Ineos Automotive започна производството на Grenadier 4х4 за Северна Америка
Първите доставки на всъдеходите за САЩ са планирани през ноември, а в Канада безкомпромисните машини ще пристигнат през януари
Базираната в Обединеното кралство компания Ineos Automotive започна производството на всъдеходите Grenadier със задвижване на четирите колела за северноамериканския пазар миналата седмица. Производството е базирано в завода в Хамбах, Франция, а първият високопроходим модел Grenadier със спецификация за САЩ, издание Belstaff Fieldmaster в шотландско бяло, слезе от линията преди броени дни.
За да подпомогне производството на Grenadier, през януари 2021 г. Ineos Automotive придоби съоръжението в Хамбах от Mercedes-Benz, като инвестира в него над 50 милиона евро. Производствената линия е оборудвана с усъвършенствани функции, включително нов полуавтоматизиран бояджийски цех, напълно автоматизиран сервиз и подобрен център за качество.
Компанията Ineos Automotive, която е специализирана в производството на здрави и мултифункционални всъдеходи, вече има 7000 поръчки за американския пазар. Очаква се доставките за САЩ да започнат през ноември, а за Канада всъдеходите са планирани да пристигнат през януари.
Според плановете Северна Америка се смята за най-големият пазар за Ineos Automotive. Северноамериканската търговска и сервизна мрежа ще се присъедини към глобалния отпечатък на Ineos Automotive на повече от 40 пазара, като доставките за клиенти вече са започнали на 20 от тях, включително и в България от генералния дистрибутор "Силвър Стар".
Ineos Grenadier е базиран върху шаси със стълбовидна рама с тежкотоварни оси с твърда греда, двустепенна раздатъчна кутия и до три заключващи се диференциала. Задвижва се от 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор на BMW, който е обстойно ревизиран и прекалибриран за приложение в Grenadier.
Той е проектиран за практичност и гъвкавост, включвайки набор от функции като разделена в съотношение 70:30 задна врата, интегрирани щанги на покрива, предварително окабеляване за допълнителни светлини и аксесоари, предна броня, калници и преден капак за сядане. Собствениците могат да приспособят автомобила към своите специфични изисквания.
Интериорът съчетава гъвкавост и практичност с най-новите технологии и изключителен комфорт. Неговото интуитивно и функционално оформление включва физически превключватели, които са широко разположени за лесна употреба в движение. Централният екран на информационно-развлекателната система дава интуитивен достъп до набор от информационни дисплеи и менюта с настройки.
Горна конзола осигурява контроли и превключватели за офроуд и спомагателни функции. Гумен под с маркуч и седалки Recaro са налични в здрав плат или кожа, като има и многобройни опции за съхранение, така че Grenadier е готов за всичко, което работата и живота могат да му поднесат.
Лин Калдър, главен изпълнителен директор на Ineos Automotive, изрази ентусиазъм относно крайъгълния камък на производството и подчерта стратегическото значение на завода в Хамбах. "Стартът на производството на автомобилите за Северна Америка е важен момент за Ineos Automotive и по-специално за завода в Хамбах", каза Калдър.
"Ние увеличаваме скоростта на производство през последните 6 месеца, за да гарантираме, че можем да доставяме на клиентите възможно най-бързо, като същевременно поддържаме стандартите за качество от световна класа, които сме си поставили".
Със седалище в Роли, Северна Каролина, северноамериканският екип на Ineos Automotive се подготвя да обяви първия си набор от назначени дилъри. Грег Кларк, изпълнителен вицепрезидент на Ineos Automotive за Северна Америка изрази вълнение от предстоящото обявяване и доставката на Grenadier до клиентите. Това разширение значително ще засили глобалния отпечатък на автомобилния производител, който вече включва над 20 пазара.
В допълнение към Grenadier, Ineos планира да пусне три нови модела до края на десетилетието, включително две изцяло електрически превозни средства. Той също така планираше задвижвана с водород версия на Grenadier, но отложи пускането поради липса на инфраструктура.