Електрическият автомобил и автономното шофиране имат общ недостатък: те не са подходящи за високи скорости. Именно заради все по-нарастващото убеждение, че те са бъдещето на автоиндустрията, Германия ще ограничи скоростта по своите магистрали, пише изданието fakti.bg.
 
 
Въпросът дали трябва да има ограничение на скоростта по немските магистрали предизвиква разгорещени дискусии.

Анкети показват, че половината от запитаните са в подкрепа, а другата половина са против въвеждането на новата мярка. Ако зависеше от Зелените максималната позволена скорост по немските магистрали щеше да е 80 км/ч.

 
С поглед към бъдещето на автобранша, скоро специалният статут на Германия относно „свободното“ шофиране по магистралите ще остане в миналото. Причините за това са две:Електрическата мобилност и автономното шофиране.
 
Електрическите автомобили работят с изключително висока ефективност. При ниски скорости, именно когато двигатели с вътрешно горене са екстремно неефикасни, предимството на електромобилите е особено голямо. При високи скорости и натоварвания, това предимство намалява все повече и повече, защото разхода на енергия се покачва експоненциално. Темпото на шофиране при електрическите автомобили има значителен ефект върху пробега.
 
При Tesla Model S например пробега от 334 километра със скорост 90 км/ч се редуцира на 255 километра с темпо 110 км/ч. Със 130 км/ч дистанцията намалява до 199 километра.
 
При BMW i3, който разполага със значително по-малка батерия, спадът в пробега при увеличение на скоростта е още по-рязък. Със скорост от 110 км/ч остават 91 километра, а със 130 км/ч шофьорът трябва да търси нова зареждаща станция след само 71 километра.
 
В сравнение с електромобилите, колите с двигатели с вътрешно горене са икономични при движение с препоръчителната скорост по магистралите. Едва след 180 км/ч пробега им се намалява наполовина.
 
Втората причина, поради която колата на бъдещето ще се движи значително по-бавно, е автономното шофиране. При високи скорости сензорите на автоматизираните автомобили работят на своите лимити, защото става все по-сложно за тях да виждат и анализират пътя в радиус от стотици метри. Ще бъде трудна и смяната на ленти при приближаваща кола отзад със скорост от например 220 км/ч.
 
Политиката, която е поставила както електрическите автомобили, така и автономно шофиране като цели на мобилността, няма да може да направи друго, освен да ограничи скоростта на немските магистрали. Единствените въпроси са как и кога.