Германската компания BMW планира да въведе на пазара през 2028 година първия си сериен електромобил с горивни клетки (FCEV). По този начин компанията от Мюнхен ще предложи на своите клиенти допълнителна опция за напълно електрическо задвижване без локални емисии. За да разработят това ново поколение технология за задвижване с горивни клетки, BMW Group и Toyota Motor Corporation комбинират своята иновативна сила и технологичен опит. И двете компании споделят целта за напредък на водородната технология. За да направят това, те засилват сътрудничеството си, за да издигнат тази технология с нулеви локални емисии до следващото ниво.

Оливер Ципсе, председател на управителния съвет на BMW AG и Коджи Сато, изпълнителен директор на Toyota Motor Corporation

Снимка: BMW

BMW Group подчертава своя водещ експертен опит в областта на технологиите за електрическо задвижване. В допълнение към електрическото задвижване с батерии, по-нататъшното развитие на технологията за водородни горивни клетки е част от отворения към технологиите подход, за да може компанията да предложи на клиентите си разнообразие от решения за мобилност в бъдеще.

BMW Group и Toyota Motor Corporation ще разработят съвместно задвижващата система за леки автомобили, като основната технология за горивни клетки от трето поколение предлага синергичен ефект както за приложенията на лекотоварни, така и за пътнически автомобили. Резултатът от това сътрудничество ще бъде използван в отделни модели на BMW и Toyota и ще разшири предлагането на серийни модели с горивни клетки за клиентите.

BMW iX5 Hydrogen

Снимка: BMW

Индивидуалните модели с горивни клетки на BMW и Toyota ще запазят идентичността и характеристиките на съответната марка, позволявайки на клиентите да избират между различни опции, специфични за производителя. Чрез сътрудничество в разработването и доставките, разходите за технологията за горивни клетки се понижат благодарение на синергията и икономиите от мащаба и чрез групиране на общия обем на задвижванията.

След успешното глобално тестване на пилотната флотилия от BMW iX5 Hydrogen, сега компанията BMW се подготвя за серийно производство на задвижвани с водород автомобили от 2028 година. То е базирано на технология за задвижване от следващо поколение, разработена съвместно с Toyota. Серийният модел ще бъде изцяло интегриран в съществуващото портфолио от автомобили на BMW. Това означава, че BMW ще предложи и съществуващ модел с вариант на задвижване с водородни горивни клетки.

BMW iX5 Hydrogen

Снимка: BMW

BMW Group изрично гледа на технологията FCEV като на допълнение към вече наложилите се варианти за задвижване като електромобили с батерии, plug-in хибридни автомобили и коли с двигатели с вътрешно горене. Технологията с горивни клетки също е форма на електрическа мобилност и разширява портфолиото от решения за задвижване без емисии за клиентите.

"Това е крайъгълен камък в историята на автомобилното производство - първият сериен модел с горивни клетки от световна премиум марка. Задвижван от водород и оформен от духа на нашето сътрудничество, той ще подчертае как технологичният прогрес оформя мобилността на бъдещето", каза Оливер Ципсе, председател на управителния съвет на BMW AG. "И това ще постави началото на ера на значително търсене на електрически автомобили с горивни клетки", добави Ципсе.

Коджи Сато, изпълнителен директор на Toyota Motor Corporation и Оливер Ципсе, председател на управителния съвет на BMW AG

Снимка: BMW

"Радваме се, че сътрудничеството между BMW и Toyota достига до нов етап. В нашето дългогодишно партньорство ние показахме, че BMW и Toyota споделят една и съща страст към автомобилите и вярват в отворен към технологиите подход към климатичната неутралност. Въз основа на тези споделени ценности, ще задълбочим нашето сътрудничество в области като съвместното разработване на следващо поколение системи с горивни клетки и разширяване на инфраструктурата, с цел изграждане на водородно общество. Заедно с BMW и партньори от различни индустрии, ние ще засилим усилията си за създаване на бъдеще, в което водородната енергия подпомага обществото", каза Коджи Сато, президент и член на борда на директорите на Toyota Motor Corporation.

Снимка: BMW

Компаниите BMW Group и Toyota Motor Corporation взаимно подкрепят разширяването на инфраструктурата за зареждане с водород и зареждане на електрически превозни средства. И двете компании насърчават устойчивото снабдяване с водород, като създават търсене и работят с компании, които изграждат съоръжения за производство, разпределение и зареждане на водород с ниски емисии.

BMW Group и Toyota Motor Corporation се ангажират да гарантират, че правителствата и инвеститорите създават подходяща рамка за улесняване на ранното разпространение на водородната мобилност и нейната икономическа жизнеспособност. Водородът се счита за обещаващ енергиен източник на бъдещето, който може да играе решаваща роля в глобалната декарбонизация. Водородът помага за балансиране на търсенето и предлагането, което позволява по-стабилно и надеждно интегриране и съхранение на възобновяемата енергия в мрежата.