Италианската компания Alfa Romeo избра име със силна историческа стойност за първия си градски кросоувър, който остава верен на спортната същност на марката и ще се предлага и в изцяло електрическа версия. Името му ще бъде Milano. През април 2024 г. в Милано Alfa Romeo ще разкрие пред света първия спортен градски автомобил в своята история, който ще се предлага и в изцяло електрическа версия. Той ще носи името Milano, отдавайки почит към града, където на 24 юни 1910 г. започва историята на легендарната италианска марка.

С модела Milano италианската марка се присъединява с нов кросоувър към B-сегмента, който напълно въплъщава благородния италиански спортен дух на Alfa Romeo. Първият изцяло електрически спортен градски кросоувър, който олицетворява и нова врата към света на Alfa Romeo за алфистите и всички, които очакват завръщането на марката в сегмента. Новият модел Milano е крайъгълен камък в процеса на преход на марката към електричество и подобно на Tonale, има важната задача да засили допълнително глобалното присъствие на Alfa Romeo.

Снимка: Alfa Romeo

Изборът на името Milano е капсулирано в историята на марката. Малко неща бележат идентичността на автомобилния производител повече от неговото лого. От 1910 г. емблемата на Alfa Romeo включва два от символите, които идентифицират Милано - кръстът, станал историческият символ на столицата на Ломбардия и змията Biscione - превърнала се в герб на благородническата фамилия Висконти и един от най-емблематичните символи на града.

В продължение на повече от 60 години - от 1910 до 1972 г. името Milano присъства в долната част на логото на Alfa Romeo. През 1918 г. той е придружен от акронима A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), а след това от 1919 г. от името Alfa Romeo.

Милано винаги е бил символ на авангарда за Италия и дори за Европа. Сега градът представлява международен манифест на модернизма, иновациите и екологичната устойчивост. Считан за една от иконите на изкуството по света и на всичко, което е произведено в Италия, Милано винаги е играл решаваща културна роля в областта на модата, дизайна и музиката.

Alfa Romeo избра Милано, своя дом, за да се впусне в нова, вълнуваща и дръзка глава от своята история, чрез преосмисляне на спортния дух през XXI век. Това решение надхвърля емблематичните имена на минали модели като Giulia и тези на планински проходи като Stelvio, използвани наскоро, за да се свърже отново с италианския си произход. Смелата амбиция на Alfa Romeo е да представя по целия свят ценностите, които винаги са я правили уникална марка.