Jeep Avenger стана истински „джип“ със задвижване 4х4 (снимки)
Новият модел има по-голям пътен просвет и разполага с хибридна система от бензинов двигател и два електромотора
Първият Jeep Avenger несъмнено се радва на голяма популярност сред европейските потребители. От дебюта си през 2022 г. този SUV от B-сегмента вече е намерил над 200 000 клиенти. Моделът дебютира като изцяло електрически автомобил и стана първият Jeep на ток. Малко след това гамата от задвижващи агрегати се разшири, като включи бензинови двигатели и хибридни версии.

Jeep Avenger - икономичен хибрид или електромобил (тест-драйв)
Както електрическия модел, те също се предлагат само с предно предаване. Все пак отличителният белег на американската марка е задвижването на четирите колела. И ето, че Avenger най-накрая вече се предлага със задвижване на всички колела 4х4, което го превръща в истински "джип".
Вижте Jeep Avenger 4xe The North Face >> >> >>
Новият вариант 4xe се присъедини към гамата на Avenger и напълно отразява характера на марката, превърнала се в нарицателно за автомобил с повишена проходимост. Извън пътя Jeep Avenger 4xe се представи блестящо. Този компактен SUV е най-малкият Jeep и е изграден на обща платформа с много други модели на глобалния производител Stellantis, но се отличава с характер на "джип".
Дизайнерите на Jeep са се погрижили новия вариант на Avenger да получи своя собствена индивидуалност, която да напомня, че ще се кара и по черни пътища, и офроуд. Предишните версии на Avenger, които тествах преди година, не разполагаха със задвижване на всички колела, но сега Jeep Avenger във версия 4xe вече има задвижване на четирите колела, макар че не е с класическа схема с раздатъчна кутия, а е хибрид с бензинов двигател и два електромотора.
Произведен в лимитирана серия от 4806 бройки
Първият Jeep Avenger 4xe дойде у нас в лимитираната версия на The North Face, която е създадена в сътрудничество с известния производител на оборудване за дейности на открито. Моделът е произведен в ограничена серия от 4806 бройки - символично число, отразяващо височината на връх Монблан, най-високата точка на планина в Европа.
Jeep Avenger е умалена версия на традиционния Grand Cherokee, но с по-елегантни и по-обтекаеми форми от по-големия Renegade. Принадлежността към марката е ясно очевидна, но Avenger не се опитва да се преструва на нещо, което всъщност не е.
Може да премине през плитка река
Той е най-малкият от семейството на Jeep и е по-скоро кросоувър, отколкото автомобил за преодоляване на кални коловози и стръмни дерета, като се стреми да внесе малко от този стил за каране на открито. Например, според производителя, Avenger 4xe може да преодолява водно препятствие с дълбочина 40 см, което на практика означава плитка река.
В предната броня има индикатор с линия и с пате, чрез който можете да проверите нивото на газене на колата. Тази кола е пълна със забавни неща. На покрива под една от релсите за закрепване на багажник например, има калинка, отлята в пластмаса. Версията The North Face е оцветена в сиво.
Тази боя е много популярна днес и имам впечатлението, че се появява на около една трета от всички автомобили. Колата е получила отличителни ярко жълти детайли и стикер на капака с логото на The North Face, заедно с контрастния черен покрив, който всъщност пасва на модела.
Вътре има още повече детайли от производителя на оборудване за дейности на открито The North Face. Отново има яркожълти акценти, а облегалките на предните седалки дори имат някакъв вид връзки отзад, като раниците на компанията The North Face. Тази гумена лента добавя индивидуалност и закачлив характер към салона. Таблото на този Avenger е отпечатано с контурите на Алпите. Някъде там дори има стилизирано изображение на връх Монблан.
Дизайнерите от Jeep са настроили и други малки неща към традициите на марката, като екранът има хубави показатели, воланът е с приятно дебел ринг, което прави Avenger 4xe истински Jeep, макар и мъничък. Предният капак също създава това впечатление, което водачът може да види пред себе си от шофьорската седалка, благодарение на квадратната форма на колата, включително и този стикер в черно и жълто.
