Как да разберем дали е превъртян километражът на колата

Специален софтуер и някои специфични белези разкриват какъв е реалният пробег на автомобила.

Обратно в новината

Коментари - Как да разберем дали е превъртян километражът на колата | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Много лачен голф !

Внесох си кола на 10 години на реални 260 000 км. Много е добра почти без забележки. Изрично настоях пред вносителя, който е мой познат, да не пипа километража. Иначе ми каза, че веднага става на 110 000 км. А за това, колко километра се минават на година,зависи от човека. На година аз реално изминавам по 80-100 000 км.

Защо ли нещо не ти вярвам. За да изминаваш 100хил на година, което обикновено подхожда на ТИР или автобус от градски транспорт, трябва да изразходваш по 15-16 хил лева на година само за гориво. Отделно смени на масла, гуми и други части. Ако приемем, че си заможен човек и можеш да си позволиш такива разходи, защо тогава ще си купуваш 10 годишен автомобил на близо 300хил километра?

само нови коли и коли на които цената им не е над 2к лева си струват ..... всичко друго е надценяване на възможностите тип: карам мерцедес на 9 години мноо гъзарски без гуми, няма ни един здрав амортисьор, съединитела всеки момент ще приплъзне , екуто има 15 грешки, и гори 14 на 100, иначе е голяма лъскарка и гадже успях да си хвана с нея (добре че мацките не разбират...) какъв курник е купен за 15хиляди със чакащи ремонти за поне още 10хиляди :)

Преди няколко години ходих на Горубляне да гледам една кола. Цената й беше 14500 лева, а имаше доста проблеми за оправяне, като започнеш от смяна на гумите, през накладки и дискове, които бяха напълно свършили, разни дреболии по интериора, ламбда сонда и някои други неща, които диагностиката установи. Колата не беше и особено богата на екстри, но пък външно беше запазена и бях склонен да дам 12-12300 за нея, като колите от този модел по онова време вървяха между 12000 и 13500. Не че с 2500 щях да оправя останалото, но човек като си хареса нещо ... знаете как е. Джамбазинът обаче се заинати, че няма да я даде за по-малко 14300. Даже по едно време съвсем се разлюти и каза, че бил докарал цял автовоз с бангии-тоталки за без пари, като тази е единствената хубава кола измежду тях и ако не спечели от нея, ще е на загуба от целия курс! Отказах се, но ми стана любопитно и отвреме-навреме поглеждах обавите на автокъщата. Всяка седмица сваляше по 200-300 лева от цената, последно колата се продаваше за 9500, не знам реално за колко я е продал, но явно доста проблеми са били открити с времето. Аз междувременно си намерих кола от собственик-българин, който явно беше човек с възможности и колата беше отлично поддържана. Даде ми я с оставащи 11 месеца каско и ГО, с един пълен резервоар нафта, допълнителен комплект гуми с джанти и една папка с фактури и документи с историята на колата. Дори не ми и мина през ум да оспорвам цената, която беше 12500. А колата се оказа много читава дълго врее я карах, вече не е при мен, дадох я на баща ми, който също е доволен.

А, за малко да забравя - с колата получих и 4-те оригинални ключа, с които излиза от завода (2бр. мастър, един сервизен и един "за портфейл", който пак е мастър, но тънък и без бутони). Колко коли на старо сте виждали, които да имат пълен комплект ключове?

Странно. Какви са тези 4 оригинални ключа? Нормалните коли са с по 2 фабрични ключа. За лада и други екзотични марки - не знам.

Да драсна и аз. като всеки беден българин си купих Сценик внос от Италия на 178 000км. Разбира се, че не са реални. Километража го ползвах само за ориентир при смяна на маслата. Скоростния лост беше изтрит и едва се виждаше схемата на скоростите. Гумите на педалите бяха доволно износени, НО сложих газ и ми гореше 6,5 л/100км. Аз карам около ограниченията и ме интересува икономия, а не екшън. Не ми пука ми, че бил превъртан километража. Колата си беше читава като цяло и не ми бъркаше в джеба много. За съжаление се наложи да я продам.

Цялата тая патаклама дето сега се вдига е пак някакъв рекламен трик на автоджамбазите. Демек, "Вижте ни колко честни сме станали". Истината е че пробегът който показва километража далеч не е най-важния показател за състоянието на една кола за да му се отделя чак такова внимание че превъртането му да се криминализира. Представете си следната ситуация. Двама братя близнаци. Единия по-оправен емигрирал в Германия. Живее в малко градче сателит на Мюнхен. Всяка сутрин вади колата си от гаража, минава петдесет километра по перфектна магистрала. Оставя колата на покрит паркинг в предградието на Мюнхен, и с метрото след половин час си е в офиса. На ден той ще изминава сто километра. Петстотин на седмица, две хиляди на месец. След десет години неговата кола ще е приблизително на двеста и петдесет хиляди. Другия брат живее някъде из източните квартали на София, а работи в западния край. Колата му нощува в градинката пред блока. Всеки ден изминава двайсетина километра по разбитите софийски улици.Седи по половин час в задръстванията. Лятото двигателя прегрява, зимата не може да достигне оптимална работна температура. За десет години колата му ще стане на стотина хиляди. Ако трябва да купувате кола коя от двете ще изберете? Аз лично без да се замисля бих взел тази с два пъти и половина по-голям пробег.

