Как да разберем дали е превъртян километражът на колата

Специален софтуер и някои специфични белези разкриват какъв е реалният пробег на автомобила.

Обратно в новината

Коментари - Как да разберем дали е превъртян километражът на колата | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Моята кола е на 9 години и реални 145 000км. Заради всякакви далавераджии, обаче, вече е трудно да се вярва или убеждава човек в това.

"Все пак, имайте едно на ум - едва ли кола на 10 години ще е на 100 000 км - това означава, че автомобилът е изминавал средно едва 27 км на ден." И защо не! Аз съм навъртял на моята кола 60 000км. за осем години. За десет няма да мога да навъртя 100 000.

Моят голфГТИ е на реални 60000км реални. Бил е на баба - пенсионирана библиотекарка в Германия. Ходила е само до магазина с него. Даже беше си забравила бастуна в багажника.

Така се случи , че ползвам служебна кола и с личната правя 2000 - 4000 км. на година. Едва ли някой ще повярва, че кола на 6 год. е на на 34 000 кв. Ама е на толкова. Доколкото се сещам ако искам да я продам лесно ще трябва да въртя напред километража, до към "стандартните" 102-103 000 ?!

Няма кола на старо с непревъртян километраж. Продавачите изхождат от презумцията, че клиента иска да бъде излъган. Знае, че това не са реалните километри, но му се иска да са и вярва, че са! Така, че въртете километражите щото иначе ще се минете.

това за баба или дядо германец все още ли го вярва някои??? хахаха аз познавам един пенсионер дето мерцедеса му е на 5 години, на 20.000 км ама на магистралата кара със 120 км/ч и не включва повече от трета предавка хахах

Като цяло това е много хубаво , НО нека го погледнем и в малко по-друг аспект . Всички тези програми които ползват в тези сервизи също не са лицензни а грубо крадени копия т.е. ако е проблем при манипулацията на километража какво е бъркането в компютрите и софтуерите на колите с тези откраднати и непълноработещи програми ами същото да не кажа и по-зле . Софтуерното премахване на филтри за твърди частици , катализатори и EGR което довежда до промяна на евростандарта на двигателя според който се определя и данъка . Румен Дунев дава компетентно становище , човек в сервиза на който май само смяната на маслото е що годе в правилата макар че и затова се съмнявам за софтуери и диагностики да не говорим . Има много по-важни въпроси за решаване , но когато ни управляват некомпетентни е така . Например защо за нов автомобил данъка 10-20 пъти по-висок от 20 годишен дръндолет ?

Защото данъкът е социален - имаш пари да караш нова кола, значи имаш пари и за данъци. Караш стара кола - значи си беден и трудно ще ти вземем повече пари. Това е логиката. Дали е правилна или ти харесва - това е друг въпрос.

Аз на година навъртам между 8К и 10000 км, като половината са в София. Веднъж до морето през лятото и всичко останало София. За 10 години я навъртя 100К я не. В Германия си е друго - там на месец въртях по ч000 до работа и обратно, ама тука нема как да стане повече от 10К.

Според този ред на мислене живеем в социална държава , а това че всичко това го дишат нашите деца . Социланото всеки да се разпростира според чергата си и ако е беден както казваш не кара кола , макар че за бедността на българина не съм съгласен . Но ние сме големите играчи и ....

Само лъжат наивниците!!!! Няма такава възможност!!!! Поне познавам диагнозата за Мерцедес. Ако го направи човек който разбира няма как да ги видиш. Но бълъци ще има винаги

Може да се разбере, говоря конкретно за новите мерцедеси. Ти хубаво ще нагласиш километрите, хубаво ще изчистиш къде какво има записно ИЗ паметта, така че на диагностика да излизат " реалните " км. но както винаги има едно: Отивайки в оторизирания сервиз, можеш да поискаш да извадят разпечатка на хартиен носител от тяхната система, кога колата е влизала на сервиз и за какво. И като е бъзикан километража, лъжата веднага излиза на яве, защото според сервиза на мерц, тя е била за последно обслужване на 180 000 км, примерно, а ти ми показваш че мерца е на 90 Хил.км. Става дума естествено за автомобили, които посещават официален сервиз. Така че недей да мислиш че с едно китайско апаратче и кабел към него , ставате по -умни от немските инженери......,

Е какъв е проблема колата да е изминавала "едва" 27 км на ден???? Аз с моята кола ходя на работа всеки ден 7 км в едната посока- т.е. 14-16 км на ден.

