Две години Sony представяше концептуалния автомобил Vision S на различни изложения и едва сега реши да признае, че е готов да създаде първото си електрическо превозно средство в съвместно предприятие с Honda Motor до 2025 година. Сега представителите на компанията заявяват, че освен това съвместното предприятие може да набере допълнително финансиране от фондовата борса или от стратегически инвеститор от други компании.

Президентът на Sony Кеничиро Йошида, цитиран от Nikkei Asian Review, признава намеренията на компанията му и Honda Motor да направят съвместното предприятие за производство на електрически автомобили, независимо от двете компании. Партньорите не желаят да интегрират този вид бизнес в структурите си. Автомобилният производител не се нуждае от него, тъй като ще си сътрудничи с General Motors в производството на електрически автомобили.

Ръководителят на Sony не само приветства идеята за съвместно предприятие с Honda, но и възнамерява да продаде част от активите си на външен партньор. Трябва да припомним, че съществуващият бизнес модел предвижда стартиране на масово производство на електрически автомобили, създадени от съвместното предприятие, до 2025 година.

Ролята на Honda Motor ще бъде ограничена до производството и обслужването на автомобилите, докато Sony ще разработи софтуерна екосистема за тях. В дългосрочен план компанията би искала да генерира толкова стабилни приходи от софтуер и услуги в автомобилния сегмент, колкото сега генерира от конзоли за игри или абонаменти за цифрово съдържание. Въпреки това, както добавя Йошида, Sony и Honda все още не са формирали окончателен бизнес модел за съвместното предприятие.

"Мобилният телефон все повече се превръща в услуга" - обяснява шефът на Sony. Ако Apple също навлезе на пазара на леки автомобили, дори и в условията на конкуренция, Sony ще намери различни възможности за сътрудничество с нея. Японската корпорация има дългосрочна цел да привлече един милиард потребители към своите услуги. Още през миналата фискална година приходите на Sony се дължаха на 51% от мрежови услуги, филми и музика, с което за първи път бе премината бариерата от 50 процента. В сегмента на автомобилите Sony ще опита късмета си с подобен подход.