Примерът ти е малко некоректен, защото НЯМА кола, която да не може да достигне работна температура за 20 км. и то особено в задръствания. Така, че това не е недостатък. Другото некоректно е че уж не достига работна температура, а прегрява. По-скоро брата в Германия може да е прегрява, отколкото този в София. Та този в Мюнхен се е успал или се е забавил нещо и трябва спешно да е в офиса. В този случай пали и гааааз.... Колата няма време дори да загрее и е вече в лютеницата. В Германия е много често срещано. Дори и да е загряла той е кара с максимална скорост и на предела, за да стигне по-рано и да навакса. В този случай бих избрал колата от София. Нищо, че е държана на улицата, нищо, че е била в задръствания. В задръстванията освен съединител няма какво друго да стане на колата. Двигателя е в оптимална температура и оборотите с които се кара са ниски, а не максимални с висока скорост на магистрала.

В Англия 99% от колите стоят отвън дори и да има гараж къщата и са в завидно състояние.Не знам какъв е този мазохизъм да дадеш всичко от себе си само и само колата ти да е понякога с по добри условия от самият тебе.

Виж сега. Не знам с какви коли си си имал работа,но за по-новите двигатели ниски обороти и оптимална работа не могат да се съчетаят в едно изречение. Това лято пътувах за Бургас. Малко преди разклона за Сливен беше станала катастрофа и в посока София се беше образувала страхотна тапа. Колоната беше дълга петнайсетина километра. По - късно от новините разбрах че тия петнайсет километра хората са ги минавали за три часа. Три часа двигателите им са работели на минимални обороти, но това въобще не им се е отразило добре. Поне десет процента от колите бяха с вдигнати капаци и прегрели двигатели. Моята кола е турбодизел със старт стоп система. / производство 2015г. / Когато я купувах миналата година дилърът изрично ме предупреди да не я оставям да работи дълго на празен ход. Е, и да не навлизам в червената зона на оборотомера поне докато не направя десетина хиляди километра. Ако нямаш старт стоп в задръстване няма как колата ти да не е през повечето време на празен ход / минимални обороти/ Това се отразява лошо като цяло на смазването на двигателя / не е оптимално /. При работа на празен ход през зимата двигателя по-късно достига работна температура, а през лятото циркулацията на охладителна течност е по-слаба и от там двигателя прегрява / става дума за по-старите и амортизирани двигатели разбира се / Така че една кола изминала двеста хиляди по магистрала е за предпочитане пред кола направила сто хиляди, но на къси разстояния. Пътувания при които двигателя през по-голямата част от времето е бил при не оптимален температурен режим. За ходовата част въобще няма какво да коментираме. Не сто хиляди. Сто километра по път с дупки амортизират ходовата част повече от хиляда километра магистрала. Така че пробегът от километража няма как да показва реалното състояние на колата.

, че колите нов внос са в повеето случай с удар, прегрят двигател, заминала скоростна кутия и др. подобни неща, които се оправят и колата се продава. Не казвам, че всички са такива, но повечето са и точно поради тази причина колите у нас са по-евтини от тези, които се продават в Италия. Казвам Италия, защото от други места коли вече не се внасят или ако се внасят е по поръчка на човек, който си я е избрал по интернет. Иначе масово са от Италия. Там както се знае колите не се поддържат добре. Много италианци не сменят масла и филтри или консумативи. Карат докато колата спре. Тогава идва търговеца, взема е за без пари, оправя е на място, ако е нещо дребно и е препродава на нашенците. Ако не може да е оправи е продава на ниска цена и нашенеца е оправя у нас, където труда е много евтин. Само за сравнение в Италия цената на 1 час труд в сервиз е около 100 евро(в зависимост от региона). У нас е не повече от 5-10 евро. Много може да се пише по темата, която е необятна и всеки случай си е сам за себе си. Има и доза късмет при покупка. Без късмет и чисто нова кола може да създаде хиляди ядове, както и кола на старо, която да не създаде никакви. Винаги обаче трябва да се има едно наум при колата на старо!

Стига с тези приказки, че в Италия не си поддържали автомобилите. Хората имат повече пари от нас и не им е проблем да сменят масло и филтри. Още повече, че за да тече гаранцията на автомобила, то трябва да се обслужва на време и в оторизиран сервиз. По скоро автомобил, който е каран в България, не може да му знаеш историята след като хората нямат пари дори да сменят маслото, и вместо на година, го сменят на 3-4 години.

Нищо ново и интересно в тази статия не е писано.Относно колите втора ръка няма нищо лошо.Прблемът е в търговците.Има интернет и може да сравните не може внесена кола от Германия или Италия да струва по малко в БГ про ''еднакви километри".Вземат се коли които са на външен вид прилични които са за скрап или на ужасно много километри стегят се леко о ни го лашкат на пазара.И това е от години.

Точно така! Ако въведете еднакви критерии за търсене по марка/модел/години в един български и един немски или италиански сайт ще се изненадате, че тук колите са най-евтини и най-малко експлоатирани ... а уж са нов внос от тези страни. В общи линии - колите от Германия никак не са евтини и рядко се продават коли под 100000 km, не и на поносима цена. За сведение - моя позната си купи BMW 320i на 3 години/32000km на цената, на която може да се купи чисто ново базово 320i. Е да, нейното е с кожа, навигация, шибидах ... и т.н., но никак не е евтино. А тук явно мнозина считат за нормално това, че колата им е на 80 000, независимо дали са я купили на 6, на 10 или на 20 години. Всъщност има и евтини коли на малко километри, но са наводнявани или удряни, коли които европеецът бракува, защото е твърде скъпо да се оправят. Е тук ги правят, ама доколко е смислено и безопасно да купиш кола с челен удар-тотална щета, това е друга тема.

