Преди броени часове се състоя световната премиера на Alfa Romeo Milano. Легендарната италианска марка разкри първата изцяло електрическа Alfa и най-малкия модел в гамата на компанията. Това е SUV от B-сегмента и идеологически наследник на Giulietta и Mito. Новият модел е базиран на същата платформа като Fiat 600, Jeep Avenger, Opel Mokka или Peugeot 2008, но има свой собствен отличителен стил. Италианците обещават, че Milano ще предизвика типичното удоволствие от шофирането на Alfa.

Вижте как изглежда новата Alfa Romeo Milano  >>  >>  >>

С дължина от 4,17 метра, ширина от 1,78 метра и височина от 1,50 метра, новата Alfa Romeo Milano възприема някои от типичните елементи на марката. Започвайки с класическия преден триъгълник с герба на Милано - Visconti Biscione, който подчертава тясната връзка със столицата на Ломбардия. Логото се намира на капака, точно над решетката и не е цветно, а в сиво и черно. Също така специални са и новите С-образни светлини, които почти обграждат предницата и имат сегментиран светлинен подпис, който се различава от този на Giulia, Stelvio и Tonale.

Снимка: Alfa Romeo

Все пак Milano приема матричните LED фарове от по-големите си роднини. Сложната предна част контрастира донякъде с изчистените профилни страни, с линията на прозорците, издигаща се от центъра на задната врата. Покривът е наличен и в контрастен цвят като опция, а стандартно е в цвета на каросерията. Задната част е изместена назад, със светлинна лента, минаваща през целия заден капак. Има малък спойлер, с който завършва силно наклоненият заден прозорец и визуално изтънява линиите на Milano.

Снимка: Alfa Romeo

Интериорът на Alfa Romeo Milano изглежда премиум и е характерен за моделите на марката. Пред погледа на водача се намира 10,25-инчов дигитален монитор, точно както при Giulia, Stelvio и Tonale. Информационно-развлекателната система също е с 10,25-инчов сензорен екран, фокусиран върху водача, като е преместен на по-ниска позиция между вентилационните отвори и физическите бутони за контрол на климата. Софтуерът е с изцяло нов интерфейс.

Снимка: Alfa Romeo

Спортните седалки принадлежат към най-мощната версия на Alfa Romeo Milano, характеризираща се с наличието на Alcantara в изобилие и други елементи, които подчертават спортния характер. Централният тунел съдържа няколко физически бутона, включително и един за превключвателя за старт и стоп на двигателя, превключвател за избор на скоростите и режимите на шофиране. Под управлението на климатика е поставката за зареждане на смартфони, която също може да бъде свързана безжично към информационно-развлекателната система, за да се възползвате от Android Auto и Apple CarPlay.

Снимка: Alfa Romeo

Новият спортен SUV използва добре познатата платформата CMP на концерна Stellantis, особено що се отнася до обема на багажника от 400 литра. Новата Alfa Romeo Milano е първият електрически автомобил в групата, който има отпред малък багажник, в който могат да се съхраняват малки предмети или кабела за зареждане.

Новата Alfa Romeo Milano ще се предлага в електрическа версия с мощност 240 к.с. и задвижване на предните колела от синхронен електромотор, захранван от литиево-йонна батерия с капацитет 54 кВтч, предназначена за Alfa Romeo Milano Veloce. Нормалната версия на електрическото Milano има 156 к.с., захранва се със същата батерия като Veloce и има заявен автономен пробег от 410 км. За зареждане можете да се свържете към станция DC с мощност до 100 кВт, зареждайки от 10% до 80% от капацитета за по-малко от 30 минути.

Снимка: Alfa Romeo

Новата Alfa Romeo Milano е оборудвана и с хибридно задвижване, състоящо се от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с 48-волтова мека хибридна система с батерия с капацитет 0,9 кВтч, която в комбинация с предно предаване или със задвижване на всички колела позволява на италианския SUV да измине няколко километра изцяло в електрически режим.

Максималната мощност на хибридната система е 136 к.с. Задвижването на всички колела включва втори електромотор с мощност 21 кВт, вграден в иновативната 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която работи заедно с инвертора и блока за управление на трансмисията, за да осигури максимална ефективност. Има различни режими на работа, като в режима Q4 задвижването на четирите колела е винаги включено.

Снимка: Alfa Romeo

Стандартното оборудване на по-луксозните версии на Alfa Romeo Milano включва 18-инчови алуминиеви джанти, спортно матово покритие, интериор от винил и плат, кожен волан, електрически регулируема и масажираща седалка на водача, цветно вътрешно осветление, ниво 2 на асистента за шофиране, преден и заден парктроник, 180-градусова камера за задно виждане, електрически задвижван заден капак и система за безключов достъп.

Електрическият модел е оборудван с кабел за зареждане с мощност 11 кВт. Новата Alfa Romeo Milano ще се произвежда в завода на концерна Stellantis в Полша, където се сглобяват Fiat 600 и Jeep Avenger. Стартът на продажбите в Европа е насрочен за септември тази година. Цената на хибрида в Италия ще започва от 31 000 евро, а на електрическия автомобил - от 40 500 евро.