Електромобилите на Tesla, Audi и Nissan се представят силно през зимата
Ниските температури пречат на способността на батерията да освобождава енергия ефективно
Тъй като зимата е все по-близо до нас, собствениците на електромобили често се подготвят за намален максимален пробег - следствие от студеното време. Въпреки това, скорошни проучвания показват, че студът се отразява по-добре на батериите на някои електромобили.
Изчерпателен анализ от Recurrent хвърля светлина върху този феномен. Специалистите са изследвали над 10 000 електромобила през зимата 2022-2023 г. Те откриват, че средният зимен пробег е приблизително 70% от нормалния им пробег.
Ниските температури пречат на способността на батерията да освобождава енергия ефективно. Освен това отоплението на кабината консумира допълнителна енергия, което допълнително намалява обхвата. Иновации като термопомпи, които пренасочват отпадъчната топлина от батерията и двигателите, се очертаха като промяна на играта в смекчаването на тази загуба.
Audi Q8 E-Tron от 2023 година се откроява в това отношение. Със само 16% спад в зимния си диапазон. Това се дължи на иновативната термопомпена система, може да възстанови до 3 киловата електроенергия от отпадна топлина, демонстрирайки потенциала на тази технология.
По същия начин, 2019 Nissan Leaf регистрира намаление в пробега от едва 23%.
Моделите на Tesla, особено Model 3, Model Y и Model X, също показват забележителна топлинна ефективност, губейки само 24% от обхвата си средно при зимни условия.
Иновативната термопомпа на Tesla, представена през 2021 г., играе решаваща роля тук, включваща подобрения като "супер колектор" и "окто клапан" за повишена ефективност. Тези открития не само подчертават напредъка в EV технологията, но също така служат като доказателство за нарастващата устойчивост на EV в различни климатични условия.