Alfa Romeo преоткрива класическия спортен модел с новото 33 Stradale
Възроденият емблематичен автомобил дебютира с V6 битурбо бензинов двигател с 620 к.с. или с три електрически мотора с мощност 750 к.с.
Италианската компания Alfa Romeo представи своя нова суперкола Alfa Romeo 33 Stradale. Новата Alfa Romeo 33 Stradale е автомобил, който напомня за едни от най-красивите шосейни и състезателни модели, създавани някога - 33 Stradale, пуснат на пазара през 1967 г.
Легендарната Alfa Romeo 33 Stradale считана от мнозина за един от най-красивите автомобили на всички времена, който е произлязъл директно от Tipo 33 - някога голямо име в моторния спорт.
Новият италиански спортист 33 Stradale демонстрира и визията на Alfa Romeo към новото електрическо бъдеще на марката. В настройките на колата участва пилотът от Формула 1 Валтери Ботас, който получи задачата да подготви Alfa Romeo 33 Stradale възможно най-добре.
Галерия с много снимки на уникалното Alfa Romeo 33 Stradale >> >> >>
Новото Alfa Romeo 33 Stradale дебютира като идеалната връзка между двигателите с вътрешно горене от миналото и електрическото бъдеще, постигнато чрез стриктно и уважително преосмисляне на стилистичните характеристики на модела 33 Stradale от 1967 г.
След повече от 50 години, Alfa Romeo се завръща в света на автомобилите, изработени по поръчка с лимитирана серия от само 33 бройки, всички от които вече са продадени, въпреки цената, която се приближава до 3 милиона евро за брой.
Спортният модел получава задвижване както със средно разположен 3,0-литров V-образен 6-цилиндров битурбо бензинов двигател с мощност 620 к.с., така и с три електрически мотора с мощност над 750 к.с.
Този V6 битурбо бензинов двигател е разновидност на мощния 2,9-литров 6-цилиндров агрегат, използван от моделите Giulia и Stelvio Quadrifoglio, задвижващ задните колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Не се предлага опция за ръчна скоростна кутия. Мощността се разпределя между колелата чрез електронно регулиран блокаж на диференциала и 33 Stradale ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.
Електрическата версия използва три електромотора - по един за задните колела и един отпред - точно като електрическото Maserati MC20 Folgore. Много е вероятно двете коли да споделят обща инженерна архитектура под купето.
Пробегът при пълно зареждане се очаква да бъде около 450 км, въпреки че това все още не е уточнено. Предлагат се два избираеми режима на шофиране - Strada (път) и Pista (писта). Има логото с четирилистната детелина - Quadrifoglio, както и бутон на централната конзола, който активира контрола за стартиране на 33 Stradale.
От Alfa Romeo споделят, че водачът може да избере най-меката настройка на амортисьорите, дори когато всичко останало е включено в пълен спортен режим. И двете версии на 33 Stradale са повече или по-малко еднакво бързи, като ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за по-малко от 3 секунди, а максималната скорост е приличните 333 км/ч.
Каросерията и шасито на Alfa Romeo 33 Stradale използват основа от алуминий и карбонови влакна, подкрепена от алуминиева H-образна рамка. Покривът също е направен от алуминий и карбон, а вратите са изработени изцяло от карбон.
Модулите на окачването са с двойни носачи с активни амортисьори отпред, а спирачната система е с масивни карбоново-керамични дискове от Brembo с 6-бутални моноблокови апарати от алуминий отпред и система с четири бутала отзад.
Инженерите от Alfa Romeo са предвидили, че 33 Stradale ще се използва и за ежедневната употреба, затова отпред има специален комплект, който повдига носа, за да се справи с неравностите на пътя.
Каросерията също е смесица от алуминий и карбонови влакна, като Alfa Romeo 33 Stradale получава повдигащи се врати тип разперени крила на пеперуда. Те се отварят, за да разкрият спортен кокпит, вдъхновен от дизайна на пилотската кабина на самолет, подсилена по начин, по който предното стъкло и стъкленият покрив над главата се обединяват, подобно на кабината на изтребител.
Каросерията има доста висок коефициент на съпротивление - 0,37, но това, казват от Alfa, е така, защото каросерията е проектирана да генерира притискаща сила, без да се нуждае от огромно задно крило или активна аеродинамика.
Интериорът на Alfa Romeo 33 Stradale се предлага в два варианта - Tributo и Alfa Corse. Докато първият имитира класическата кола, вторият е по-модерен и спортен.
Пред шофьора има инструментален панел с дълбок капак, като по волана няма бутони, така че водачът да може да се съсредоточи изцяло върху шофирането. Основните системи на автомобила се управляват от превключватели, монтирани ниско в централния тунел и високо в облицовката на покрива.
Кокпитът има алуминиеви лостчета за превключване на скоростите зад волана, лишен от каквито и да било бутони. Кабината е тапицирана с комбинация от кожа, карбонови влакна, алуминий и алкантара, като същевременно остава вярна на своя предшественик от 60-те години.
На централния тунел ще намерите няколко големи превключвателя, включително за избор на режим на шофиране Strada (път) и Pista (писта), за регулиране на окачването, но също така и за отваряне или затваряне на прозорци и врати. В средата има лост за избор на посоката на движение, а също и такъв, с който можете да изберете дали сами да превключвате скоростите с лостчетата зад волана или електрониката да го прави вместо вас.
Всичките произведени 33 автомобила ще бъдат различни една от друга. От Alfa казва, че са работили с всички клиенти на 33 Stradale, за да създадат индивидуални облицовки и цветове. Дори елементи като идентификационния номер на автомобила VIN могат да бъдат персонализирани. За изграждането на 33 Stradale, Alfa Romeo сключи договор с една от най-големите италиански дизайнерски къщи - Carrozzeria Touring Superleggera.
"С новото 33 Stradale искахме да създадем нещо, което да отговаря на нашето минало, да служи на марката и да накара феновете на Alfa Romeo да се гордеят. Такъв резултат можеше да бъде постигнат само благодарение на експертизата, упоритата работа и страстта на нашите екипи, с подкрепата на ръководството, което има ясната амбиция да допринесе за написването на нови глави в бъдещето на марката, при пълно зачитане на нейната уникална история. Това е първият изработен по поръчка автомобил на марката от 1969 г. и аз обещавам няма да е последният", каза изпълнителният директор на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато.