Първият изцяло електрически спортен модел на Hyundai - IONIQ 5 N, пристигна у нас, за да предостави на българските феновете на спортните автомобили нов начин да наелектризират страстта си към шофирането на пътя и пистата. Динамичният модел съчетава електрифицираната глобална модулна платформа (E-GMP) на стандартния IONIQ 5 с технологиите и експертизата на спортното подразделение N на Hyundai, заимствани от опита в моторните спортове, за да изведе удоволствието от шофирането на ново ниво. Именно този непоколебим фокус върху доставянето на максимално удоволствие и вълнение зад волана убеди експертното жури на изданието TopGear да определи IONIQ 5 N за "Автомобил на годината" за 2023 г.

Снимка: Hyundai

"IONIQ 5 N е разработен, за да изведе удоволствието от шофирането на ново ниво чрез използване на най-новите технологии. Започвайки с IONIQ 5 N, марката N има за цел да достави характерното за нейните модели забавно изживяване при шофиране", каза Тил Вартенберг, вицепрезидент и изпълнителен директор на спортната секция в Hyundai. "За да постигнем това, ние се вслушахме във почитателите на бранда N, за да настроим фино първия си изцяло електрически N-модел, с цел да наелектризираме страстта към шофиране и на най-взискателните ентусиасти", добави Вартенберг.

Снимка: Hyundai

Мощният електромобил се възползва от няколко технически подобрения. Неговите два електромотора се въртят до 21 000 оборота, осигурявайки максимална мощност от 650 к.с. с включен режим N Grin Boost. Това е резултат от двустепенния инвертор с повишена енергийна ефективност за по-голяма мощност за новата батерия с капацитет 84 кВтч. Функцията N Grin Boost помага на ускорението чрез увеличение на мощността за 10 секунди, а функцията N Launch Control осигурява три различни нива на сцепление за възможно най-бързия старт и подпомага представянето.

Новият IONIQ 5 N разполага със спортно настроени спирачки, които представляват най-мощната спирачна система на Hyundai. Моделът има предни дискове с диаметър 400 мм с 4-бутални моноблокови апарати и 360-милиметрови задни дискове. Тези спирачки са конструирани с нови леки материали и оптимизиран въздушен поток за подобрена ефективност на охлаждане. Регенеративната спирачна система е конфигурирана наново в IONIQ 5 N за да подобри ефективността. Тя е и основният източник на спирачна сила, докато механичните спирачки доставят допълнителна сила, когато е необходимо, осигурявайки повишена издръжливост на пистата.

Снимка: Hyundai

Като ежедневен спортен автомобил, IONIQ 5 N осигурява завладяващо усещане при смяна на предавките и емоционално шофиране чрез интегрираните режими N e-shift и N Active Sound+. Режимът N e-shift осигурява усещане за контрол върху подаването на мощност и създава впечатление за превключване, докато режимът N Active Sound+ работи, за да достави не само футуристичен наелектризиращ звук, но и пукот, подобен на мощен бензинов двигател и изпускателната му система.

Снимка: Денислав Стоянов

Цената на новия IONIQ 5 N у нас стартира от 149 800 лева с ДДС. Гаранцията на автомобила е 5 години без значение изминатите километри, а на батерията - 8 години или 160 000 км.