Alfa Romeo се отказа от името Milano и избра Junior
Ръководството на италианската марка реши да промени името на новия си модел за да запази добрия дух и взаимното разбирателство
По време на една от най-важните седмици за бъдещето на Alfa Romeo, служител на италианското правителство обяви, че използването на името Milano - избрано от марката за наскоро представения нов компактен SUV, е забранено от закона.
Името Milano, фаворит на феновете, беше избрано, за да отдаде почит на града, където цялата история на Alfa Romeo започва през 1910 г. Това не е първият път, когато Alfa Romeo се допитва до феновете си при избора на име на автомобил. Преди това е било направено през 1966 г. със Spider 1600, когато името, избрано от алфистите е Duetto.
Въпреки че Alfa Romeo вярва, че името отговаря на всички законови изисквания и че има проблеми, много по-важни от името на един нов автомобил, марката реши да го промени от Milano на Junior в духа на насърчаване на взаимното разбирателство.
Екипът на Alfa Romeo би искал да благодари на обществеността за положителната обратна връзка, на италианската дилърска мрежа за тяхната подкрепа, на журналистите за огромното медийно внимание, отделено на новия автомобил, и на правителството за безплатната реклама, предизвикана от този дебат.
С уникална история и безкраен списък от имена, от които може да се избира, промяната на името не беше проблем за ръководството на марката. Мениджърите на Alfa Romeo споделят, че за тях е било удоволствие да прегледат списъка с имена, избрани като любими от предложенията на феновете, едно от които е било именно Junior.
Вижте новият модел на Alfa Romeo, който ще се казва Junior >> >> >>
"Напълно сме наясно, че този момент ще остане запечатан в историята на марката. Това е голяма отговорност, но в същото време е и вълнуващ момент. Изборът на името Alfa Romeo Junior е напълно естествен, тъй като то е силно свързано с историята на марката и от самото начало е сред любимите ни и сред предпочитаните от феновете", каза Жан-Филип Импарато - главен изпълнителен директор на Alfa Romeo.
"Като екип, ние отново избираме да споделим страстта си към Alfa Romeo и да направим продукта и нашите клиенти приоритет. Решихме да променим името, въпреки че знаем, че не сме длъжни да го правим, защото искаме да запазим положителната емоция, която нашите продукти винаги са генерирали, и да избегнем всякакъв вид спорове. Вниманието към нашия нов спортен компактен автомобил, което получихме през последните няколко дни, е доста вълнуващо, тъй като имахме безпрецедентен брой посещения на онлайн конфигуратора, което доведе до срив на уебсайта за няколко часа", допълни Жан-Филип Импарато.
"Alfa Romeo е всеобхватна марка, която приветства и генерира страст и положителни емоции. Може ясно да се види с един поглед в очите на нашите клиенти, когато идват да видят, тестват, закупят и получават автомобилите Alfa Romeo в нашите представителства. Поради тази причина ние приветстваме взетото от компанията решение да промени името на автомобила от Milano на Alfa Romeo Junior в светлината на последните новини, които биха могли да повлияят на ентусиазма и огромното внимание, което новият автомобил получава от нашите клиенти в момента. Alfa Romeo Junior, както и Milano, са красиви имена, които имат своите корени в историята на Марката. Неслучайно веднага се наредиха сред любимците на феновете", сподели Стефано Одорици - президент на Италианската асоциация на дилърите на Alfa Romeo.
След успеха на Alfa Romeo Giulia и нейната версия купе Giulia Sprint GT, проектирана от Giugiaro за Bertone, целта на Alfa Romeo е да привлече по-млада, нова аудитория, жадна за брилянтен, ексклузивен автомобил без прекомерни разходи за покупка и експлоатация.
На 26 септември 1966 г. моделът GT 1300 Junior е представен в Балоко и въпреки липсата на името Giulia, той е лидерът на новото поколение алфисти. Подобни версии на гамата Spider също са идентифицирани с Junior.
Основният вариант е адаптирания 1290-кубиков двукамерен двигател, който благодарение на единичното захранване и новото синхронизиране доставя 89 к.с. за максимална скорост от над 170 км/ч, само малко по-малко от модификациите 1600, като също така осигурява високо ниво на производителност и удоволствие от шофирането.
Каросерията също е обновена със специална младежка тапицерия. С продажби от над 92 000 бройки, GT 1300 Junior скоро се превръща в най-продаваният модел като цяло в гамата и истински символ на статуса на своето време.