На пресконференция за представяне на търговските резултати, представителството на BMW Group у нас - BMW Груп България, обяви, че в периода от януари до края на септември 2024 година е доставило на крайни клиенти рекорден брой автомобили с марките BMW и MINI, както и мотоциклети BMW Motorrad. Ръстът при марката BMW e 18% спрямо съшия период на 2023 г., а продажбите са 1201 нови коли. При MINI, което преминава през цялостно обновление на моделното си портфолио, нивото се запазва почти до това на предходната година - 77 автомобила (-3%). Очаква се до края на годината да започнат доставките за всички модели и варианти от новото моделно семейство.

Вижте кои са най-продаваните модели на BMW в България  >>  >>  >>

Подразделението за мотоциклети BMW Motorrad продължава силното си представяне на българския пазар с общо 253 доставки, което е увеличение с 14% в сравнение със същия период на 2023 година.

BMW X5 и BMW X6 M

Снимка: BMW Group

Анализът на продажбите затвърждава високата популярност за кросоувърите сред българските клиенти на BMW. Концепцията на X-моделите, съчетаваща висока ежедневна пригодност, задвижване на четирите колела и спортна динамика им отрежда четири места от първите пет в класацията по модели.

Най-предпочитан модел е BMW X7 със 190 продажби, следван от BMW X5 - 189 броя и BMW X3 - 102 коли. Челната петица се допълва от BMW X1 със 100 доставки и BMW Серия 7, от която на клиенти са предадени 92 автомобила. Като цяло моделите от луксозния клас BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM продължават да се радват на силно търсене, като делът им в общите продажби на марката за първите девет месеца на годината достига до 26%.

BMW X7

Снимка: BMW Group

BMW непрекъснато разширява гамата си от електрически превозни средства във всички пазарни сегменти, като предоставя възможност за избор на електрически модел във всеки сегмент. Делът на изцяло електрическите автомобили в България от началото на годината достига 10% от общите продажби на марката. Ако към тях се добавят plug-in хибридните модели (17%), то почти всеки трети автомобил BMW е електрифициран. Електрифициран е и най-популярният сред особено емоционалните автомобили от М GmbH BMW XM.

Ексклузивният М-автомобил е с 22 доставки, включително 6 от серията Label. След него се нареждат BMW М3 с 19 доставки, BMW X6 M с 13, BMW X5 M с 11 и BMW M3 Touring с 9. Моделите от серията M Performance бележат ръст от 45% спрямо първите девет месеца на предходната година. По отношение на вариантите на задвижването при BMW, делът на дизеловите двигатели е 37%, при бензиновите мотори е 34%, като нараства търсенето на Plug-in хибриди до 17% от всички модели.

BMW X5 и BMW X6 M

Снимка: BMW Group

Най-предпочитани са автомобилите с 6-цилиндрови бензинови или 6-цилиндрови дизелови двигатели с пазарен дял от 53%, следвани от 4-цилиндровите бензинови и дизелови агрегати с 19%, 8-цилиндровите са общо 8% и 3-цилиндровите са едва 6%.

При марката MINI лидер в продажбите е MINI Countryman с общо 42 продажби, като 37 са въведеното на пазара през месец февруари ново поколение. Следва новото изцяло електрическо MINI Cooper (13) и новото MINI с три врати (9). Електрификацията на моделите на марката се оценява особено високо от нейните почитатели и общо 36% от продажбите са електрифицирани превозни средства.

MINI Cooper, MINI Cooper S и MINI Countryman

Снимка: BMW Group

За първите три тримесечия 253 клиенти са избрали мотоциклети или скутери на BMW, което означава увеличение от 14% спрямо същия период на предходната година. Челно място в класацията по модели запазва универсалното BMW R 1250 GS Adventure с 60 доставки, следвано от пистовия S 1000 RR (28) и скутера C 400 GT (19).

По време на пресконференцията за представяне на търговските резултати, дебют за българския пазар направи новото BMW Серия 1. Новият модел изпъква с модерен дизайн, подчертаващ динамичното присъствие на автомобила, предлага се с напълно обновено портфолио от задвижвания и всеобхватно модернизираната технология на окачването. Новото BMW Серия 1 затвърждава профила си на най-спортния автомобил в сегмента.

BMW Серия 1

Снимка: BMW Group

Високоефективните двигатели, 48-волтовата технология Mild Hybrid и ориентираното към спестяване на ресурси и кръговата икономика производство, оптимизират устойчивостта през целия жизнен цикъл на продукта. Неговият прогресивен характер се отразява и в обновения интериор, разширената гама от системи за автоматизирано шофиране и паркиране, както и новото BMW iDrive с QuickSelect и иновативни дигитални услуги, базирани на BMW Operating System 9.

Премиерата на новото BMW Серия 1 бележи началото на още една глава от 20-годишната история на успеха на марката в компактния сегмент. Новото поколение на модела се произвежда в завода на BMW Group в Лайпциг и вече може да бъде видянo и тестванo при дилърите на BMW в цялата страна.

BMW Серия 1

Снимка: BMW Group

Най-достъпният чисто нов модел на BMW в България е новото 3-цилиндрово бензиново BMW 116 на цена от 59 300 лева, следвано от BMW 120 на цена от 69 600 лева и BMW 123 xDrive за 80 450 лева. Най-спортния модел BMW M135 xDrive с двигател с мощност 300 к.с. струва от 103 950 лева. Дизеловите варианти са BMW 118d - от 68 600 лева и BMW 120d - от 72 550 лева.

От 2024 година всички нови модели на BMW с бензинов двигател с вътрешно горене вече няма да носят индекса "i", който остава запазен за електрическите модели. Поради това бензиновите версии на новото BMW Серия 1 се обозначават само с числата 116, 120, 123 xDrive и M135 xDrive.