както е писано в предишния коментар, имаш ли кинти, а и да не ти достигат, теглиш леко заемче и си купуваш нова. Моята стана вече на 10 години, на 80 000км, аз съм си я карал, знам как съм я карал, какво е сменяно и на колко километри е. От новия автомобил по-хубаво няма.

Правил ли си сметка колко ти струва колата за тези 10 години? Платил си я, плащал си й данъци, плащал си каско със сигурност, ако е била на лизинг, а и да си я платил кеш - пак сигурно си имал каско. А може и още да го плащаш, макар че е на 10 години. Отделно от това си плащал горивото, а освен това и поддръжката след изтичането на гаранцията ... и всичкото това за 80 000км? Няма начин возенето да ти е излязло по-евтино, отколкото на такси. Ако ще е за по 8000 на година, то по-добре да се возя на такси/градски транспорт, няма да се занимавам с поддръжка, няма да хабя нерви с шофиране ... а за семейните почивки ще си вземам кола под наем - така пак винаги ще пътувам с нова кола.

Така може да говори само човек който никога не е карал чисто нова кола....моята си я чаках 6 м. за да я докарат от Япония(сега вече и това не става) и е вече на 100000км. без нито един проблем да е показала а всяка година ходя с нея през м. февруари в Австрия на ски по доста заледени участъци....сам си сменям маслото и филтрите и гумите с джанти и веднъж накладки...това е обслужването и и работи като швейцарски часовник а е и икономична..японска работа

Ако си с нова кола, пък живееш още при мама и тате и те те хранят, някакси не се връзва.

Как се намира кола на реални километри... е ми нова от магазина. Едната ми е на 170000км реални, другата на зш00км. Първата на 9 години, втората на 2 месеца. Последната кола втора употреба нов внос я продадох 2012 година, след като вече 5 години карах чисто нова кола и видях реалната разлика, съпоставена паралелно... Извода - кола втора ръка нов внос никога повече, стига човек да има възможност. "Разбирачите" може да приказват каквото си искат...

Ами дано наистина имаш. Щото ако живееш в двустайна панелка на край града пък си си дал парите за нова кола е тъпо.

Явно яко те бие парата по джоба, за да караш ново. Не е лошо признавам. Купил съм няколко нови коли до сега и много добре знам за какво говориш. Чувството да скъсах найлоните и да опърдиш първи седалката е невероятно, но съвсем друго е как се чувства джоба ти. Ако имаш фирма съм съгласен, че вместо да плащаш данъци е по-добре да караш нова кола, която ти се отчислява. Съвсем друго е обаче да нямаш фирма и да си купиш ново. Е това е пълна набутвация вече. Предполагам, можеш да направиш сравнение за цените на двете, обслужване (официален и квартален сервиз), застраховка, данък и не на последно място това, че новата е гледаш, като писано яйце някой да не е открадне или одраска, а със старата ги нямаш тези дертове. Ако искаш да си избиваш комплексите и да дразниш някой с нещо лъскаво е добре да е ново, па макар и да нямаш 5 лв. в джоба. Да не говорим, че до 3-тата година, обезценката на колите е най-голяма, т.е. всяка година до 3-тата цената на колата ти пада с около 10%. Ако колата е струвала 50 000 нова то след 3-тата година ще е около 35 000 или иначе казано губиш по 5 000 на година само от обезценката. След 3-тата година темпа на обезценката пада на 7-8% или ако вземеш кола на 3 г. за 35 000 то след 3 год. каране ще можеш да е продадеш за около 27-28 000. Дори и за 25 000 да е продадеш си пак на далавера от застраховки, данъци и обслужване. Само от обезценката ще си минимум 5 000 напред.

Сменях колата преди няколко години и нещо се бях вманиачил на една определена марка. Попаднах на автокъща специализирана в тази марка. Две, три годишни коли бяха приблизително на по седемдесет хиляди километра. В същата автокъща коли от същата марка на по седем, осем години бяха на по сто хиляди километра. Клиента трябва да е голям балък за да не забележи този факт.

Ще прозвучи като виц, но не е, реална история е. Един познат искаше да си продаде колата, но тъй като е зает и пътува доста, няма време за огледи и пазарлъци, я остави в автокъща. Колата (Нисан Примера) беше купена на старо (на 2 години) от Швейцария, после ползвана като служебна от моя познат близо 8 години. И беше на 680 000km. Вярно, че само той си я караше, поддържаше я в изрядно състояние - и техническо, и визуално, но колата беше на 680 000km! 2-3 месеца след като я остави на автокъщата се видях с друг познат, който се похвали с "новата" си кола - същия Нисан, но на 162 000km, познах го веднага. Даже вместо да му оправят някои забележки в автокъщата му бяха сменили гумите с едни галоши и му бяха свалили музиката. Запознах ги двамата, да си обсъждат проблемите и ремонтите по колата и да обменят информация за сервизи и части :))

Семейният ни автомобил след 1 месец става на 5 години, в наши ръце е от нов, в момента е на 45 000км, до юни месец 2014 беше на 23 000 !!! Останалите 22 000 са навъртяни точно за година и 4 месеца, така че и в БГ може да се навъртат километри...

пардон... да се чете: "до юни месец 2015 беше на 23 000 !!!", "2014" е грешка...

"Все пак, имайте едно на ум - едва ли кола на 10 години ще е на 100 000 км - това означава, че автомобилът е изминавал средно едва 27 км на ден." Абе какви са тия глупости. Ако не живееш в голям град най-вероятно е да не караш дори и 20км на ден! Но дори и в голям град в Западна Европа хората гледат да ползват градски транспорт, защото паркирането е много по-скъпо, отколкото да си оставиш колата в собствения подземен гараж. В градове като Рим и Париж ползваш по-скоро скутер или нещо от сорта за придвижване, а колата е за уикенда ако ще ходиш някъде. Така че в много случаи кола на 10 години съвсем нормално не е изминала 100,000 км.

