Jeep Avenger се предлага в Европа и като хибрид
Новата версия e-Hybrid комбинира бензинов двигател, литиево-йонна батерия и автоматична скоростна кутия с електромотор
Американската марка Jeep, част от автомобилния гигант Stellantis, разшири гамата на Avenger като представи новата версия Avenger e-Hybrid в допълнение към моделите с електромотор и с бензинов двигател с вътрешно горене. През януари електрическият Jeep Avenger беше избран за "Европейски автомобил на годината" за 2023 г. В резултат на успехите в продажбите, компанията разшири гамата на Jeep Avenger най-напред с модел с бензинов двигател, а сега и с пълен хибрид, наречен e-Hybrid.
Вижте новия Jeep Avenger e-Hybrid >> >> >>
Целта е да се предостави на клиентите гъвкавост да избират между три силови агрегата, в съответствие с трайния ангажимент на марката към свободата на избор. Осигурявайки ново изживяване при шофиране, като същевременно гарантира намалени емисии на CO2, новият Jeep Avenger e-Hybrid разширява пътуването на Jeep в света на електрификацията със задвижваща хибридна технология на двигателя MHEV. Новият Jeep Avenger e-Hybrid ще може да се поръчва на всички европейски пазари от края на ноември 2023 г.
Марката Jeep непрекъснато се движи към нова концепция за мобилност, способна да подобри допълнително възможностите, комфорта, горивната ефективност, безопасността, опазването на околната среда и приключенията. Планът за електрификация стартира в Европа в края на 2020 г. и беше плавно пренесен с пускането на технологията 4xe Plug-in Hybrid при Compass, Renegade, Wrangler и по-скоро на новия Grand Cherokee.
След това се появи първият напълно електрически Avenger, представящ гените на марката в компактен SUV с уникална комбинация от възможности, стил, функционалност и технология. Като чист израз на "концентрирана свобода", Avenger е олицетворение на запазената марка на Jeep да гарантира спокойствие при всякакви условия, както на пътя, така и извън него.
Новият Jeep Avenger e-Hybrid се задвижва от 1,2-литровия 3-цилиндров бензинов двигател с вътрешно горене, способен да достави до 100 конски сили и 205 Нм въртящ момент, 48-волтовата литиево-йонна батерия и иновативната 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Тази скоростна кутия съдържа електромотор с мощност 21 кВт, инвертор и централен трансмисионен блок, работещи заедно за оптимизиране на ефективността.
Допълнителната електрическа мощност подобрява въртящия момент при ниски обороти и осигурява тих и отзивчив старт за водача, с безпроблемни и бързи преходи. Чистата електрическа мощност също е полезна за функцията за електронно пълзене, позволяваща поредица от кратки движения напред без натискане на педала на газта, което е полезно в ситуации като задръствания. Превозното средство може да се паркира и в изцяло електрически режим.
Освен това тази технология позволява възстановяване на енергията по време на забавяне и предоставя свободата на автоматично презареждане чрез регенеративно спиране, елиминирайки необходимостта от зареждане в мрежата. Електрическият мотор подобрява ефективността и удоволствието от шофирането, позволявайки на колата да се движи с изключен бензинов двигател в определени ситуации.
Този режим се активира по време на градско шофиране със скорост под 30 км/ч, достигайки до 1 км автономия в напълно електрически режим по градски и извънградски пътища, ако се поддържа нормално шофиране или когато водачът освободи педала на газта при стабилизирани условия или надолу дори по магистрала, спестявайки гориво.
Технологията също е включена в процеса на запалване на двигателя, улеснен от електромотора с поддръжка на ремъчен стартер-генератор. Това позволява лесен преход между бензиновия двигател и електромотора, като същевременно се поддържа безшумна работа.
При типични условия на шофиране, двигателят е проектиран за оптимална горивна ефективност, постигайки до 15% намаление на емисиите на CO2 в сравнение с двигател с вътрешно горене с автоматична скоростна кутия. Това се постига допълнително чрез цикъла на Милър, което води до изчислени емисии на CO2, вариращи от 111 до 114 г/км, позиционирайки го благоприятно в категорията му.
Новият Jeep Avenger e-Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди, съчетано с почти мигновено подаване на въртящ момент от електрическия мотор. Тази конфигурация оптимизира работата на двигателя с вътрешно горене, особено по време на рестартиране, като смекчава ефекта на турбодупка и осигурява бърза реакция при натискане на педала на газта. По същия начин в чисто електрически режим при стартиране, двигателят с вътрешно горене се включва само когато е необходима допълнителна мощност.
