Dacia представи най-евтиният електромобил в Европа

Dacia представи първия си сериен електромобил - Spring. Това ще бъде най-евтиният електромобил в Европа, като базовата цена ще е около 22 000 лева.

Обратно в новината

Коментари - Dacia представи най-евтиният електромобил в Европа | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"колата определено изглежда съобразена с балканските пътища." - дам, с 35 к.с. и 100 км максимална скорост, определено е съобразена

Преди имах такъв Голф, ми вървеше си кво...

Мощността на двигателя, максималната скорост и пробегът ми напомнят за отдавна отминали времена. Ладите по това време имаха подобна мощност на двигателя, 100км/ч скорост си беше приключение и не всяка кола ги стигаше и с един резервоар се минаваха по-малко от 200км заради големия разход на гориво. Дали някой ще си спомния за тази Дачия по същия начин...

Най-слабата "Лада" е 65 конски сили. Но всъчност в града е повече от достатъчно. И не беше приключение да се минат 100 километра. Първата ми голяма екскурзия беше с "Лада" 1300 и минахме за 14 дни нещо като 7000 (седем хиляди) километра.

Най-слабата "Лада" е 65 конски сили. Но всъщност в града е повече от достатъчно. И не беше приключение да се минат 100 километра. Първата ми голяма екскурзия беше с "Лада" 1300 и минахме за 14 дни нещо като 7000 (седем хиляди) километра с няколко прохода в Голям Кавказ, Малък Кавказ и обратно в София. Беше по времето, когато още съществуваше СССР и сме пресякли само две граници - българо- румънската и румънско - съветската

Имах Нисан Leaf, който уж трябваше да минава 160-180 км. На практика минаваше 140 км. в началото и то на извънградско и 100-110 км. градско. След две години 110-120 извънградско и 70-80 градско!!! Не мерси, карайте си електрокарите...

Nissan Leaf от преди 4-5-6 години не най-добрият пример за ел. автомобил... по-скоро може да се квалифицира като първи неуспешен опит на Nissan-Renault за ЕПС

Който има гараж ще я зарежда, а който няма (тези дето ще си я купят вероятно нямат) и я държи пред блока къде ще я зарежда? Ще пуска кабел през балкона ли? Тези 225 КМ са много далеч от истината. По-скоро ще са 150 не повече. Ами зимата, като включиш отоплението, като повисиш в задръстване... колко ще останат? Ако закъсаш някъде, не е като да оттичкаш с тубичката до някоя бензиностанция... абе шитня си е...

Разбира се, че който няма как да зарежда, ще си купи (плъг ин) хибрид или обикновен ДВГ. Но за пробега - не си прав, не е лош. Един съсед си купи i3 на 4 години и пробегът му е дори по-малък от този, но за сметка на това дори втора ръка е почти двойно по-скъпо. Има повече коне, обаче. Все пак, за каране из града, пролетта е идеална кола и на идеална цена.

всъщност държавните институции и общините би трябвало да ги купуват масово, защото за тях НДЕФ предлага 20 хилки субсидия (за изцяло ел. автомобил) ;) т.е. колети ще им излязат без пари! а за повечето от тях не е проблем да си изградят по 1-2 зарядни станции в дворовете и на паркингите... язък че няма такава субсидия за бизнеса!

Avatar952

Поне на хартия изглежда добре, да изчакаме първите реални тестове и ще видим. Обаче друго ми прави впечатление - цена на Renault K-ZE на пазарите извън Европа $8700 (или 14000лв. по сегашния курс), цена на Дачията - 22000лв. (или едни 8000лв. горница). Защо ли да не го нахлузиме на европейския пазар, вместо да направиме автомобила още по-масов и достъпен? Ето това се казва "Грижа за екологията".

Ако видиш ревютата на KZE и краштестовете в Азия (не в Латинска Америка), както и прочетеш днешните статии във Вести, 24 часа и др. медии, ще видиш, че в Европа Спринг идва серийно с подсилена конструкция, странични въздушни възглавници, система за следене на дистанция с автономно прилагане на спирачно усилие и т.н., па и дори сензори за налягане в гумите, т.е. в Европа, за да може да се кара по пътя, колата трябва да отговаря на някои минимални стандарти, което налага добавяне на оборудване и съответно повишаване на цената. Това повишаване все пак обаче не е твърде голямо, аз очаквах 35к. Мен повече ме интересува къде ще се произвежда автомобилът и колко звезди ще има на краш тестовете, защото в Индия има 0 (нула), в Латинска Америка - 3 (заради подобрения), и се твърди, че ниският резултат в Латинска Америка е заради липсата на ESP, каквото за Европа е включено серийно. Та така, ако не вземат поне 4,5 звезди, не знам дали някой ще ги купи (освен компании разбира се).

Ами той, манекена-кукла не иска да влиза в дачия на краш-тестовете. Как въобще някой купува тези каруци не ми побира ума!

Ами той, манекена-кукла не иска да влиза в дачия на краш-тестовете. Как въобще някой купува тези каруци не ми побира ума!

нещата да се променя. За тези пари е идеалната градска кола!

Това е страхотна новина! Най-после дойде пролетта :) От няколко месеца я наблюдавам, но не вярвах да стане нито толкова бързо (очаквах 2022), нито наистина да стъпи на толкова ниска цена... Добро пространство, добър пробег, висок просвет. Нищо повече не ти трябва да градска кола! Остават само еден много добър резултат на краш тестовете и мисля да се пробвам догодина, както и много други хора вероятно. На практика това бие по привлекателност останалите електрици, които ти предлагат много коне, без да си дадат сметка, че хората ги карат градско. А да дадеш 70+ хиляди за градска (втотра) кола могат да си го позволят малко хора. Конете са доста малко разбира се, трябва да се пробва дали взема баирите в Бояна примерно с 3ма възрастни вътре, да не се окаже, че може да се кара само на равно :)

много точен и изчерпателен коментар! само още нещо - дали ще има достатъчно ускорение за градския трафик? ако се справи добре в тази категория, ще се редим на опашка за пролетното румънче (или пружинката - в зависимост от идеята на дачия) :)

А ЗАЩО ти е градска кола джип????

Не е джип, дълга е 3,70м и е доста малка. А високият просвет е ясно за какво е полезен на всеки, който иска да я ползва активно в софийско движение, налага се понякога да се качи бордюр или пък да надвиснеш над бордюр с предна или задна броня, за да прибереш колата добре или да направиш маневра, това с ниска кола не се получава никак добре, трябва си поне 16-17 см просвет.