Много точно си го казал. Като купувах колата беше на 10 години и с 87000 км. Взех я от човек, който , за разлика от мен, я беше държал в гаража, карал е около 25-30 км на ден от тях до работата. Представи ми всички фактури с кое кога е правено и на колко километра. В чужбина хората ходят за прегледи и ремонт в официалните сервизи. Единствено в Германия превъртането на километража е законно и то при определени условия (не знам какви, но съмсигурен защото съм проверявал), но не знам дали това все още е така.

Ти хубаво ги смяташ 25-30км/ден и така до 87 000 за 10 години, ама само до работа ли се ходи с колата? Така ли протича живота на нормалните хора? Дори германците не са толкова скучни, да не говорим, че обичат почивки по далечни дестинации с ремаркета/каравани и др подобни. Моята работа ми е на 1.5 км/общо 3км отиване и връщане/ и всеки ден ходя с колата. По твоята логика трябва да минавам по 750-850 км/година. А всъщност правя по около 10-12 000. И това е при условие, че от май до септември се предвижвам предимно с мотор (вкл. и на почивки ходя с него), а колата я ползвам само за да отида за покупки до магазина - веднъж седмично.

пълни глупости,имам кола на 22 години и 51000 км.

Извинявай за въпроса, ама ти от магазина ли я купи?

Бащата на един колега имаше Лада на 30000km, която беше на 35 години. Накрая дядото вече не беше в състояние да кара и решиха да продадат ладата, но всеки купувач се отказваше като види, че колата е без газова уредба и няма винетка. Как да сложиш газова на кола, която минава средно по 500km на година? А винетки вземаше само седмични, когато ползва колата, което се случваше през летния сезон, когато по 3-4 пъти ходеше до село. Иначе историята - дядото купил колата през 78-ма и я ползвали да ходят веднъж годишно на море и по 5-6 пъти до вилата на село. После като се пенсионирал разредили пътуванията ... Накрая на неуспешния опит за продажба изтекоха техническия преглед и гражданската, които бяха към 50% от цената на колата ... и така тази кола на 30000km отиде за вторични суровини. Иначе относно изключително запазените, но стари коли, които се обсъждат тук ... абе хора, отворете един немски автомобилен сайт и вижте на колко километра са колите, които се продават там. После вижте тукашните сайтове ... колите са по-евтини и на по-малко километри, нали? Ха сега се замислете дали не ви пързалят! Още нещо - не мисля, че стара кола с пробег 2-3000 на година или такава, която не е карана от доста време може да бъде в добро състояние. Материалите стареят, особено маркучи и кабели. Аз лично предпочитам да карам много карана, но поддържана кола, пред някоя 20+ годишна на километри, които повечето коли минават за две години!

жената кара Santa Fe 2004 на 171.000,синът Forester 1999 на 201.000,аз Nissan Kingcab 1999 на 164.000(имам служебен Hilux 2007 на 179.000). преди имах Isuzu DLX 1998 на 523.000 ,нo го спрях,щото за четвърти път трябваше да заварям рамата и просто се отказах. а иначе,напълно поддържам идеята,манипулациите по автомобила да се криминализират!

Моята е на 8 години и 85000км. Просто не карам много, а и не ми се и кара вече. Сигурно ще си взема някоя електрическа тротинетка да си карам с 15-20 по тротоарите и да кажа сбогом на задръстванията.

Хората отдавна са го казали; жена и кола на късмет. Ако ще и нова да е, ако е писано да ти скъса нервите, така ще е.

"Все пак, имайте едно на ум - едва ли кола на 10 години ще е на 100 000 км - това означава, че автомобилът е изминавал средно едва 27 км на ден." - Е, точно тази "експертиза" чаках да чуя!

Наблегни на едва ли! Значи все пак има, но трябва да се намери такава. Купувал съм кола на 8 г. и 43 000 км. от едно село в немските Алпи. Колата ми е продаде баба на която мъжът и наскоро е починал. Беше в плевня цялата покрита в прахоляк и некарана от 2 год. Бабата и дядото са е карали колата само до магазина на няколко километра 1-2 пъти в седмицата и веднъж в годината са ходили до Италия на почивка. Мъжът поличава инсулт и е бил на легло. Бабата не е имала книжка, но и не е продавала колата заради мъжа си, защото той много си е харесвал. Той почива и тя няма какво да е прави и е продава. Просто късмет извадих, че е намерих и е купих. Има коли, които наистина не са карани много. Дори и в БГ излизат такива. Един познат си продаде Яриса (купен нов) на много малко км. Беше на жена му, която само градско в Русе е въртяла по няколко км. на ден и то не всеки ден. Колата по спомен беше 5-6 годишна и нямаше 20 000 км. Излезе им зелена карта за САЩ и е продадоха. Истинско бижу. ;)

А тази, която ти я продаде бабата, имаше ли порастнало едно дърво точно пред колата, което трябваше да отсечеш, защото иначе беше блокирало входа на плевнята? Питам, щото и аз съм купувал разни коли от същата баба. И от съседките й също, те на цялото село са им измрели мъжете и редовно продават много изгодно запазени коли.

