Германската компания е построила тестов реактор способен да произвежда по 128 литра синтетичен дизел на ден, като за целта му трябват въглероден диоксид, вода и ток.

Проектът е частично финансиран и подпомогнат от Министерството на образованието и технологиите на Германия.

От Audi казват, че технологията е сложна, но разкриват, че в общи линии процесът включва извличане на въглеродния диоксид от въздуха, по метод разработен от швейцарската фирма Climeworks.

В друга част на завода, полученият от възобновяемите и екологични източници ток се използва за електролиза, която разделя водата на кислород и водород.

След това, при 220 градуса по Целзий и при налягане от 25 бара, въглеродният диоксид взаимодейства с водорода, а от реакцията се ражда високоенергийна течност, наречена Blue Crude.

Експерименталната инсталация е способна да произвежда по 160 литра Blue Crude на ден.

Полученият Blue Crude след това се използва за производството на синтетичен дизел, като от 100 литра Blue Crude се получават 80 литра от т.нар "е-дизел".

Audi посочват, че горивото им не съдържа сяра, а благодарение на високото си цитаново число се възпламенява много лесно.

Германците допълват, че благодарение на химичния си състав Blue Crude може да се смеси във всякакви съотношения с произведени от петрол горива.

Audi са заинтересовани от производството на синтетични горива, като през 2009 година създадоха тестова инсталация произвеждаща синтетичен метан в град Верлте, Германия.

Технологията за производството на синтетичният метан отново се нуждае само от вода, въздух и електричество, а процесите, които протичат, за да се получи горивото са - електролиза и метанизация.

Toshiba създава гориво с вода и светлина