Aston Martin DBX S стана по-бърз за още по-динамично шофиране
Мощността на суперспортния SUV е увеличена до внушителните 727 к.с., подкрепена от 900 Нм въртящ момент
Aston Martin представи новия суперспортен SUV, наречен DBX S. С динамичния облик на DBX707 и двигател, подобрен с технология, пренесена директно от суперколата Valhalla, новият кросоувър DBX S предлага едно от най-вълнуващите и отзивчиви изживявания при шофиране, осигурявайки още повече мощност, намалено тегло и по-агресивен дизайн. С набор от съответстващи екстериорни и интериорни подобрения, новият DBX S със сигурност има своя неоспорима идентичност.
Вижте снимки на новия Aston Martin DBX S >> >> >>
DBX S продължава дългата традиция на Aston Martin да използва буквата S, за да обозначи специална спортна версия на съществуващ модел. Първият е Vanquish S, който направи публичния си дебют на автомобилното изложение в Париж през 2004 г. Новият Aston Martin DBX S доказва, че по-леките варианти с повече мощност и производителност все още са голяма част от основното предложение на Aston Martin и се стреми да продължи линията от забележителни спортни модели.
"През последните две години Aston Martin представи цяла основна колекция от спортни автомобили от следващо поколение, както и нов DBX; всички с нова, изцяло по поръчка информационно-развлекателна система, проектирана вътрешно. Марката продължава да се фокусира върху водеща в класа си производителност, ултралуксозен дизайн и иновации, разширявайки гамата от продукти под всеки основен модел. Представянето на DBX S не само потвърждава нашия ангажимент да произвеждаме най-вълнуващите, възнаграждаващи и красиви автомобили, но и изпраща силно изявление за нашите амбиции не само за DBX, но и за марката Aston Martin", заяви Адриан Холмарк, главен изпълнителен директор на Aston Martin.
В сърцето на новия DBX S се крие подобрена версия на познатия 4,0-литров Twin-Turbo V8 двигател на Aston Martin. Чрез използване на технологията, пренесена директно от суперколата Valhalla, включително по-големите турбокомпресори и други вътрешни подобрения, мощността е увеличена с още 20 к.с. до 727 к.с. и осигурява още по-голяма динамика в самия връх на оборотите, което прави представянето на DBX S още по-забележително. Резултатът е време от 0 до 100 км/ч само за 3,3 секунди и намаление на времето за ускорение от 0 до 200 км/ч с 0,3 секунди. Максималната скорост остава непроменена и е впечатляващите 313 км/ч.
Допълнително подобрение както на производителността, така и на нейното възприятие, е направено от модифицирана изпускателна система, която усилва още повече характера на естествения звук на гръмотевичния V8 двигател и използва максимално възможностите, предоставени от подобренията в турбокомпресора.
Новият Aston Martin DBX S разпределя мощността си между предните и задните колела в променливо съотношение - включително има възможност да изпраща 50% от въртящия момент към предните и до 100% от въртящия момент само към задните колела, чрез иновативна 9-степенна автоматична трансмисия с "мокър" съединител.
Тази автоматична трансмисия премахва нуждата от конвенционален преобразувател на въртящ момент, осигурявайки изключителна производителност при потегляне от място. Скоростната кутия на DBX S обаче е допълнително модифицирана, за да осигури още по-запомнящо се изживяване при шофиране. Точките на превключване на по-висока предавка са регулирани, за да отразяват разширения диапазон на оборотите на автомобила, докато превключването на по-ниска предавка в режими Sport и Sport+, когато автомобилът е в автоматичен режим, е още по-агресивно.
В допълнение към увеличението на мощността са предприети редица мерки не само за значително намаляване на собственото тегло на DBX S, но и за постигане на това по интелигентен и много селективен начин, който гарантира, че простото намаляване на теглото е само един от атрибутите, произтичащи от тези действия.
Отличен пример е новият опционален покрив от въглеродни влакна, представен с великолепен единичен модел на тъкане, който с почти три квадратни метра е най-големият подобен карбонов елемент, монтиран някога на Aston Martin. Спецификацията на карбоновия покрив включва премахването на релсите на покрива и като комбинация не само спестява 18 кг от теглото, но го прави от най-високата точка на автомобила, намалявайки центъра на тежестта му и по този начин допълнително подобрявайки както стабилността, така и пъргавината.
Магнезиевите джанти вече се предлагат като опция за първи път за автомобил в SUV сегмента. Магнезият е не само здрав, но и невероятно лек материал, около 75% по-лек от стоманата, наполовина по-лек от титана и дори с една трета по-лек от алуминия. При избора на тези 23-инчови опционални джанти се спестяват допълнителни 19 кг неокачена маса, което осигурява подобрения в качеството на возене, прецизността и усещането на волана, както и по-незабавната реакция на автомобила на задаването на посоката. Новият Aston Martin DBX S се предлага и за поръчка със стандартни 23-инчови ковани алуминиеви джанти.
Изборът на магнезиеви джанти води и до премахване на релсите на покрива, което предлага допълнително намаляване на теглото. Освен това клиентите могат да поръчат и лека решетка тип "пчелна пита" от поликарбонат, сложно проектирана с над 25 000 отделни фасети, които спомагат за изместване на разпределението на теглото назад, подобрявайки както управлението, така и сцеплението на автомобила.
Предавателното число на кормилното управление на DBX S е намалено с 4%, но забележимо подобрява пъргавината, правейки автомобила още по-спортен и отзивчив, като същевременно спирането е далеч от това да внесе усещане за нервност в управлението му. Освен това, радиусът на завой намалява с почти половин метър до само 12 метра, подобрявайки градското шофиране.