С новия Jeep Avenger e-Hybrid са налични нови функции, като завладяващия открит небесен покрив, предлагащ открито забавление и удоволствие както за водача, така и за пътниците. Предлагат се и други революционни подобрения в комфорта с въвеждането на седалката на водача с електрозадвижване с функция за масаж и кожено покритие.
Тези иновативни седалки предлагат оптимална опора и релакс по време на всяко пътуване. Вътре в салона шофьорът може да ползва 7-инчовия клъстер e-Hybrid, включващ информация като режим на шофиране, обратна връзка за състоянието на двигателя и показания на електромера. Предлага се опционален 10,25-инчов екран.
Освен това автомобилът е оборудван с лостчета за смяна на предавките от волана, с които в ръчен режим се поема контрола върху избора на предавките на модерната 6-степенна автоматична трансмисия. Един от основните акценти на продукта включват 48-волтовата система, която осигурява истинско хибридно изживяване. Разходът на гориво също е само 5,1 л/100 км.
Освен това хибридната система включва значителни икономии на CO2 в сравнение с традиционните бензинови двигатели, с потенциал за намаляване на емисиите с повече от 10 г/км CO2. За гамата на Avenger има налични има два нови пакета свързани услуги, които правят шофирането още по-приятно.
Пакетът Connect ONE, осигурява помощ и сигурност в случай на нужда, а пакетът Connect Plus предлага широк набор от свързани услуги, фокусирани основно върху навигацията. Клиентите на новия Jeep Avenger e-Hybrid ще могат да се възползват напълно от актуализациите на картата по въздуха.
Гамата на новия Jeep Avenger e-Hybrid разкрива отличителни характеристики, пригодени за всяко ниво на оборудване. Нивото Longitude показва елегантен дизайн с 16-инчови алуминиеви джанти, изцяло LED фарове с рефлекторен дизайн и дръжки на вратите в цвета на купето, всичко това допълнено от стилни сиви предпазни планки. Отвътре той предлага комфортен интериор, включващ черно табло и седалки от плат, 7-инчов пълен дигитално инструментално табло, круиз контрол и удобен преден подлакътник.
Безопасността и технологиите са подсигурени, като функции като автономно аварийно спиране, разпознаване на пътни знаци, асистент за поддържане на лентата и асистент за внимание на водача са включени, за да осигурят безопасно и ефективно шофиране. Нивото Altitude подобрява екстериора със 17-инчови алуминиеви джанти и сребърни предпазни планки. В интериора носи нотка елегантност с премиум седалки от плат и винил, регулируем на височина товарен под и сребристо арматурно табло с вътрешни вложки, допълнено от волан от синтетична кожа.
Допълнителни функции като 10,25-инчов пълен дигитален екран, еднозонов автоматичен климатик и адаптивен круиз контрол допълнително повишават нивото на автомобила. И накрая, най-високото ниво Summit се отличава с изискан екстериор с 18-инчови алуминиеви джанти, изцяло LED предни проектори и задни светлини.
Цветовата гама също предлага богато разнообразие от възможности за избор, включвайки както основни цветове като снежно бяло, черно Volcano и червено Ruby, така и металик цветове като сиво Stone, жълто, синьо-зелено и гранитно сиво.
Вътре моделът предлага многоцветно амбиентно осветление и електрохромно огледало за обратно виждане без рамка. Има безключов достъп и стартиране на двигателя, безжично зарядно устройство, наблюдение на мъртвата зона, задна камера с изглед на 180 градуса, сензори за паркиране по цялата периферия, автоматичен контрол на дългите светлини, електрически сгъваеми огледала, врата за повдигане и възможности за автономно шофиране от ниво 2.
Освен това новият Avenger e-Hybrid може да бъде оценен за уникалната система Hill Descent Control и системата Select Terrain, която е стандартна за всички версии и включват шест режима за шофиране с основно зададен режим Normal за ежедневно шофиране. Режимът Eco е за пестене на енергия, а Sport - към по-динамично шофиране. Останалите три режима са по-специализирани - Snow е идеален за снежни писти, Mud е предназначен за кални трасета и Sand - за пясъчни зони.