Audi показа новия модел A3 allstreet 40 TFSI-e, зад чиято загадъчна номенклатура стои компактен хечбек с ново plug-in хибридно задвижване. Новият модел може да претендира за максимален електрически пробег от почти 140 км в цикъла WLTP. Това е възможно, благодарение на голямата батерия с брутен капацитет от 25,7 кВтч (нетен 19,7 кВтч), която играе огромна роля.

Вижте новото Audi A3 allstreet 40 TFSI-e   >>  >>  >>

Новият модел се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 TFSI evo2 с мощност 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент, и електрически мотор с мощност 85 кВт и 330 Нм. Заедно двигателят с вътрешно горене и синхронният електромотор имат системна мощност от 204 к.с. и 350 Нм системен въртящ момент.

Снимка: Audi

Новият модел A3 allstreet 40 TFSI-e с plug-in хибридно задвижване достига максимална скорост от 225 км/ч и се движи чисто електрически до скорост от 140 км/ч. Превключването става чрез 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Моделът се предлага само с предно предаване и няма задвижване на четирите колела Quattro.

Автомобилът предлага целия останал арсенал от работни опции, с режими за чисто електрическо шофиране, хибриден режим или поддържане на нивото на заряд на батерията, ако искате да шофирате чисто електрически по-късно. Новото Audi A3 allstreet 40 TFSI-e може също да рекуперира електроенергия, като този процес може да се контролира с помощта на перата на волана.

Снимка: Audi

Стандартният дисплей с инструменти Audi Virtual Cockpit показва всичко, докато шофирате в момента, като използвана мощност, режим на шофиране, ниво на зареждане на батерията и пробег. Екранът на информационно-развлекателната система също визуализира енергийните потоци.

Новото Audi A3 allstreet 40 TFSI-e поддържа бързо зареждане с постоянен ток с до 50 кВт. Това трябва да позволи батерията да се зареди от 10 до 80% за по-малко от половин час. Зареждането AC работи с до 11 кВт. След това пълненето отнема 2 часа и 30 минути.

Снимка: Audi

Точно като Audi A3 allstreet с бензинов двигател, така и A3 allstreet 40 TFSI-e PHEV е с 15 мм по-висок от нормалния A3 Sportback. Заедно с по-големия диаметър на гумите със 17-инчовите джанти, има 30 мм повече пътен просвет. Компанията Audi обещава отличен баланс между комфорт при шофиране и динамика за своя кросоувър A3 allstreet.

Собствената настройка на пружините и амортисьорите на по-високия allstreet е отново фино настроена за plug-in хибридната версия, защото батерията добавя повече тежест към колата и променя разпределението на теглото поради местоположението си под задната седалка. Резултатът вече е 55:45. Като опция се предлага прогресивно управление с променливо съотношение, което е по-пъргаво.

Снимка: Audi

Цените на Audi A3 allstreet 40 TFSI-e започват от 46 000 евро. Това го прави с 1800 евро по-скъп от нормалния A3 Sportback със същия задвижващ агрегат. За разлика от allstreet без PHEV, тук системата за режим на шофиране Audi Drive Select и допълнителен нагревател са стандартни. Новият модел ще може да се поръчва от средата на ноември.