Новият Aston Martin DBX S е получил подобрения в окачването, въведени през миналата година, които включват ревизирано калибриране както на въздушните пружини, така и на електронните амортисьори, увеличавайки преходния контрол на каросерията, за да се намали пренасянето на теглото и следователно да се подобри основното качество на возене и цялостната стабилност.
Дори на предела на възможностите, стандартният електронен контрол на накланянето означава, че DBX S се накланя с не повече от 1,5 градуса - достатъчно, за да създаде естественото усещане за завиване на автомобила, но все пак да запази позицията на колата по-плоска от много специално създадени двуместни спортни автомобили.
Твърдостта на пружините също се променя в зависимост от избрания режим на шофиране, като активно измества баланса на твърдостта на накланянето в завой, за да подобри сцеплението и реакцията на волана. Почти неизчерпаема спирачна ефективност се осигурява от карбоново-керамични дискови спирачки на всяко колело с размери от 420 мм отпред и 390 мм отзад.
Визуално, новият Aston Martin DBX S е разпознаваем мигновено по чисто черната си решетка с лопатки, която придава на това издание незабавно присъствие на пътя, докато леката поликарбонатна решетка с дизайн тип "пчелна пита", вдъхновена от DBS 770 Ultimate, също се предлага като опция. Новият сплитер и новият дифузьор допълнително засилват естествено увереното присъствие на автомобила, наред с отличителния дизайн на дневните светлини.
Погледнати отстрани, новите прагове се отличават с обърнати нагоре въздушни сплитери, които в типичния за Aston Martin стил съществуват както за функция, така и за форма, помагайки за насочване на въздушния поток по протежение на страничната част на автомобила. Карбон се предлага по поръчка за страничните огледала, страничните ивици и долния праг на вратите, докато отличителната емблема S на предните калници маркира истинската природа на този звяр.
Подобно на емблематичните крила на Aston Martin, тези емблеми са изработени от плътен метал, емайлиран със стъкло, с запълнена с червено S, както се е появявало при предишни модели като V12 Vantage S и Rapide S. След това рамката на емблемата е хромирана в ярък или тъмен хром, за да съответства на цвета на крилата, избран от клиента.
Най-очевидните визуални промени в новия флагман DBX са в задната част, доминирани от четворните ауспухови тръби, вече вертикално подредени и предлагани както в гланцово, така и в матово покритие, придавайки пълен глас на славния звук на двигателя V8 в максимална атака. Задната броня и дифузьорът са напълно променени и заедно със страничните прагове и спойлера, могат да бъдат оборудвани с карбон, за да се намали общата маса на автомобила с още 7 кг.
Новият Aston Martin DBX S също така представя нов дизайн на долната предна част, която е декорирана с лайстни в три цвята - червено Corsa, сребристо Trophy и зелено Podium. Спортната линия подчертава предния сплитер, дифузьора и страничните прагове, продължаващи до задната част, в която има две двойни ауспухови тръби.
Интериорът на Aston Martin DBX S е в уникална S-тема. Най-забележителната характеристика е отличителният дизайн "рибена кост", който е стандартен за седалките, но се простира и до тавана, ако е избран опционалният карбонов покрив. Шарките тип "рибена кост" стават все по-широки нагоре по седалката, създавайки недвусмислено впечатление за скорост, подобаващо за най-спортния SUV в гамата на марката.
Новият Aston Martin DBX S е стандартно тапициран с лека спортна алкантара, която може да се види на седалките, тавана, централната конзола, долните арматурни панели и горната част на облицовката. В зони с високо износване, като например седалките, алкантарата е безпроблемно съчетана с кожа. За тези, които предпочитат още по-голямо усещане за лукс, Aston Martin DBX S може да бъде изцяло тапициран с кожа. Могат да се поръчат и червени предпазни колани, за да се осигури допълнителна идентификация в автомобила.
Наставката S е бродирана върху седалката, допълнена от крилата на Aston Martin, които са изобразени върху облегалките за глава с първа в индустрията техника, използваща едновременно щамповане и вдлъбване с изключително налягане от 1,5 тона и топлина, за да извая крилата в кожата с прецизност и детайлност до под милиметър. Освен това, буквата S се появява върху праговете и плаката на двигателя, за да завърши картината.
Новият Aston Martin DBX S продължава внедряването на най-съвременната информационно-развлекателна система, разработена от Aston Martin, с впечатляваща нова архитектура на кабината. Това трансформиращо подобрение демонстрира образцово внедряване на майсторство и иновации, съчетаващи безупречен дизайн и изискан лукс с внушителен набор от технологии за свързан автомобил. Стандартно е оборудван и с аудиосистема Premium Audio с мощност 800 вата с 14 високоговорителя. Тази система е разработена с помощта на усъвършенстван хардуер и разполага с режим с обработка на съраунд звук Quantum Logic за напълно поглъщащ звуков пейзаж.
Истинските аудио ентусиасти обаче ще се насладят на опционалната система, разработена съвместно с Bowers & Wilkins. Тази система е акустично проектирана според обема и формата на интериора на DBX S, като използва технологии и иновации, открити в признатите високоговорители от световна класа Bowers & Wilkins.
Алуминиевите високоговорители Continuum придават на тази двойно усилвана съраунд звукова система с мощност 1600 вата и 23 високоговорителя, балансиран и точен звук. Специализирани високоговорители за главата, басови високоговорители и мощен субуфер осигуряват завладяващо се и динамично звуково изживяване, отразяващо характеристиките на самия Aston Martin DBX S.
Буквата S отдавна се свързва с Aston Martin, а DBX S доказва, че по-леките варианти с повече мощност и производителност все още са важна част от историята на марката и се очаква да продължат в обозримо бъдеще. Новият Aston Martin DBX S вече е наличен за поръчка, а доставките се очакват през четвъртото тримесечие на 2025 г.