А защо реши, че колата трябва да се води винаги в оторизиран (кожодерски) сервиз??? Моята кола я поддържам в обикновен сервиз с оригинални части, където правят нещата не по зле, но за нормални пари.

Как да разберем превъртан ли е километража? Лесно - ако се продава в БГ автокъща - превъртан е!

моята кола не е с превъртян километраж. Търговеца ми се обади както бях поискал веднага като дойде автовоза от Италия, не беше минала "автомивка с подмладяване и превъртане", очукана отвсякъде, умрял дебитомер и т.н. На 6 г.- 200 хил. Това е! В Италия за да купиш нова дизелова кола така са направени данъците и таксите, че трябва да изминаваш 30-40 хил. км. на година, за да ти е изгодно. 10г = 400 000км.

Защото когато шофираш висок клас автомобил от премиум марка, не би трябвало да те притесняват малко по-високите цени в оторизирания сервиз. Освен това при новите автомобили , за да важи гаранцията трябва да се поддържат в представителството. А това дали са кожодери е въпрос на гледна точка. Ще ти дам един пример: дори най-евтиното и базово ново БМВ се продава с пакет за смяна на масла и филтри и труда за 5 год, или 100 Хил км. За още около 1500 лв. Може да си удължиш гаранцията за 5-6 год. Значи за този период само гориво и гуми. Другото от тях..... Бай Пенчо в кварталния сервиз може л ида ти предложи нещо подобно Само тука го има това някои да карат коли, които не кореспондират с доходите им, въпреки че все повече с вкарат нови коли, което говори за леко поумняване на масата от хора. Защо да платиш на Джамбазина 40 бона И да не знаеш кой собственик подред , като може да си купиш нов автомобил с гаранция за толкова пари.

Абе БУНАК, марш в първи клас да нучиш правописа!

Абсолютно. при мен са 4 в едната посока.

Този отговор показва единствено степента ти на умствено развитие Може би си се засегнал - ако си бай Пенчо от кварталния гараж или джамбазина с мръсните пръсти , да знаеш че не е лично. За всеки влак си има пътници.

Принципно съм съгласен (до някъде). Но в статията и така зародилата се тука дискусия, идеше реч за по старичките коли, а не за premium марките. Самия ти си дефинирал в поста си: "Става дума естествено за автомобили, които посещават официален сервиз"...

Апропо виж един договор и гаранция за нов автомобил и питай и изясни изрично какво разбира продавача под "консуматив" за една кола. Без да споменавам конкретни марки и модели, само ще спомена за протокола, че има такива, които приемат например целия мотор за консуматив. И като се счупи нещо предпочитам да ида при Бай Пенчо в кварталния сервиз, вместо да си ползвам гаранцията, която не покрива консумативите.

Е стига де, кои са тези които приемат ДВГ за консуматив, за акумулатор, чистачки, стелки и подобни дреболии съм ОК - за тях гаранция няма. А иначе да за кола на 12-15 год не виждам как може да се определи пробега. Но цял ден съм в движение и гледам масово се карат БМВ, Ауди и Мерцедес до 5-6 год. Възраст. Особено БМВ и Ауди. Е на тези конкретно няма как да не може да се каже какъв им е пробега. Същото се отнася и за тойоти, vw, Пежо и други сравнително нови автомобили.

Na gut, und wie war's dann in Deutschland? Wo hast du besser gelebt? Warum bist du überhaupt in diese Scheißstadt Sofia zurückgekommen? ;)

Не го приемай буквално. Става думa за игра на думи и трикове и интерпретации на фирмите. Никъде няма да прочетеш дословно "мотор" като цял агрегат. Но като почне да се чупи се почва- ми това е консуматив, онова е консуматив и накрая остане само блока и купето. Почват се едни спорове и препирни, абе да не ти стига до главата. Самия пробег също е много относителен. Споменава се и в самата статия: има гробници карани душмански на под 100к км, а има и коли на над 200000 км, но поддържани мераклийски и са като нови. Може би е въпрос на късмет и гледане.

А моята кола е карана от една стюардеса в Италия,която е пътувала от дома си до летището и обратно. за 10 години беше навътряла само 103 хил. Чудо. Случил съм значи !!! Облегалката на шофьора беше скъсана, ама това щото тя имала на катарама на униформата си дето се търкала там....... И така, джамбазинът я купил за жена си, ама тя пък не харесала цветът и. И ето ме мен , накичен с това уникално возило ! Късметлия !!!

шляпата мафата... Защо не пишете на Български?

Ами, показахме на измамниците каде са им грешките (педали, волан тапицерия, и т.н. което според не е кои знае какъв критерий) за да може да се коригарат. В други страни може и да е криминализино деянието, но в България си остава карамелизирано. Его на, колегата отпи от бирата, въздъхна тежко и казва, ...Насо, ...она и жената доиде с превъртени километри, та са и колата ли да я мисла...

еееее бравоооо баба германка си купила гти да ходи до пазара...наивник сииии

Статията е пълен майтап, писана от лаик.

Купувам си коли директно от собственик, само от първи собственик. Задължително избягвам мустакати собственици с мургав цвят на кожата, говорещи на развален немски. Предпочитам да е от Германия, въпреки по-големия риск от ръжда. Не ме притесняват показанията на таблото, наясно съм, че малцина биха си купили нова кола, ако минават по 20-з0 километра на ден. Обичайно колите там навъртат между 20000 и 50000 на година, но има и доста по-натоварени случаи. Колата на жена ми я купих 4-годишна на 270 000км, близо година след това нямаше нужда да се пипа нищо по нея. След това, разбира се, започнаха проблемите с окачването, но с двигател и електроника и досега не съм имал проблеми, а колата е вече на з80 000.

В общи линии - важно е състоянието на колата, пробегът и възрастта са нещо относително. Познавам един ..., който изкара шофьорски курс, купи си (буквално) книжка и няколко седмици по-късно имаше чисто нов форд фиеста. Около две седмици след това колата не си личеше, че е нова, беше доста очукана и издрана, имаше и удар в бордюр. На месец претърпя немного лек челен удар в една ограда с около 40 km/h. Колата я продаде на една година на 8000 km, но за това време беше успял да я прегрее няколко пъти (с каране на 1-ва и 2-ра), вероятно в резултат на което спука глава и мешаше водата и маслото. Съединителят беше пален доста пъти, приплъзваше и беше за смяна, а втора скорост виеше. Кометичните забележки изобщо няма да ги коментирам. С други думи - голям талант се оказа този шЕфьор. Тази кола се продаде на цена като за 12-годишна кочина от Дупница, но според мен и тези пари са й много.

моята стара кола е гаражна, на 106к км за 9.5г., даже с оригиналните чистачки си е и никога не имала нито един проблем освен, че 2 пъти ми умря акумулатора за тея почти 10 години. имам и две смени на накладките и една на спирачните дискове. с два чифта нови гуми е (летни/зимни). как да я продам тая кола, като няма да има кой да ми повярва?!?

А моята е на 8 години и 219000км...

Последния път, когато гледах на KIA гаранционните условия, съединителя и скоростната кутия не се покриваха от широко рекламираната тогава 7 годишна гаранция...

Ако работата ми е на 4 километра ще ходя пеш, изобщо няма да си направя труда да отключа гаража...

А това 'обичайно' е само лично мнение, или е подкрепено с някакви данни?! Защото според официални данни на TUV, средния пробег е около 16к/година.

Ми че ходи, кой те е вързал???

Не се коси. Който разбира ще я види и оцени.

Според мен има значение и какъв е конкретният модел на колата. Ако се купува луксозна голяма кола с мощен двигател, трябва да се има предвид следното: 1. големите коли по принцип се вземат от разумния европейски потребител, за да осигурят удобство по време на дълъг път, особено дизелите; 2. никой не доплаща 5-торно за мощен двигател, за да го кара на 2500 оборота и да тръгва бавно на светофарите; 3. който си я е купувал преди нас, е имал доста парички, а тези хора по принцип не са вещомани, а гледат да се изкефят, така че не очаквайте колата да е пазена особено много. И обратно: ако се купи сравнително малък автомобил тип малък семеен хечбек, с бензин без газова уредба, без репутация (примерно опел астра, форд фокус и т.н.), може да се очаква, че е каран по-внимателно, не на дълъг път (защото не са удобни за такъв), не с палене на гуми (защото не може), не от някой кисел тийнейджър (защото няма репутация марката и колата) и т.н. Това може да се ползва като съвсем обща ориентация, когато се избира модел и преди да се гледа състоянието и т.н. на конкретна бройка. И хора, ауди а6 2002 г., двигател дизел над 3 литра, на 170 хил. км. - моля ви!

Превърташ,и продаваш ,,,,, Бълъците да карат на втора ръка,а тарикатите винаги с нови коли,и три годишни гаранции.

В днешно време най-големите балъци са именно тези, които купуват нови коли. Това е най безмислената инвестиция, която може да направи някой. За сравнение вижте цената на нов Кайен или Q7 например и цената на втора рака= тотално обезценяване.

Точно Мерцедес ОФИЦИАЛНО променят километражите. Имаше предаване по ПРО7 за един техен сервиз как ги разкриват. Собственик на Мерцедес Е-клас отива и го продава на оторизирания сервиз и шоурум на марката. Колата е на малко години и много километри, но доста запазена. Заради многото километри му дават смешни пари, но човека доволен. След седмица случайно забелязва обява с неговия мерцедес. Познава го веднага по снимката. Изненадата му обаче е голяма когато вижда, че навъртените километри са със 150 000 по-малко, а цената на колата 2 пъти по-висока от това, което са му дали. Ядосал се е, че така са го прекарали и че мамят с километрите хората и се обажда в редакцията на ПРО7. Там поемат случая и пращат хора със скрити камери да се пазарят за Мерцедеса. Накрая цялата работа се разплита и е уведомена полицията. Бившия собственик разполага с бележки от обслужването на колата и доказателства за реалните километри. Цялата история на колата обаче е заличена от борд компютъра и базата данни на компанията. Как става не знам, но е факт. Явно има такава практика и е нещо масово. До такъв извод стигнаха журналистите. Никой не може да ги хване търговците дори официалните как лъжат. Случая е разплетен случайно. Така, че когато отивате дори и в оторизиран сервиз никога не знаете как ще ви излъжат. А там е най-лесно да го направят. В БГ знам със сигурност за друга марка, че го правят от човек работещ там. Нови коли се карат, като служебни няколко месеца(от служители на марката), връща се километража и се продават, като нови.

Сърказъм ли е това или глупост

Не съм съгласен с теб. Това е най-логичното потребителско поведение - да купиш нов продукт. Ти предполагам не си купуваш втора ръка дрехи, мебели, техника, бижута. Защо с колата да е обратното? Няма нищо балъшко в това да караш нов автомобил. Още повече, че има едни градски легенди как автомобилът се обезценявал с 30% още на излизане от магазина - просто не е вярно. За сравнение вижде тестовите автомобили, върнатите от лизинг автомобили и т.н. - предлагат се на доста високи цени и в никакъв случай на минус 30%. Всъщност ако искаш да си купиш един доста нов автомобил - напр. до 2 годишен и до 50 хил. км., то какво се получава: даваш около 70% от цената на нов, ноооо: - не знаеш как е каран и защо се продава; - не знаеш дали не е удрян; - не знаеш дали не е прегряван; - нямаш гаранция (най-често, особено ако го вземеш от автокъща). Другата ти опция е да си вземеш един хубав нов автомобил с балансирана конфигурация цена/екстри и да си го караш, катоп нормален европеец. Сега, който не може да си го позволи - добре, включая и себе си, но нека не изкарваме хората с новите коли балъци. Освен това има причина за голямото обезценяване на колите над 5 години - вече им е взета душицата, двигателите са на 80% от живота си, а за новият "горд" собственик остават скъпи ремонти по гаражни сервизи с менте части, последователно и често дефектиране на всички възли, излизане на доста консумативни смени, а и да не забравяме - абсурдно лъскане на захабения кожен салон с разни балсамчета, та да се почуватваме "КАТО" в нова кола. Кой е балъкът?

Vai a fare in culo

Аз съм още по-късметлия ! Купих си Хамър,карала го е една монахиня,ходила е само от манастира до църквата всяка неделя ...

Повечето хора си имат бюджет за автомобил. И нужди. Примерно за семейство с 2деца една 5-годишна голяма кола би им свършила доста по-добра работа от чисто нова малолитражка за същите пари. А за сервиза - далеч не е толкова черно положението. Е, спор няма от нов служебен мерцедес по-добро няма. И е ясно, че Абрамович кара само нови коли. Само, че за съжаление повечето хора не са Абрамович, а трябва да се вместват в бюджет.

В случая цитиран от тебе е така защото просто във въпросния сервиз на Мерцедес е и хляба и ножа както се казва. Те разполагат с оригинална техника за бъзикане на компютрите, при тях е и базата данни кога автомобила ги е посещавал. Сега аз ако реша да си продавам Мерцедеса как да им разбизикам сървърите с базите данни за колите им..... А това че всички лъжат е ясно, тука в представителството на мерц е просто трагедия.