Единствената подобна история с кола, пазена от бабата след смъртта на дядото, на която вярвам, е свързана с моя колежка. Баща й почина и на майка й не й се искаше да продава и изхвърля негови неща, а и колата имала сантиментална стойност. Да ама тя не е шофьорка и колата стоя три години в гаража без никой да я пипне. Накря се съгласи, че няма смисъл да я държи и пусна обява ... и повечето кандидати се отказваха още от вратата. Само един се нави да помпи гумите и да доведе хора да бутат, щото няма акумулатор. Покара 3 минути из квартала, върна колата и толкоз. Колата в действителност е нова - на 10 години е, карана е 6 от тях средно по 10000 на година. Обаче като сметнеш разходите - нови гуми, маркучи, кабели, акумулатор и един куп други неща, които са се скапали от стояне ... не е много добра оферта.

Аз дълги години бях такъв. Над 10. От домът ми до работа беше 7 км . Т.е 14 на ден. Събота и неделя карах рядко тъй като живея на 2 км от центъра. Една две отпуски по 1000 км. Така че смятай. 250 дена по 15-16 км са 4000 , плюс 2000 и още 1000-1500 ей тъй. Ето ти ги не повече от 8 на година. За европейска кола е друго. Там километрите на ден достигат до 200 и то без да се ползва по работа.

това всичко е вярно.. само ако.. накои неизтрие всичката информация и от модулите.. и тогава пак нищо нема да разберете.. или купувам нова кола.. првия сервиз е след година.. аз правя като тахи 70 000км, ама преди да отида на првия преглед ги правя на 11 000.. и така след третата година продавам колата сус 33 000 ама всашност има вече 210 000.. и кои ще разбере?

Точно така е. В Германия ги правят същите номера. Там такситата не ги боядисват жълти, а им лепят жълто фолио, а отдолу са друг цвят. За няколко години им навъртят много километри, махат фолиото и продават колата като частна на малко километри. Фолиото запазва боята от слънцето и атмосферните условия и колата блести, като нова. Направо, като е види човек и ахва, че е нова новеничка. Вътре яко освежаване, воланите ги облепят, за да не се търкат на седалките им слагат специални покривала да не се търкат, по праговете фолио и по частите, където има най много триене и жулене. Най-много, ако има нещо, което не могат да махнат, че детето им си е играло и го е одраскало и всеки купувач си мисли, че е ударил кьоравото с тази кола...

Превърташ,и продаваш ,,,,, Бълъците да карат на втора ръка,а тарикатите винаги с нови коли,и три годишни гаранции.

В днешно време най-големите балъци са именно тези, които купуват нови коли. Това е най безмислената инвестиция, която може да направи някой. За сравнение вижте цената на нов Кайен или Q7 например и цената на втора рака= тотално обезценяване.

Не съм съгласен с теб. Това е най-логичното потребителско поведение - да купиш нов продукт. Ти предполагам не си купуваш втора ръка дрехи, мебели, техника, бижута. Защо с колата да е обратното? Няма нищо балъшко в това да караш нов автомобил. Още повече, че има едни градски легенди как автомобилът се обезценявал с 30% още на излизане от магазина - просто не е вярно. За сравнение вижде тестовите автомобили, върнатите от лизинг автомобили и т.н. - предлагат се на доста високи цени и в никакъв случай на минус 30%. Всъщност ако искаш да си купиш един доста нов автомобил - напр. до 2 годишен и до 50 хил. км., то какво се получава: даваш около 70% от цената на нов, ноооо: - не знаеш как е каран и защо се продава; - не знаеш дали не е удрян; - не знаеш дали не е прегряван; - нямаш гаранция (най-често, особено ако го вземеш от автокъща). Другата ти опция е да си вземеш един хубав нов автомобил с балансирана конфигурация цена/екстри и да си го караш, катоп нормален европеец. Сега, който не може да си го позволи - добре, включая и себе си, но нека не изкарваме хората с новите коли балъци. Освен това има причина за голямото обезценяване на колите над 5 години - вече им е взета душицата, двигателите са на 80% от живота си, а за новият "горд" собственик остават скъпи ремонти по гаражни сервизи с менте части, последователно и често дефектиране на всички възли, излизане на доста консумативни смени, а и да не забравяме - абсурдно лъскане на захабения кожен салон с разни балсамчета, та да се почуватваме "КАТО" в нова кола. Кой е балъкът?

Балък е този който живее в двустайна панелка и си купува петнайсет годишен Кайен, или Q7-а. Който може да си позволи ,а не си купува нова кола също е балък. Защото човек за съжаление е за първи и последен път на тоя свят. Аз съм на петдесет и три години. Живея в нормално жилище, изплатил съм си кредитите, дохода ми е малко над средния за страната. Продадох една излишна вила. И какво да направя парите. Да тръгна да правя бизнес на тая възраст? Да ги инвестирам в акции? Реших да си поглезя душата и си купих чисто нов Сеат Леон Едно и шест. Дизел. Наблъскан с куп екстри. Среден разход малко над четири на сто / По документи три и половина, но явно в тия документи има печатна грешка / Ама щял да се обезцени. Какво от това. Аз съм го купил да си правя кеф, а не да печеля. До сега съм сменил четири коли. Усещането да седнеш в нова кола е съвсем различно. Първата година навъртях седем хиляди и петстотин километра. Държа го в гараж. След десет години ще е на седемдесет, осемдесет хиляди. И ще е като нов. Аз обаче ще съм на шейсет и нещо / ако съм жив / и съвсем няма да съм нов. Ще ми е останало само удоволствието от карането на нова кола.

