Експлоатацията на безпилотните таксита Cruise, която до октомври тази година се извършваше на територията на някои американски градове, предполагаше възможност за намеса на оператор чрез системата за дистанционно наблюдение и компанията оповести статистиката на тези заявки. Оказва се, че в 2-4% от общото време на активна експлоатация на безпилотните таксита се изисква човешка помощ, въпреки че тя не предполага пряко управление на превозното средство.

CNBC успя да обобщи коментарите на представители на Cruise по тази тема, които станаха публични в резултат на разследването, започнало след инцидента през октомври след сблъсък с пешеходец.

Според различни оценки, на всеки четири или осем километра от пътуването безпилотното такси се свързва с оператор за помощ, но най-често става въпрос за пренареждане на маршрута въз основа на логиката на жив човек или за помощ при разпознаване на вида препятствие, открито по пътя.

Някои от заявките се отменят автоматично пред оператора, който обикновено следи 15-20 автомобила едновременно, тъй като системата сама намира отговор на въпроса. Според представители на компанията над 98 % от заявките от безпилотно такси към отдалечен оператор се решават в рамките на три секунди.

Cruise обучава операторите, които са изпитвани за познаване на правилата за движение и имат необходимия опит като шофьори, в продължение на поне две седмици. Те също така получават редовно обучение, когато в софтуера за управление се добавят нови функции.

Представители на компанията отказаха да коментират дали безпилотното такси, участвало в блъскането на пешеходеца, е поискало помощ от оператора. По-рано стана ясно, че на 2 октомври в Сан Франциско жена, блъсната от друго превозно средство, е била хвърлена под колелата на едно от такситата на Cruise, а автомобилът е предприел аварийно спиране, но след това се е опитал да продължи движението и е влачил жертвата, която е била блокирана под дъното, в продължение на около шест метра. Компанията все още не е разкрила никаква информация, свързана с инцидента.