Британската компания Garagisti & Co, която се управлява от италианеца Марио Ескудеро, създаде първия си модел GP1. За новата суперкола е използвана изцяло аналогова рецепта, така че не е изненадващо, че купето GP1 има доста италиански дух.

Вижте как изглежда Garagisti & Co GP1   >>  >>  >>

Дори името Garagisti идва от речника на Енцо Ферари, който използва тази дума пренебрежително, за да опише многото малки британски фирми, които разваляха настроението на известната италианска конюшня по пистите на Гран При през 50-те и 60-те години на миналия век. Освен това, външният вид на суперколата Garagisti & Co GP1 има много препратки към италианските класики и творчеството на известния Марчело Гандини.

Garagisti & Co GP1

Снимка: Garagisti & Co

Външният вид на суперколата е създаден от бившия дизайнер на Bugatti и Rimac Анхел Гуера, който е бил натоварен със задачата да създаде модерен образ, вдъхновен от легендите от миналото, като например суперколите Lancia Stratos Zero и Lamborghini Countach. Задната част с изложената на показ скоростна кутия, която е разположена точно в задния надвес и елегантните джанти в стил "телефонна шайба" изглеждат особено италиански.

Новото Lamborghini Countach дебютира в Япония

Интериорът на новия модел също е изработен в неокласически стил и е почти напълно лишен от модни елементи, включително екрана на мултимедийната система. В центъра има повдигащ се лост на ръчна скоростна кутия, ограден от големи физически бутони и превключватели. Интериорът на GP1 е тапициран с естествена кожа, която крие модерна конструкция от въглеродни влакна. Освен това се обещават добра шумоизолация и просторен багажник, което ще позволи използването на суперколата за сравнително дълги пътувания.

Garagisti & Co GP1

Снимка: Garagisti & Co

Дизайнът на Garagisti & Co GP1 е съставен предимно от готови компоненти, което не е изненадващо за малък, начинаещ автомобилен производител. Британската компания Dexet Technologies е отговорна за монокока и задната част от карбон, както и за тяхното аеродинамично развитие. Максималната притискаща сила е еквивалентна на 850 кг. Шасито и окачването са сглобени от компоненти от Brembo и Öhlins.

Garagisti & Co GP1

Снимка: Garagisti & Co

Зад пилотската кабина се намира атмосферен 6,6-литров V-образен 12-цилиндров двигател от Italtecnica, която доставя агрегати и на други малки автомобилни производители. Този мотор развива 800 к.с. при 9000 об/мин, а максималният въртящ момент е 700 Нм.

Двигателят работи в тандем с 6-степенна ръчна скоростна кутия Xtrac, която прехвърля цялото сцепление към задния мост. Като се има предвид нетното тегло от само 1000 кг, динамиката обещава да бъде ураганна, въпреки че точните параметри все още не са оповестени публично.

Garagisti & Co GP1

Снимка: Garagisti & Co

Въпреки това е обявено, че ще бъдат произведени 25 суперколи Garagisti & Co GP1, всяка от които ще струва поне 2,45 милиона британски лири (2,84 милиона евро). В момента автомобилът преминава през финални тестове, но все още не е обявена точна дата за началото на серийното производство.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.