Kia EV9 се сдоби със спортна версия GT със симулатор за смяна на скоростите
Големият кросоувър се задвижва от два електромотора с мощност над 500 к.с. и има автономен пробег над 500 км
Южнокорейската компания Kia представи на автомобилното изложение в Лос Анджелис топверсията GT на електрическия кросоувър EV9. Новият модел се задвижва от два електромотора с мощност 501 к.с. Новата Kia EV9 GT ще бъде пусната в продажба през втората половина на следващата година. Най-големият кросоувър на Kia разполага с три реда седалки.
Електрическият модел EV9 с обща дължина над 5 метра и междуосие от 3,10 метра дебютира миналата пролет. Топверсията на GT трябва да предизвика допълнителен интерес към този кросоувър. Kia EV9 GT има най-мощната двумоторна система в гамата. Предният електромотор произвежда 214 к.с., а задният - 362 к.с. Максималната сумарна мощност е 501 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,3 секунди.
Капацитетът на 800-волтовата батерия на Kia EV9 GT ще бъде с капацитет над 100 кВтч, като с нея Kia EV9 GT ще може да измине над 500 км с едно зареждане. Пътният просвет на Kia EV9 GT е 20 см, допустимото тегло на ремарке със спирачки е 2268 кг. Окачването на Kia EV9 GT е пренастроено с адаптивни амортисьори, електронно контролиран заден диференциал с ограничено приплъзване, по-мощни предни спирачки с жълто-зелени апарати, 21-инчови джанти със специален дизайн, гуми Continental SportContact 6 с размер 285/45 R 21 и система за виртуална смяна на скоростите, симулираща работата на скоростна кутия с характерни придърпвания при преминаване от една на друга предавка.
Електрическата система Active Sound Design (e-ASD) работи в тандем със симулатора за превключване на предавките, като генерира различни изкуствени звуци на електромоторите и скоростната кутия. Отвън Kia EV9 GT се различава от версията GT Line с уникални стреловидни светлини от LED пиксели на панела между фаровете и леко модифициран дизайн на предната секция за всмукване на въздух.
Интериорът има нови предни седалки с по-развита странична опора, кожена и велурена тапицерия използва контрастни жълто-зелени шевове. Дисплеят с два 12,3-инчови екрана е получил уникален графичен дизайн, вместо стандартния волан с четири спици има спортен волан с три спици с централна маркировка е инсталиран и бутон GT, който активира най-спортния режим на шофиране.