Според мен има значение и какъв е конкретният модел на колата. Ако се купува луксозна голяма кола с мощен двигател, трябва да се има предвид следното: 1. големите коли по принцип се вземат от разумния европейски потребител, за да осигурят удобство по време на дълъг път, особено дизелите; 2. никой не доплаща 5-торно за мощен двигател, за да го кара на 2500 оборота и да тръгва бавно на светофарите; 3. който си я е купувал преди нас, е имал доста парички, а тези хора по принцип не са вещомани, а гледат да се изкефят, така че не очаквайте колата да е пазена особено много. И обратно: ако се купи сравнително малък автомобил тип малък семеен хечбек, с бензин без газова уредба, без репутация (примерно опел астра, форд фокус и т.н.), може да се очаква, че е каран по-внимателно, не на дълъг път (защото не са удобни за такъв), не с палене на гуми (защото не може), не от някой кисел тийнейджър (защото няма репутация марката и колата) и т.н. Това може да се ползва като съвсем обща ориентация, когато се избира модел и преди да се гледа състоянието и т.н. на конкретна бройка. И хора, ауди а6 2002 г., двигател дизел над 3 литра, на 170 хил. км. - моля ви!

много ти е сбъркана логиката нещо. а нещо за представителни функции на големите, мощни и луксозни коли да си чувал? а да си чувал, че големите, скъпи и луксозни коли се купуват от преуспели хора, които имат поне още дузина коли и тези коли се поддържат винаги в официален сервиз и няма компромис с ремонти, поддръжка и качество на вложените консумативи. а случайно да ти е известно, че тези коли не са уличници, а са гаражни? не нали. добре фантазираш, но фантазиите ти нямат нищо общо с реалността. луксозните коли по принцип са на малко км. знаеш ли защо? по простата причина, че с тези коли не се пътува на много дълги разстояния. собствениците им ползват самолети и др. начини на придвижване. ако не ми вярваш погледни обявите и ще разбереш! а малките и евтини коли се карат от келеши взели скоро книжка, жени и по-бедни хора. това е семейна кола обикновено и се кара от всеки член на семейството, който има книжка. кара се много, от всеки и навсякъде. поддръжката е в някой неоторизиран сервиз обикновено след изтичане на гаранцията,защото е по-евтино, а собственика не е в цветущо финансово състояние, за да си го позволи. части с неясен произход , както и консумативи. нещо да кажеш по въпроса?

Всичко което си написал, а малко наивно според мен: 1. Какво означава, че има дузина други коли??? Тук не говорим за Бугати Вейрон или Макларън Ф1, за които написаното от теб важи изцяло. Тук говорим за нормални Ауди А6 и А8, Мерцедес Е и S класа, БМВ 5 и 7 серия, VW Пасат CC и т.н. с големи двигатели. Това са напълно позволими коли за европейския потребител и се вземат от нормални хора и им е единствена кола или втора кола - такава за дълъг път, поради удобствата, бързината и надеждността, които предлага. 2. Много ясно, че в оторизиран сервиз, до 5тата година всички са в оторизира сервиз. Послед първият собственик я продава и я купува някой, който не може да си позволи нова, нооо много иска яка кола. И той рядко я поддържа в оторизиран сервиз. Виж mobile.de, там всички премиум марки коли на по 8-9 години са ПОНЕ от втори или от трети собственик. 3. За гараж, може да е гаражна, но може и да не е гаражна - като тук е. Също може да му е една кола за всичко - и градско и извънградско - който е мениджър и си купува такава нова лъскава лимузина, ходи с нея на работа и на пазар, не с Хонда Джаз. Вторият собственик пък няма да си купи две стари коли - за града и извън, една кола му е за всичко. 4. Какво значи семейната кола много хора я карат? Твоята колко души я карат? Моята двама - аз и жена ми, на роднините не я давам още! И семейната кола доста се гирижиш за нея, защото ти вози детето, а и не можеш да си позволиш да те остави на пътя - знам от личен опит. Иначе ако вярваш, че написаното от теб е вярно, хубаво, и аз съм го чувал това.

моята стара кола е гаражна, на 106к км за 9.5г., даже с оригиналните чистачки си е и никога не имала нито един проблем освен, че 2 пъти ми умря акумулатора за тея почти 10 години. имам и две смени на накладките и една на спирачните дискове. с два чифта нови гуми е (летни/зимни). как да я продам тая кола, като няма да има кой да ми повярва?!?

Не се коси. Който разбира ще я види и оцени.

много точно,аз продавам кола на 4 години и з8000 км,купена нова и подьржана в оторизирания сервиз заради гаранцията.и 3-мата потенциални купувачи като дойдоха и кажи сега колко са реалните и км.еми отказаха ме да я продавам

В общи линии - важно е състоянието на колата, пробегът и възрастта са нещо относително. Познавам един ..., който изкара шофьорски курс, купи си (буквално) книжка и няколко седмици по-късно имаше чисто нов форд фиеста. Около две седмици след това колата не си личеше, че е нова, беше доста очукана и издрана, имаше и удар в бордюр. На месец претърпя немного лек челен удар в една ограда с около 40 km/h. Колата я продаде на една година на 8000 km, но за това време беше успял да я прегрее няколко пъти (с каране на 1-ва и 2-ра), вероятно в резултат на което спука глава и мешаше водата и маслото. Съединителят беше пален доста пъти, приплъзваше и беше за смяна, а втора скорост виеше. Кометичните забележки изобщо няма да ги коментирам. С други думи - голям талант се оказа този шЕфьор. Тази кола се продаде на цена като за 12-годишна кочина от Дупница, но според мен и тези пари са й много.

Купувам си коли директно от собственик, само от първи собственик. Задължително избягвам мустакати собственици с мургав цвят на кожата, говорещи на развален немски. Предпочитам да е от Германия, въпреки по-големия риск от ръжда. Не ме притесняват показанията на таблото, наясно съм, че малцина биха си купили нова кола, ако минават по 20-з0 километра на ден. Обичайно колите там навъртат между 20000 и 50000 на година, но има и доста по-натоварени случаи. Колата на жена ми я купих 4-годишна на 270 000км, близо година след това нямаше нужда да се пипа нищо по нея. След това, разбира се, започнаха проблемите с окачването, но с двигател и електроника и досега не съм имал проблеми, а колата е вече на з80 000.

А това 'обичайно' е само лично мнение, или е подкрепено с някакви данни?! Защото според официални данни на TUV, средния пробег е около 16к/година.

хахаха, хич неси наясно с нещата и изобщо не си в час. Много коли, които будят голямо съмнение се продават УЖ от частно лице, а зад него стои автокъща. Ти няма как да го разбереш. Обявата се пуска във вестника, като частна и чакат рибките, като теб да се хванат на въдичката. На телефона ти говорят на перфектен немски с местен диалект за по-сигурно, че е германец. Уговаряш се, отиваш на адреса и пред блока те чака руса германка, която казва, че мъжът и е на работа и тя ти продава колата. Има и други вариации на това, което ти говоря, но това е най-срещаната. Наивниците си мислят, че от частно лице са взели колата, но не е. Чалъми всякакви. Все пак в Германия вероятността да попаднеш на читава кола е много по-голям от където и да е според мен. Трябва обаче да си купил доста коли от там, за да си наясно с далаверите и номерата на търговците. И езика трябва да го знаеш и да си малко психолог, за да прецениш дали не те хвърлят по върбите. Между другото най-добрите и НЕманипулирани коли съм ги купувал от Швейцария. Там хората малко карат, повечето са гаражни, много пазени и поддържани с изрядни документи и всичко е както трябва без номера и тарикатлъци. Единствен недостатък е, че са малко по-скъпи, но ако удариш чертата ти излизат по на сметка, защото си купуваш гарантирано кола без проблеми. Само трябва да се избягват шиптърите търговци. Има ги много и са мошеници.

Човекът ти каза, че купува само от първи собственик. Как ще се намеси автокъщата без да има промени по собствеността? Дори и да приемем, че самата сделка я сключва с реалния собственик, как автокъщата участва в сделката? Май ти не си съвсем наясно.

Статията е пълен майтап, писана от лаик.

Ами, показахме на измамниците каде са им грешките (педали, волан тапицерия, и т.н. което според не е кои знае какъв критерий) за да може да се коригарат. В други страни може и да е криминализино деянието, но в България си остава карамелизирано. Его на, колегата отпи от бирата, въздъхна тежко и казва, ...Насо, ...она и жената доиде с превъртени километри, та са и колата ли да я мисла...

А моята кола е карана от една стюардеса в Италия,която е пътувала от дома си до летището и обратно. за 10 години беше навътряла само 103 хил. Чудо. Случил съм значи !!! Облегалката на шофьора беше скъсана, ама това щото тя имала на катарама на униформата си дето се търкала там....... И така, джамбазинът я купил за жена си, ама тя пък не харесала цветът и. И ето ме мен , накичен с това уникално возило ! Късметлия !!!

Сърказъм ли е това или глупост

Кат си прост е за цял живот - естествено, че е сарказъм. А другите глупости, за бабите с бастуните, да не ги взимаш за чиста монета.

моята кола не е с превъртян километраж. Търговеца ми се обади както бях поискал веднага като дойде автовоза от Италия, не беше минала "автомивка с подмладяване и превъртане", очукана отвсякъде, умрял дебитомер и т.н. На 6 г.- 200 хил. Това е! В Италия за да купиш нова дизелова кола така са направени данъците и таксите, че трябва да изминаваш 30-40 хил. км. на година, за да ти е изгодно. 10г = 400 000км.

Как да разберем превъртан ли е километража? Лесно - ако се продава в БГ автокъща - превъртан е!

Е какъв е проблема колата да е изминавала "едва" 27 км на ден???? Аз с моята кола ходя на работа всеки ден 7 км в едната посока- т.е. 14-16 км на ден.

Абсолютно. при мен са 4 в едната посока.

Ако работата ми е на 4 километра ще ходя пеш, изобщо няма да си направя труда да отключа гаража...

Само лъжат наивниците!!!! Няма такава възможност!!!! Поне познавам диагнозата за Мерцедес. Ако го направи човек който разбира няма как да ги видиш. Но бълъци ще има винаги

Може да се разбере, говоря конкретно за новите мерцедеси. Ти хубаво ще нагласиш километрите, хубаво ще изчистиш къде какво има записно ИЗ паметта, така че на диагностика да излизат " реалните " км. но както винаги има едно: Отивайки в оторизирания сервиз, можеш да поискаш да извадят разпечатка на хартиен носител от тяхната система, кога колата е влизала на сервиз и за какво. И като е бъзикан километража, лъжата веднага излиза на яве, защото според сервиза на мерц, тя е била за последно обслужване на 180 000 км, примерно, а ти ми показваш че мерца е на 90 Хил.км. Става дума естествено за автомобили, които посещават официален сервиз. Така че недей да мислиш че с едно китайско апаратче и кабел към него , ставате по -умни от немските инженери......,

А защо реши, че колата трябва да се води винаги в оторизиран (кожодерски) сервиз??? Моята кола я поддържам в обикновен сервиз с оригинални части, където правят нещата не по зле, но за нормални пари.

Точно Мерцедес ОФИЦИАЛНО променят километражите. Имаше предаване по ПРО7 за един техен сервиз как ги разкриват. Собственик на Мерцедес Е-клас отива и го продава на оторизирания сервиз и шоурум на марката. Колата е на малко години и много километри, но доста запазена. Заради многото километри му дават смешни пари, но човека доволен. След седмица случайно забелязва обява с неговия мерцедес. Познава го веднага по снимката. Изненадата му обаче е голяма когато вижда, че навъртените километри са със 150 000 по-малко, а цената на колата 2 пъти по-висока от това, което са му дали. Ядосал се е, че така са го прекарали и че мамят с километрите хората и се обажда в редакцията на ПРО7. Там поемат случая и пращат хора със скрити камери да се пазарят за Мерцедеса. Накрая цялата работа се разплита и е уведомена полицията. Бившия собственик разполага с бележки от обслужването на колата и доказателства за реалните километри. Цялата история на колата обаче е заличена от борд компютъра и базата данни на компанията. Как става не знам, но е факт. Явно има такава практика и е нещо масово. До такъв извод стигнаха журналистите. Никой не може да ги хване търговците дори официалните как лъжат. Случая е разплетен случайно. Така, че когато отивате дори и в оторизиран сервиз никога не знаете как ще ви излъжат. А там е най-лесно да го направят. В БГ знам със сигурност за друга марка, че го правят от човек работещ там. Нови коли се карат, като служебни няколко месеца(от служители на марката), връща се километража и се продават, като нови.

Абе БУНАК, марш в първи клас да нучиш правописа!

Този отговор показва единствено степента ти на умствено развитие Може би си се засегнал - ако си бай Пенчо от кварталния гараж или джамбазина с мръсните пръсти , да знаеш че не е лично. За всеки влак си има пътници.

Аз на година навъртам между 8К и 10000 км, като половината са в София. Веднъж до морето през лятото и всичко останало София. За 10 години я навъртя 100К я не. В Германия си е друго - там на месец въртях по ч000 до работа и обратно, ама тука нема как да стане повече от 10К.

Na gut, und wie war's dann in Deutschland? Wo hast du besser gelebt? Warum bist du überhaupt in diese Scheißstadt Sofia zurückgekommen? ;)

шляпата мафата... Защо не пишете на Български?

Vai a fare in culo

Като цяло това е много хубаво , НО нека го погледнем и в малко по-друг аспект . Всички тези програми които ползват в тези сервизи също не са лицензни а грубо крадени копия т.е. ако е проблем при манипулацията на километража какво е бъркането в компютрите и софтуерите на колите с тези откраднати и непълноработещи програми ами същото да не кажа и по-зле . Софтуерното премахване на филтри за твърди частици , катализатори и EGR което довежда до промяна на евростандарта на двигателя според който се определя и данъка . Румен Дунев дава компетентно становище , човек в сервиза на който май само смяната на маслото е що годе в правилата макар че и затова се съмнявам за софтуери и диагностики да не говорим . Има много по-важни въпроси за решаване , но когато ни управляват некомпетентни е така . Например защо за нов автомобил данъка 10-20 пъти по-висок от 20 годишен дръндолет ?

Защото данъкът е социален - имаш пари да караш нова кола, значи имаш пари и за данъци. Караш стара кола - значи си беден и трудно ще ти вземем повече пари. Това е логиката. Дали е правилна или ти харесва - това е друг въпрос.

Според този ред на мислене живеем в социална държава , а това че всичко това го дишат нашите деца . Социланото всеки да се разпростира според чергата си и ако е беден както казваш не кара кола , макар че за бедността на българина не съм съгласен . Но ние сме големите играчи и ....

Няма кола на старо с непревъртян километраж. Продавачите изхождат от презумцията, че клиента иска да бъде излъган. Знае, че това не са реалните километри, но му се иска да са и вярва, че са! Така, че въртете километражите щото иначе ще се минете.

Така се случи , че ползвам служебна кола и с личната правя 2000 - 4000 км. на година. Едва ли някой ще повярва, че кола на 6 год. е на на 34 000 кв. Ама е на толкова. Доколкото се сещам ако искам да я продам лесно ще трябва да въртя напред километража, до към "стандартните" 102-103 000 ?!

Аз съм още по-късметлия ! Купих си Хамър,карала го е една монахиня,ходила е само от манастира до църквата всяка неделя ...

Моят голфГТИ е на реални 60000км реални. Бил е на баба - пенсионирана библиотекарка в Германия. Ходила е само до магазина с него. Даже беше си забравила бастуна в багажника.

това за баба или дядо германец все още ли го вярва някои??? хахаха аз познавам един пенсионер дето мерцедеса му е на 5 години, на 20.000 км ама на магистралата кара със 120 км/ч и не включва повече от трета предавка хахах

еееее бравоооо баба германка си купила гти да ходи до пазара...наивник сииии

Не "вдяваш" ли, че това е "бъзик"?

Имаме едно приятелско семейство германка и унгарец. Мъжът почина през 2010г. През 2008 си купуват нов Форд Ескорт. Жената живее в едно унгарско село, намиращо се на около 50 км от Будапеща. Селото се казва Лорев. Колата се ползва веднъж в седмицата за пътуване и пазаруване от съседното населено място (Рацкеве). Разстоянието е 8км. През 2012г. колата беше на 16000 км.

"Все пак, имайте едно на ум - едва ли кола на 10 години ще е на 100 000 км - това означава, че автомобилът е изминавал средно едва 27 км на ден." И защо не! Аз съм навъртял на моята кола 60 000км. за осем години. За десет няма да мога да навъртя 100 000.

Моята кола е на 9 години и реални 145 000км. Заради всякакви далавераджии, обаче, вече е трудно да се вярва или убеждава човек в това.

А моята е на 8 години и 219000км...

моята е произведена 2008г. и е на 73000км. ...