Американските автомобилни корпорации са принудени през последните месеци да отложат своите инвестиции в електрически превозни средства и да намалят разходите си. Това става на фона на забавяне на търсенето на електромобили в световен мащаб, засилващата се конкуренция от страна на китайските автомобилни производители и поскъпването на кредитирането в САЩ.

На този фон компании като General Motors и Ford се съсредоточават върху продажбите на автомобили с бензинови двигатели, които формират по-голяма част от печалбите им, предаде агенция "Ройтерс", цитирана от БТА.

През миналата година компанията General Motors е доставила 2,1 милиона превозни средства на китайския пазар, почти наполовина по-малко от 4-те милиона автомобили, продадени през 2017 г. Корпорацията разчита да компенсира този спад чрез засиленото търсене на пикапи и спортни високопроходими автомобили SUV в САЩ, посочва агенция "Ройтерс".

От своя страна Ford залага на продажбите на своите камиони, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, както и на своите бусове и други специализирани превозни от серията Ford Pro.

Ford Mustang Mach-E & Tesla Model 3

Снимка: iStock