Mazda с интересно сравнение на електромобилите и дизелите

Електрическите превозни средства с дълъг пробег, т.е. които имат батерии с голям капацитет, нанасят повече вреда на планетата от дизеловите автомобили.

Обратно в новината

Коментари - Mazda с интересно сравнение на електромобилите и дизелите | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Като не могат да правят читави електромобили, си търсят оправдание. Аз в момента карам Mazda CX-5 от 2016-та, но следващата ми кола определено ще е на ток, и няма да е мазда.

Към плюещите по японците. Многоуважаеми, японците мислят екологично повече от з0 години. В Япония преди 20 години не видях нито един дизелов лек автомобил. Всичко на бензин н газ (към онези гъзари, дето се присмиват на газифицираните автомобили). Преди две години 80% от автомобилите в градовете в Япония бяха хибриди или ел. Ама ел. с малък капацитет. Стратегията на японците е з0 години пред европейската. Поради чисто географски, икономически и демографски причини/ограничения.

Не искам да плюя японците защото с очите си видях през лятото какъв е автомобилният им парк-около 10% малки електрички,болшинството коли са хибриди и малка част бензин но автобусният им парк е основно на дизел и то китайски автобуси но за сметка на това изобщо не можеш да разбереш,че са дизели-нито пушек нито миризма,какви филтри ползват само те си знаят

ако си в африка и целата е олепена с памнели..иначе карай у Аляска електричка да те вида

Е като смятат колко СО2 се отделя при производството на батериите, да вземат да сметнат и ресурсите нужни за производството на всичките частички в ДВГ и скоростната кутия - неща които липсват при ел-колите. Иначе сравнявняват ябълки и круши, и то по начина по който им отърва да си оправдаят неконкурентноспособната кола.

А ти що не сметнеш освен производството на батерията и допълнителният добив на метал за производство на кабели за окабеляване на цялата планета, производството на станции за зареждане, производството на допълнителна ел. енергия и др.

само те за сега казват официално истината,че електричките са по големи замърсители от самото начало

Всеизвестен факт е. Батериите са едно от най мръсните производства в света. Водородните клетки са много по-добра технология.

Хората ги е грижа вътре в града да е чисто, пък нищо, че вънка около завода ще има повече въглеродни емисии

той въздуха е един за всички

Смешници! Една батерия на Тесла не е само за 100 000 мили, а без проблем се полазва за минимум 300 000 мили. Освен това след това живота и продължава и извън автомобила. А следващото поколение на батериите на Тесла ще са за 1 000 000 мили, т.е. ще са 10 пъти по-екологични от дизеларките.

Пич! Това дето си написал, 20% да е верно - ще бъда щастлив. Истината е много горчива!!! Казвам със съжаление!!! Питай някой с електромобил колко км минава при минусови температури. Засега всичко е само в интерес на корпорациите!!!

Относно значителното намаляване на пробега при ниски температури си прав. Но все пак пробега на Тесла Модел S при темпрература -10С с включено отопление в градски условия намалява е 505 км, а по магистрала 380 км. Лично аз карам бензиново БМВ 5 автоматик от 2015 година и зимно време ми е трудно в града да мина повече от 450 км с един резервоар (карам на кратки разстояния). Разбира се по магистралата нещата са различни. Разбира се, че и Тесла е доста по напред от останалите. А относно живота на батериите съм напълно прав, зашото има обективни статистики. Да не говорим, че дават гаранция на батериите 8 години или 200 000 км.

Въглеродния двуокис, добре. Ама къде се забравят азотните окиси, финни прахови частици и т.н ?! А иначе то е ясно, че ако електроенергията се произвежда от въглища...

...а колко СО2 се отделя при производството на ауспуха. Да изброя и другите възли, въпреки, че ще пропусна някой - ФАП/катализатор, антифриз, масло, филтри а да и целия двигател барабар с буталата.

Така е, забравили са другите замърсители. Трябва да се отбележи, че другие замърсители ги има и при производството на ел. енергия от изкопаеми горива. Сега остана една проста задача, да се научим да произвеждаме достатъчно ток без замърсяване. Ключовата дума е достатъчно и още по-важно когато ни е нужна. Не само денем,не само когато има вятър, не само когато има вода за водно ел. централи и т. н. Та както споменах проста работа, намалете консумацията на ток, произвеждайте без замърсявания и ще караме електрокари или просто консумирайте по-малко.