Британската компания Ineos Automotive показа по време на Фестивала на скоростта в Гудууд своите нови офроуд модели. Именно там се състоя премиерата на два нови всъдехода наведнъж.

Основната новост е пикапът Ineos Grenadier Quartermaster, който беше обявен в началото на проекта и беше разработен паралелно с базовия Grenadier. Quartermaster е с удължено с 305 мм междуосие до 3227 мм, и заедно с увеличения заден надвес, общата дължина е нараснала с 545 мм до 5440 мм.

Снимка: Ineos

Като един истински пикап на рама, товарният модул е направен отделно от кабината с четири врати. Дължината на отделението е 1564 мм, ширината е 1619 мм, тоест тук ще се побере стандартен европалет и дори ще остане място.

Сгъваемият заден капак на товарния отсек може да издържи натоварване до 225 кг, а отзад новият пикап е оборудван и с битов контакт с мощност 400 вата. Пикапът е максимално унифициран с базовия всъдеход Ineos Grenadier с пет врати. Новият Grenadier Quartermaster има шаси с две твърди оси, пътен просвет 264 мм и дълбочина на газене 800 мм.

Снимка: Ineos

Трансмисията е с постоянно задвижване на четирите колела, блокаж на централния диференциал и редуктор, като срещу доплащане се предлагат и принудителни блокажи на предния и задния диференциали.

Пикапът Ineos Grenadier Quartermaster се предлага с избор от два 3,0-литрови редови 6-цилиндрови двигателя на BMW. Това са бензиновият турбомотор B58 с мощност 286 к.с. и 450 Нм и турбодизеловият B57 с 249 к.с. и 550 Нм.

Снимка: Ineos

В първия случай пикапът има товарен капацитет от 835 кг, а във втория - 760 кг, тъй като дизеловата версия е по-тежка, но и двата варианта имат максимално тегло на прикачения товар от 3500 кг. Всички версии на Grenadier Quartermaster са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF, а механична трансмисия не се предлага.

Новият Ineos Grenadier Quartermaster вече е достъпен за поръчка в Обединеното кралство и ще бъде пуснат на други пазари по-късно през тази година. Пикапът по нищо не отстъпва на базовия всъдеход в оборудването, а цената му е 77 500 евро.

Втората премиера на компанията Ineos Automotive е водороден прототип на Grenadier. Проектът стартира през есента на 2021 г., като BMW предостави и електрохимичния генератор, който от своя страна използва компоненти на Toyota.

Водородният прототип има оригинална трансмисия, разработена съвместно с австрийската компания AVL, като на предната ос е монтиран един електродвигател, а на задната ос - два независими електромотора без диференциал между колелата.

Снимка: Ineos

Отвън водородният Grenadier се отличава с масивна гърбица на капака, тъй като под него е разположен електрохимичен генератор, но компанията обещава, че производствената версия ще има различно оформление и гърбицата ще изчезне. Пробегът също ще бъде увеличен, тъй като прототипът може да измине само 200 км с едно зареждане с водород, а целта е 550 км.

Снимка: Ineos

Значителното предимство на Ineos в насърчаването на транспорта на водород е собственото производство на водород. Химическият концерн Ineos, част от който е автомобилното подразделение Ineos Automotive, вече произвежда 400 000 тона водород годишно. Все още не е обявено кога ще започне производството на водородни Grenadier.