Премиерата на новия Land Rover Defender се състоя през миналата година, но досега всъдеходът, който се отказа от рамната си конструкция за сметка на алуминиев монокок, се предлагаше само с 4- и 6-цилиндрови мотори от семейството Ingenium. Това обаче се промени и производителят върна в гамата V8 двигател, предава Automedia.

Въпреки слухове, се оказа, че това не е 4,4-литровия турбомотор на BMW, а добре познатият 5,0-литров V8 с механичен компресор, който Jaguar Land Rover използваше и досега за своите модели. В случая той развива 525 к.с. и 625 Нм, като е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и пренастроена система за задвижване на четирите колела с активен заден диференциал.

Новият Defender във версия 90 (с къса дължина на каросерията) ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди и развива максимална скорост от 240 км/ч, което го прави не само най-мощния, но и най-бързия представител на семейството в цялата му историята. За сравнение, версията Defender Works V8, която се предлагаше през миналото десетилетие, вдига 100 км/ч от място за 5,8 секунди, а максималната скорост е 170 кмч.

От компанията уточниха, че същият V8 двигател ще се предлага и на стандартния Defender (версия 110), но засега не разкриват динамичните характеристики на този вариант.

Освен с нова силов агрегат, топ-версията на всъдехода се отличава и по настройките на окачването, наличието на режим Dynamic в системата Terrain Response за по-динамично шофиране на аслафт, 22-цолови джанти и др. Клиентите могат да си поръчат специалната модификация Defender V8 Carpathian Edition, при която не само капакът и покрива, но и задната врата също е в различен цвят.

Едновременно с премиерата на Defender V8 производителят обнови и самия модел. Мултимедийната система Pivi Pro вече е с по-голяма екран - 11,4-инчов (досега той беше 10-инчов). Освен това, за някои версии вече са достъпни три нови пакета за персонализация на екстериора - Bright Pack, Extended Bright Pack и Extended Black Pack.