Hyundai IONIQ 5 N стана още по-шумен и по-мощен
Новата версия Time Attack Spec на електромобила за изкачване на хълма „Пайкс Пийк” има 687 к.с. и издава 120 децибела звук
Hyundai ще се отправи към тазгодишното изкачване на хълма "Пайкс Пийк" с четири състезателни автомобила IONIQ 5 N. Два от тях ще бъдат много близо до серийните модели, които вече се продават в шоурума на Hyundai. Южнокорейската марка обяви, че ще пусне допълнително още два модернизирани електрически модела, чиято цел е подобряване рекордите от изкачването на "Пайкс Пийк" в Колорадо. Те се наричат Hyundai IONIQ 5 N Time Attack Spec.
Двата модела IONIQ 5 N и двата модела N Time Attack Spec ще направят изтощително изкачване по извиващо се трасе от 20 км, което се изкачва над 1438 метра до върха на Пайкс Пийк. Те ще се изправят пред 156 завоя, бързо променящо се време и условия на голяма надморска височина, които могат да засегнат както водачите, така и автомобилите.
Двата автомобила IONIQ 5 N Time Attack Spec ще бъдат управлявани от Робин Шут, четирикратен цялостен победител на "Пайкс Пийк" и настоящ носител на титлата "Кралят на планината", и Дани Сордо, испански пилот от световния рали шампионат за Hyundai Motorsport. Производствените модели IONIQ 5 N ще се управляват от Пол Даленбах, 11-кратен победител в "Пайкс Пийк" и трикратен "Крал на планината", и Рон Зарас - най-новият член на екипа.
Визуално разликите между стандартния IONIQ 5 N са очевидни. Hyundai добавя агресивен аеродинамичен пакет на каросерията, който включва гигантски спойлер, странични прагове и разширени калници. Под арките са поставени и 18-инчови ковани джанти с гуми сликове Yokohama със спирачки с шест бутала отпред и с четири бутала отзад. Окачването е подобрено с тристранно регулируеми амортисьори. Височината и наклонът също се регулират. Допълнителните подобрения на безопасността включват седалка Recaro Pro Racer SPA Hans, 6-точков предпазен колан, защитна клетка и система за гасене на пожар.
Новият Hyundai IONIQ 5 N Time Attack Spec има и малко повече мощност. Инженерите от Hyundai са пренастроили задвижващия механизъм на електромобила, за да получи още 37 к.с. от задния електромотор в режим на пълно усилване. Това дава на Time Attack Spec общо 687 к.с., но компонентите все още са производствени артикули, намиращи се в стандартния IONIQ 5 N. Всички автомобили Hyundai IONIQ 5 N, които ще участват на "Пайкс Пийк", носят специална обвивка и получават необходимото оборудване за безопасност.
Състезателният Hyundai IONIQ 5 Time Attack Spec е проектиран да подчертае силните страни на производствената спецификация IONIQ 5 N, без да променя фундаментално автомобила. Стандартната високоефективна озвучителна система е пренесена. Това включва модернизирани външни високоговорители, способни да произвеждат 120 децибела звук, излъчвайки тонове, произведени чрез системата N Active Sound+ на Hyundai. Освен изискването за безопасност на електромобилите, които издават звук по време на състезания, Hyundai заявява, че звукът на двигателя ще подобри обратната връзка на колата с водача.
Освен подготвените за състезания модели, Hyundai ще представи два серийни модела IONIQ 5 N с цел постигане на производствен рекорд за електромобил. Единствените промени в тях са свързани с безопасността с предпазни клетки и екипировка, необходима за състезание. За геймърите Hyundai работи с Gran Turismo по предстоящото действие по изкачване на хълм в GT7.
"Инвестираме в бъдещето на моторните спортове с нашия първи електрически представител на "Пайкс Пийк" и сътрудничество с Gran Turismo. Страстта към моторните спортове продължава да бъде в основата на Hyundai N, докато смело вървим напред", каза Тил Вартенберг, вицепрезидент и ръководител на бранда N в Hyundai.