В салона на Jeep Avenger 4xe има четири места. Интериорът не е предназначен за големи семейни пътувания. Преди всичко това е малка градска кола, подходяща за млади двойки без деца или като втора кола за семейството. В случая с версията 4xe със задвижване на всички колела, електрическият мотор е заел и иначе практично, обемно пространство под пода на багажника.
Удобна позиция хора с почти всякакъв ръст
Предните седалки на Jeep Avenger 4хе са красиви и много удобни, предлагат широки интервали на регуриране, така че зад волана да намерят удобна позиция хора с ръст от 1,50 до 1,90 метра. Единствено облегалките за глава на задните седалки не могат да се вдигнат достатъчно високо.
За задвижването на новия Jeep Avenger със задвижване на всички колела 4xe се използва хибридна система, включваща добре познатия 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 136 к.с. и два електромотора. И двата мотора са с мощност по 28 к.с., като единият помага на бензиновия агрегат отпред, а другият се грижи за задвижването на задния мост. Общата максимална мощност на хибридното задвижване е 145 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.
Става за шофиране в сняг или кал
Новият Jeep Avenger 4xe няма карданен вал, а задният мост се задвижва само електрически. Това е чудесно решение за нормална ежедневна употреба и напълно достатъчно средство за случайно шофиране в сняг или кал. В такъв случай електромоторът може да се задейства нежно и в по-голямата част от трудните ситуации, в които Avenger 4xe може да попадне, той лесно ще се освободи. Системната мощност е 145 к.с., което позволява на Avenger 4xe да ускори от 0 до 100 км/ч за 9,5 секунди. Максималната скорост е 194 км/ч.
Благодарение на системата за задвижване на всички колела в Jeep Avenger 4xe, техниката сама избира режимът на задвижване в зависимост от скоростта. До 30 км/ч и при движение на заден ход, задвижването на четирите колела е постоянно. Разпределението на мощността е 50:50 между предния и задния мост. При скорости между 30 и 90 км/ч, задвижването на задните колела се активира само при поискване. При скорости над 90 км/ч, задният електромотор се изключва автоматично, за да се намали разходът на гориво.
Четири режима на шофиране според условията
Всичко е напълно автоматично, като няма ръчно заключване и новият Avenger 4xe се катери с лекота към върховете в Стара планина. Водачът може да избира от четири режима на шофиране на системата Selec-Terrain, за да адаптира задвижването към преобладаващите условия. Режимът Auto осигурява задвижване на четирите колела само когато е необходимо, като до скорост от 30 км/ч автомобилът може да се движи на електричество до 1 км. Режимът Snow (сняг) подобрява сцеплението и стабилността, като осигурява безопасност по време на пътуване през зимата.
Режимът Sand/Mud (пясък/кал) е предназначен за терени, включващи специфични предавателни числа и контрол на сцеплението за поддържане на стабилността. В режим Sport се разгръща пълният потенциал на системата 4xe и функцията E-boost позволява най-бързото подаване на пълна мощност към задния електромотор, а задвижването на четирите колела е постоянно до 40 км/ч.
По-голям пътен просвет и по-добра проходимост
Производителят се е фокусирал и върху управляемостта на модела. В сравнение със стандартния Avenger, вариантът 4xe има с 10 мм по-голям пътен просвет, който сега достига 210 мм. Дълбочината на газене също е увеличена от 230 мм на 400 мм. Новият Jeep Avenger 4xe може да се похвали и с ъгъл на атака от 22 градуса, ъгъл на рампата от 21 градуса и ъгъл на отход от 35 градуса. Ключов компонент за Avenger 4xe е редукторът на задната ос, осигуряващ огромен въртящ момент на задните колела, позволявайки оптимално сцепление дори на стръмни и предизвикателни терени.
Автомобилът може да се справи с наклони до 40% върху труден терен като чакъл и да поддържа до 20% сцепление, когато предната ос има слабо или никакво сцепление. Новият Jeep Avenger 4xe вече е с многораменно задно окачване вместо торсионна греда. Това решение увеличава гъвкавостта на задния мост и по този начин осигурява по-голям комфорт при шофиране през неравности.
