В надпреварата за престижния рекорд на обиколката на пистата "Нюрбургринг-Нордшлайфе" Audi отново подобри рекорда, поне в компактния клас. С време от 7:33.123 минути, бъдещият седан Audi RS 3 направи цели 5 секунди преднина на предишния рекордьор BMW M2.

Вижте кадри от най-бързата обиколка на Audi RS 3  >>  >>  >>

Легендата на автомобилния спорт и Audi - Франк Стиплер, кара предсериен модел на обновеното Audi RS 3 в това ново рекордно време около обиколката от 20,832 км. Състезателният пилот, който току-що беше спечелил известното състезание "24-те часа на Нюрбургринг" с Audi R8 LMS GT3, си върна собствения рекорд, който беше поставил през 2021 г. отново с тогавашното Audi RS 3. Впоследствие BMW M2 даде по-добро време.

Снимка: Audi

Неговата рекордна обиколка по това време на "Нордшлайфе" беше 7:40.748 минути, над 7 секунди по-бавно от сегашния наточен модел. Това показва количеството фина работа, която Audi Sport е вложила във фейслифта на модела, който Audi нарича надграждане на продукта. Според производителя много неща са оптимизирани, особено що се отнася до поведението в завой.

"Това беше ключът към успеха", каза Франк Стиплер. "Новото Audi RS 3 завива по-охотно на входа на завоя, благодарение на фината настройка, включително с насочване на спирачния въртящ момент, което означава, че автомобилът може да бъде позициониран по-рано и по-добре за излизане от завоя най-късно от върха. Резултатът е по-малък ъгъл на завиване от върха до изхода от завоя, което води до по-малко триене и по-ранно ускорение. Това означава, че носите повече инерция и скорост със себе си на всяка следваща права", допълни Франк Стиплер.

Снимка: Audi

От голямо значение е и трансмисията Quattro, която е пренастроена с акцент върху задвижването на задните колела и е добавила повече пъргавина в завоите на спортния автомобил. Разпределението на въртящия момент с неговото напълно променливо отношение между задните колела е преди всичко допълнително разработен алгоритъм за подобрената динамика на шофиране. Това прави системите още по-ефективни и по този начин допринася за подобрената производителност.

Новото Audi RS 3 се задвижва от емблематичния 2,5-литров 5-цилиндров битурбо бензинов двигател с мощност 400 к.с. От решаващо значение за новия рекорд на обиколката са гумите и спирачките. Специалното Audi RS 3 е оборудвано с полусликове Pirelli P Zero Trofeo R и опционалната керамична спирачна система, които също имат значителен принос за новото рекордното време на пистата.