BMW отчете рекорден ръст на продажбите на нови коли и мотори у нас
При автомобилите ръстът е 18%, а при мотоциклетите увеличението е 14% спрямо същия период на предходната година
На пресконференция за представяне на търговските резултати, представителството на BMW Group у нас - BMW Груп България, обяви, че в периода от януари до края на септември 2024 година е доставило на крайни клиенти рекорден брой автомобили с марките BMW и MINI, както и мотоциклети BMW Motorrad. Ръстът при марката BMW e 18% спрямо съшия период на 2023 г., а продажбите са 1201 нови коли. При MINI, което преминава през цялостно обновление на моделното си портфолио, нивото се запазва почти до това на предходната година - 77 автомобила (-3%). Очаква се до края на годината да започнат доставките за всички модели и варианти от новото моделно семейство.
Вижте кои са най-продаваните модели на BMW в България >> >> >>
Подразделението за мотоциклети BMW Motorrad продължава силното си представяне на българския пазар с общо 253 доставки, което е увеличение с 14% в сравнение със същия период на 2023 година.
Анализът на продажбите затвърждава високата популярност за кросоувърите сред българските клиенти на BMW. Концепцията на X-моделите, съчетаваща висока ежедневна пригодност, задвижване на четирите колела и спортна динамика им отрежда четири места от първите пет в класацията по модели.
Най-предпочитан модел е BMW X7 със 190 продажби, следван от BMW X5 - 189 броя и BMW X3 - 102 коли. Челната петица се допълва от BMW X1 със 100 доставки и BMW Серия 7, от която на клиенти са предадени 92 автомобила. Като цяло моделите от луксозния клас BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM продължават да се радват на силно търсене, като делът им в общите продажби на марката за първите девет месеца на годината достига до 26%.
BMW непрекъснато разширява гамата си от електрически превозни средства във всички пазарни сегменти, като предоставя възможност за избор на електрически модел във всеки сегмент. Делът на изцяло електрическите автомобили в България от началото на годината достига 10% от общите продажби на марката. Ако към тях се добавят plug-in хибридните модели (17%), то почти всеки трети автомобил BMW е електрифициран. Електрифициран е и най-популярният сред особено емоционалните автомобили от М GmbH BMW XM.
Ексклузивният М-автомобил е с 22 доставки, включително 6 от серията Label. След него се нареждат BMW М3 с 19 доставки, BMW X6 M с 13, BMW X5 M с 11 и BMW M3 Touring с 9. Моделите от серията M Performance бележат ръст от 45% спрямо първите девет месеца на предходната година. По отношение на вариантите на задвижването при BMW, делът на дизеловите двигатели е 37%, при бензиновите мотори е 34%, като нараства търсенето на Plug-in хибриди до 17% от всички модели.
Най-предпочитани са автомобилите с 6-цилиндрови бензинови или 6-цилиндрови дизелови двигатели с пазарен дял от 53%, следвани от 4-цилиндровите бензинови и дизелови агрегати с 19%, 8-цилиндровите са общо 8% и 3-цилиндровите са едва 6%.
При марката MINI лидер в продажбите е MINI Countryman с общо 42 продажби, като 37 са въведеното на пазара през месец февруари ново поколение. Следва новото изцяло електрическо MINI Cooper (13) и новото MINI с три врати (9). Електрификацията на моделите на марката се оценява особено високо от нейните почитатели и общо 36% от продажбите са електрифицирани превозни средства.
За първите три тримесечия 253 клиенти са избрали мотоциклети или скутери на BMW, което означава увеличение от 14% спрямо същия период на предходната година. Челно място в класацията по модели запазва универсалното BMW R 1250 GS Adventure с 60 доставки, следвано от пистовия S 1000 RR (28) и скутера C 400 GT (19).
По време на пресконференцията за представяне на търговските резултати, дебют за българския пазар направи новото BMW Серия 1. Новият модел изпъква с модерен дизайн, подчертаващ динамичното присъствие на автомобила, предлага се с напълно обновено портфолио от задвижвания и всеобхватно модернизираната технология на окачването. Новото BMW Серия 1 затвърждава профила си на най-спортния автомобил в сегмента.
Високоефективните двигатели, 48-волтовата технология Mild Hybrid и ориентираното към спестяване на ресурси и кръговата икономика производство, оптимизират устойчивостта през целия жизнен цикъл на продукта. Неговият прогресивен характер се отразява и в обновения интериор, разширената гама от системи за автоматизирано шофиране и паркиране, както и новото BMW iDrive с QuickSelect и иновативни дигитални услуги, базирани на BMW Operating System 9.
Премиерата на новото BMW Серия 1 бележи началото на още една глава от 20-годишната история на успеха на марката в компактния сегмент. Новото поколение на модела се произвежда в завода на BMW Group в Лайпциг и вече може да бъде видянo и тестванo при дилърите на BMW в цялата страна.
Най-достъпният чисто нов модел на BMW в България е новото 3-цилиндрово бензиново BMW 116 на цена от 59 300 лева, следвано от BMW 120 на цена от 69 600 лева и BMW 123 xDrive за 80 450 лева. Най-спортния модел BMW M135 xDrive с двигател с мощност 300 к.с. струва от 103 950 лева. Дизеловите варианти са BMW 118d - от 68 600 лева и BMW 120d - от 72 550 лева.
От 2024 година всички нови модели на BMW с бензинов двигател с вътрешно горене вече няма да носят индекса "i", който остава запазен за електрическите модели. Поради това бензиновите версии на новото BMW Серия 1 се обозначават само с числата 116, 120, 123 xDrive и M135 xDrive.