По-комфортен извън пътя
На пътя новият Jeep Avenger 4xe е значително по-комфортен и по неасфалтирани настилки може дори да прави това, което правят големите джипове, т.е. да се втурва напред, докато шасито под колата някак си се клатушка и търкаля. Няма повод да се страхувате да се състезавате с Avenger 4xe, тъй като тази кола може да го прави перфектно. Джантите с по-високи гуми също имат своята заслуга за това.
Тестваната топверсия вече разполага със стандартно всички усъвършенствани асистенти за шофиране. Асистентите не са досадни, но работят и бдят за вашата безопасност. И ако все пак искате да изключите някои асистенти, има просто един физически бутон. Кратко натискане отваря ясно меню, продължително натискане веднага деактивира асистентите, които сте задали предварително.
Не ощетява семейния бюджет
Хибридът изисква разход на гориво от минимум 5 л/100 км, което е много приятна стойност. Разбира се, ако го карате със 140 км/ч на магистралата или се опитвате да се състезавате на планинско изкачване, ще видите стойности от 8 л/100 км, но дори и този разход на горивото за малкия Jeep няма да направи дупка в семейния бюджет.
Още след първите километри подкарах новия Jeep Avenger 4xe към изкачване по черен път на планинска местност. В началото бях малко притеснен, тъй като няма карданен вал и класическа система за задвижване на четирите колела. Но дори и с тази хибридна система, която осигурява независимо задвижване на двете оси, новият Avenger 4xe е напълно способен да се изкачва по стръмни чакълести наклонени терени, благодарение на електрическата тяга в задната ос.
Пъргав и отзивчив в спортен режим
В спортен режим този малък SUV оживява значително и изведнъж се превръща в доста пъргава машина. На магистралата по-скоро липсва добрата шумоизолация, отколкото производителност, тъй като се чува някакво аеродинамично свистене. Вторият малък недостатък на този хибрид е забележимото стартиране на бензиновия двигател. Шасито е добре настроено за приятно и меко возене, като повечето неравности не се усещат в салона.
Новият Jeep Avenger 4xe се предлага само в двете по-високи нива на оборудване. Цената започва от 66 525 лева за нивото Upland. Специалната серия The North Face струва от 79 100 лева, което не е малко. Това е абсолютният максимум, който моделът Avenger може да предложи. Версията The North Face вече включва всичко в оборудването, с изключение на люка на покрива. Във версията със задвижване на всички колела 4xe, новият Avenger е истински Jeep.
Дизайнерите успяха да вкарат малко от ДНК-то на Jeep в споделената платформа. От шофьорската седалка имате гледка към квадратния преден капак, шасито е настроено за всякакъв терен, какъвто могат да бъдат редовно поддържаните пътища, кормилното управление не се опитва да бъде спортно, но колата може да се справи и дори може да се управлява малко динамично, без да протестира по никакъв начин.
При версията 4xe има и задвижване на всички колела, хитро решено с електрически мотор на задната ос. С новия Jeep Avenger 4xe можете спокойно да посрещнете зимата, без да закъсате в първата снежна преспа, но и не бива да приемате сериозните предизвикателства на офроуда.
Технически характеристики
Jeep Avenger 4xe
Размери
Дължина: 4088 мм
Широчина: 1776 мм
Височина: 1541 мм
Междуосие: 2563 мм
Собствено тегло: 1400 кг
Обем на резервоара: 44 литра
Двигател
Тип: 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор + два електромотора
Работен обем: 1199 куб. см
Максимална мощност: 145 к.с.
Максимален въртящ момент: 230 Нм
Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител
Задвижване на колелата: двойно, 4х4
Динамика
Максимална скорост: 194 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 9,5 секунди
Среден разход: 5,4 л/100 км
Емисии на СО2: 124 г/км
Цена на модела с ДДС: 79 100 лева (The North Face)
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.