на базата на XFC клетки с възможност за пълно зареждане само за 15 минути. Кросоувърите V Plus, използващи тази технология, вече се произвеждат под марката Aion.

Следващата стъпка за китайския стартъп е пускането на пазара на серията Phoenix, която съчетава способността да се съхранява достатъчно заряд за изминаване на 1000 км с усъвършенствана система за терморегулация. Нископрофилните вложки, изработени от специални материали, увеличават топлопроводимостта, като допринасят както за по-бързото охлаждане на батерията при загряване по време на работа, така и за по-бързото й загряване преди зареждане при ниски температури. Например тази система може да повиши температурата на батерията от минус 20 до плюс 25 градуса по Целзий само за пет минути.

Нещо повече, тя може да увеличи заряда от 10 до 80% само за шест минути, когато се използват платформи с работно напрежение от 300 до 1000 вата. Скоростта на пренос на топлина във вътрешността на батерията е 18 пъти по-бърза в сравнение с традиционните индустриални решения. В крайна сметка производителят на автомобили е в състояние да ускори трикратно промяната на работната температура на тяговата батерия чрез форсиране. GAC обещава да въведе технологията в електромобилите Aion през следващата година, но не се уточнява кога подобни решения ще бъдат достъпни извън Китай.