Спортното подразделение N на Hyundai Motor представи дръзкия концептуален модел RN24, който демонстрираща бъдещите възможности на електрическите автомобили на марката и представлява следващо поколение спортна електрическа кола за дрифт. С този прототип Hyundai N да демонстрира върхови постижения в областта на високоефективните, доказани в моторните спортове технологии.

Основните акценти на моделите на Hyundai N са комбинацията от качествата "непобедим в завоите", "възможност за състезателни писти" и "спортен автомобил за всеки ден". Тези основи въплъщават стремежа на марката да създава забавни и ангажиращи шофьорски изживявания, които стават възможни благодарение на иновативните технологии на електромобилите.

"Hyundai N не е просто марка, а олицетворение на нашия ангажимент към иновациите и високата производителност. RN24 е доказателство за нашите смели амбиции за бъдещето", заяви Манфред Харер, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на техническото звено Genesis и развитие на производителността.

Снимка: Hyundai

В качеството си на следващото поколение от Rolling Labs на Hyundai N, RN24 е най-новото попълнение в иновативната серия от тестови автомобили, които преодоляват разликата между технологиите в моторните спортове и серийните модели N. Започнали със серията RM (Racing Midship) през 2012 г. и включващи електрически автомобили като RN22e и N Vision 74, Rolling Labs служат като изпитателни стендове за високоефективни технологии. Прототипът RN24 продължава това наследство, разширявайки границите на технологиите в моторните спортове и оформяйки бъдещето на електрифицираните автомобили на марката N.

Голяма мощност в компактно и леко шаси

Световният дебют на Hyundai RN24 показва визията на N за близкото бъдеще. Инженерите от Hyundai N прилагат в новия RN24 електрическата системата за задвижване с два електромотора директно от серийния електрически автомобил Hyundai IONIQ 5 N. Тя е инсталирана в компактно шаси, вдъхновено от Световния рали шампионат WRC, в резултат на което е създаден компактен, лек и пъргав електрически автомобил, предназначен за N-ентусиастите.

Двата електромотора - по един на всяка ос, развиват общо 650 к.с. максимална мощност и 770 Нм максимален въртящ момент. Намалените размери и практическата липса на каросерия направиха RN24 с 350 кг по-лек от IONIQ 5 N, въпреки че крайният резултат все още е значителните 1880 кг. Въпреки това времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,4 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.

Снимка: Hyundai

Представеният Hyundai RN24 не е само тестови концептуален модел, а е платформа за започване на нови разговори за следващото поколение високоефективни електрически автомобили. Той отразява дръзкия дух на Hyundai N да продължи да търси нови начини за подобряване на изживяването от шофирането на електрически автомобил, не само чрез увеличаване на мощността и скоростта, но и чрез щателно фокусиране върху управляемостта и прецизността.

Новият Hyundai RN24 се задвижва от системата с два електромотора от IONIQ 5 N. Преработеният акумулаторен пакет запазва капацитета от 84 кВтч на серийния модел, но позволява по-късо междуосие с 340 мм, което е съпоставимо с хибридния конкурент Hyundai i20 N Rally 1 в Световния рали шампионат (WRC). Поради факта, че междуосието на прототипа е скъсено, клетките на батерията е трябвало да бъдат пренаредени.

Шаси, вдъхновено от моторните спортове и WRC

Системата на шасито на Hyundai RN24 се отличава с новоразработена настройка на окачването в стил WRC с амортисьори за рали и подрама с висока твърдост. Новият модел RN24 е оборудван със системата от WRC за логично за управление на задвижването. Тази усъвършенствана система дава възможност на водачите да регулират мощността на електромоторите, нивото на ускорението, нивото на рекуперативните спирачки и баланса на мощността с помощта на бутони на волана.

Снимка: Hyundai

Освен това ефективността на охлаждане на батерията и двигателите на RN24 е осигурена чрез модификации на усъвършенстваната система на IONIQ 5 N, а допълнителната пъргавина е постигната чрез по-бърза настройка на кормилното управление, която осигурява реакция на ниво рали автомобил. Автомобилът разполага с външна озвучителна система с висока мощност, с два странични високоговорителя в допълнение към настройката N Active Sound+ на IONIQ 5 N.

Саундтракът на RN24 се допълва от дизайна на задния калник, който действа като саундбокс, подобрявайки звука и създавайки за феновете завладяващ саундтрак, който допълва високопроизводителните възможности на автомобила. Сред многото авангардни технологии от моторни спортове, приложени в RN24, контролът на въртящия момент на двигателя в режим Rally е ключов отличителен белег.

Снимка: Hyundai

Подобно на системата за задвижване на четирите колела на Hyundai N, използвана в i20 N Rally 1, тази настройка помага за оптимизиране на разпределението на въртящия момент към четирите колела. Ефективността на механичната технология на i20 N Rally 1 се симулира от електронния контрол на въртящия момент на двигателя "Rally Mode" на RN24, като системата се оптимизира по отношение на сложността и разходите за по-реалистично приложение в бъдещите серийни автомобили.

Спойлер подобрява аеродинамичните характеристики

Електронната ръчна спирачка е друга технология, вдъхновена от 10-годишната история на Hyundai N във WRC. Тя спомага за намаляване на теглото чрез премахване на механичните и хидравлични елементи от системата, използвани преди в процеси като например силово поднасяне. Hyundai наскоро тества тази иновативна технология в етап от WRC.

Снимка: Hyundai

Концептуалният модел RN24 се определя визуално от изключително твърдата си открита ролкейдж клетка, наподобяваща екзоскелет. Вдъхновена от концепциите на WRC, тя не само гарантира безопасността на пътниците, но и допринася за цялостното представяне и стабилност на автомобила по време на високоскоростни маневри. Приложението на частите N Performance включва 19-инчови матовочерни ковани джанти Elantra N, които придават естетически вид на автомобила и допринасят за неговата ефективност.

Освен това RN24 е оборудван със спойлер от моделите Touring Car Racing (TCR) на Hyundai Motorsport. Този спойлер подобрява аеродинамичните характеристики, като подобрява пъргавината и стабилността. В прототипа RN24 са внедрени и 3D-отпечатани усилващи елементи за по-добра твърдост и намаляване на теглото. Тази комбинация от иновативни характеристики определя подхода на RN24 и Hyundai N към дизайна, технологиите и представянето, разширявайки границите на технологиите в електрическия моторен спорт.