Hyundai показа как ще изглежда бъдещата спортна електрическа кола за дрифт
Дръзкият концептуален модел RN24 съчетава силовата електроника на IONIQ 5 N с шаси, вдъхновено от моторните спортове и WRC
Спортното подразделение N на Hyundai Motor представи дръзкия концептуален модел RN24, който демонстрираща бъдещите възможности на електрическите автомобили на марката и представлява следващо поколение спортна електрическа кола за дрифт. С този прототип Hyundai N да демонстрира върхови постижения в областта на високоефективните, доказани в моторните спортове технологии.
Основните акценти на моделите на Hyundai N са комбинацията от качествата "непобедим в завоите", "възможност за състезателни писти" и "спортен автомобил за всеки ден". Тези основи въплъщават стремежа на марката да създава забавни и ангажиращи шофьорски изживявания, които стават възможни благодарение на иновативните технологии на електромобилите.
"Hyundai N не е просто марка, а олицетворение на нашия ангажимент към иновациите и високата производителност. RN24 е доказателство за нашите смели амбиции за бъдещето", заяви Манфред Харер, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на техническото звено Genesis и развитие на производителността.
В качеството си на следващото поколение от Rolling Labs на Hyundai N, RN24 е най-новото попълнение в иновативната серия от тестови автомобили, които преодоляват разликата между технологиите в моторните спортове и серийните модели N. Започнали със серията RM (Racing Midship) през 2012 г. и включващи електрически автомобили като RN22e и N Vision 74, Rolling Labs служат като изпитателни стендове за високоефективни технологии. Прототипът RN24 продължава това наследство, разширявайки границите на технологиите в моторните спортове и оформяйки бъдещето на електрифицираните автомобили на марката N.
Голяма мощност в компактно и леко шаси
Световният дебют на Hyundai RN24 показва визията на N за близкото бъдеще. Инженерите от Hyundai N прилагат в новия RN24 електрическата системата за задвижване с два електромотора директно от серийния електрически автомобил Hyundai IONIQ 5 N. Тя е инсталирана в компактно шаси, вдъхновено от Световния рали шампионат WRC, в резултат на което е създаден компактен, лек и пъргав електрически автомобил, предназначен за N-ентусиастите.
Двата електромотора - по един на всяка ос, развиват общо 650 к.с. максимална мощност и 770 Нм максимален въртящ момент. Намалените размери и практическата липса на каросерия направиха RN24 с 350 кг по-лек от IONIQ 5 N, въпреки че крайният резултат все още е значителните 1880 кг. Въпреки това времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,4 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.
Представеният Hyundai RN24 не е само тестови концептуален модел, а е платформа за започване на нови разговори за следващото поколение високоефективни електрически автомобили. Той отразява дръзкия дух на Hyundai N да продължи да търси нови начини за подобряване на изживяването от шофирането на електрически автомобил, не само чрез увеличаване на мощността и скоростта, но и чрез щателно фокусиране върху управляемостта и прецизността.
Новият Hyundai RN24 се задвижва от системата с два електромотора от IONIQ 5 N. Преработеният акумулаторен пакет запазва капацитета от 84 кВтч на серийния модел, но позволява по-късо междуосие с 340 мм, което е съпоставимо с хибридния конкурент Hyundai i20 N Rally 1 в Световния рали шампионат (WRC). Поради факта, че междуосието на прототипа е скъсено, клетките на батерията е трябвало да бъдат пренаредени.
Шаси, вдъхновено от моторните спортове и WRC
Системата на шасито на Hyundai RN24 се отличава с новоразработена настройка на окачването в стил WRC с амортисьори за рали и подрама с висока твърдост. Новият модел RN24 е оборудван със системата от WRC за логично за управление на задвижването. Тази усъвършенствана система дава възможност на водачите да регулират мощността на електромоторите, нивото на ускорението, нивото на рекуперативните спирачки и баланса на мощността с помощта на бутони на волана.
Освен това ефективността на охлаждане на батерията и двигателите на RN24 е осигурена чрез модификации на усъвършенстваната система на IONIQ 5 N, а допълнителната пъргавина е постигната чрез по-бърза настройка на кормилното управление, която осигурява реакция на ниво рали автомобил. Автомобилът разполага с външна озвучителна система с висока мощност, с два странични високоговорителя в допълнение към настройката N Active Sound+ на IONIQ 5 N.
Саундтракът на RN24 се допълва от дизайна на задния калник, който действа като саундбокс, подобрявайки звука и създавайки за феновете завладяващ саундтрак, който допълва високопроизводителните възможности на автомобила. Сред многото авангардни технологии от моторни спортове, приложени в RN24, контролът на въртящия момент на двигателя в режим Rally е ключов отличителен белег.
Подобно на системата за задвижване на четирите колела на Hyundai N, използвана в i20 N Rally 1, тази настройка помага за оптимизиране на разпределението на въртящия момент към четирите колела. Ефективността на механичната технология на i20 N Rally 1 се симулира от електронния контрол на въртящия момент на двигателя "Rally Mode" на RN24, като системата се оптимизира по отношение на сложността и разходите за по-реалистично приложение в бъдещите серийни автомобили.
Спойлер подобрява аеродинамичните характеристики
Електронната ръчна спирачка е друга технология, вдъхновена от 10-годишната история на Hyundai N във WRC. Тя спомага за намаляване на теглото чрез премахване на механичните и хидравлични елементи от системата, използвани преди в процеси като например силово поднасяне. Hyundai наскоро тества тази иновативна технология в етап от WRC.
Концептуалният модел RN24 се определя визуално от изключително твърдата си открита ролкейдж клетка, наподобяваща екзоскелет. Вдъхновена от концепциите на WRC, тя не само гарантира безопасността на пътниците, но и допринася за цялостното представяне и стабилност на автомобила по време на високоскоростни маневри. Приложението на частите N Performance включва 19-инчови матовочерни ковани джанти Elantra N, които придават естетически вид на автомобила и допринасят за неговата ефективност.
Освен това RN24 е оборудван със спойлер от моделите Touring Car Racing (TCR) на Hyundai Motorsport. Този спойлер подобрява аеродинамичните характеристики, като подобрява пъргавината и стабилността. В прототипа RN24 са внедрени и 3D-отпечатани усилващи елементи за по-добра твърдост и намаляване на теглото. Тази комбинация от иновативни характеристики определя подхода на RN24 и Hyundai N към дизайна, технологиите и представянето, разширявайки границите на технологиите в електрическия моторен спорт.